• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار: 1504اخبار امروز : 1
5

فرماندار مینودشت: حرفه خبرنگاری مصداق بارز جهاد تبیین است

  • کد خبر : 1264
  • 19 مرداد 1401 - 17:29
فرماندار مینودشت: حرفه خبرنگاری مصداق بارز جهاد تبیین است

گنبدکاووس – ایرنا – فرماندار شهرستان مینودشت درشرق استان گلستان بامهم دانستن نقش و جایگاه خبرنگاری در اطلاع رسانی صحیح به افکار عمومی و بیان دستاوردهای انقلاب به مردم، تصریح کرد: این حرفه مصداق بازر جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی قزل سفلی عصر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت  روز خبرنگار گفت: امروز جامعه بیش از هر زمانی به جهاد تبیین نیاز دارد زیرا دشمنان انقلاب همه تلاش خود را برای کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب، نا امید کردن مردم نسبت به حاکمیت و مسوولان و سلب هویت دینی و انقلابی مردم بالاخص نسل جوان انجام می‌دهند.

وی افزود: امروز خبرنگاران بایستی با تبیین صحیح عملکرد و تلاش‌های دولت و دستاوردهای نظام اسلامی طی ۴۳ سال گذشته، ضمن تقویت روحیه انقلابی، امید به آینده را در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه کنند.

قزل سفلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، اضافه کرد: این شهید والامقام و سایر شهدای رسانه با نثار خون خود راه و مسیر را برای ما مشخص کردند و یک خبرنگار انقلابی باید در راستای اهداف نظام اسلامی قلم بزند و فرهنگ سازی کند.

وی با اشاره به تقارن روز عاشورا با روز خبرنگار تصریح کرد: همانگونه که حضرت زینب (س) و حضرت امام زین العابدین (ع) پیام عاشورا رابه درستی بیان و آنرا ماندگار کردند خبرنگاران هم باید با تاسی از این عزیزان و نهضت عاشورا که انقلاب اسلامی نشات گرفته از آن است، در راستای اهداف و ارزش‌های والای اسلام و انقلاب گام بردارند.

فرماندار مینودشت همچنین با بیان برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی طی ۴۳ سال گذشته و مقایسه آن با رژیم طاغوت، گفت: اکنون راه تمام روستاهای این شهرستان آسفالت شده درحالی که قبل از انقلاب بسیاری از روستاهای مینودشت از داشتن راه مناسب محروم بودند.

قزل سفلی افزود: امروز همه تلاش مسوولان نظام و دولت مردمی آیت الله رییسی توسعه و آبادانی کشور در بخش‌های مختلف و جبران عقب ماندگی‌ها است که همین تلاش ها در مینودشت هم از سوی مدیران استانی و شهرستانی درحال انجام است.

وی با اشاره به سفر غیررسمی و ۹۰ دقیقه‌ای چند روز پیش وزیر امور اقتصادی و دارایی به مینودشت اضافه کرد: در این نشست موضوعات مختلف شهرستان از جمله ضرورت تسریع در تکمیل سد نرماب چهل چای با تخصیص کامل اعتبارات مورد نیاز، پیگیری واریز عوارض ارزش افزوده معادن زغال سنگ مینودشت توسط شرکت بهره‌بردار که در سمنان قرار دارد، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به ۶ واحد تولیدی و صنعتی برای بازگشت دوباره به چرخه تولید و نیز به برخی واحدهای اقامتی درحال ساخت، تخصیص اعتبار ویژه برای زهکشی اراضی کشاورزی و راه اندازی کارخانه حوزه نوغانداری مطرح و مورد موافقت وزیر اقتصاد جهت مساعدت و پیگیری قرار گرفت.

قزل سفلی ادامه داد: درصورت تحقق مصوبات سفر وزیر امور اقتصادی و نیز مصوبات سفر ۱۳ اسفند پارسال رییس جمهور به گلستان درحوزه مینودشت که به شدت در حال پیگیری آنها هستیم، شاهد توسعه و عمران هرچه بیشتر این شهرستان خواهیم بود.

فرماندار مینودشت همچنین گفت: این شهرستان با وجود بهره‌مندی از ظرفیت‌های متنوع در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری اما به سبب کم توجهی‌ها در ادوار گذشته با برخی کمبودهای زیرساختی و نرخ بالای بیکاری (۲۸ درصد) مواجه است.

وی، پیگیری رفع مشکلات زیرساختی حوزه آب آشامیدنی و تامین ۱۰۵ لیتر بر ثانیه کمبود آب در مناطق شهری و روستایی مینودشت، توسعه گردشگری به منظور ایجاد درآمد و اشتغال برای جوانان و تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن از راهبردها و اقدامات در دست اقدام فرمانداری و مدیران شهرستان دانست و افزود: باید تلاش کنیم با وحدت و همبستگی و تعامل و هم افزایی همه گروه‌های سیاسی بویژه نیروهای انقلابی و نیز حمایت ویژه دولت و مسوولان استان گلستان، عقب ماندگی‌های مینودشت را جبران کنیم.

در پایان این نشست که رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مینودشت و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار این شهرستان نیز حضور داشتند، ضمن تجلیل از خبرنگاران، به سوالات مطرح شده توسط آنها توسط فرماندار پاسخ داده شد.

شهرستان مینودشت ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=1264

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.