• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
4

تفاهم کاری بین خبرنگاران و مدیران ضروری است

  • کد خبر : 1270
  • 20 مرداد 1401 - 12:52
تفاهم کاری بین خبرنگاران و مدیران ضروری است

بیرجند – ایرنا – مسوول بسیج رسانه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شرایط کشور و استان باید تبیین شود گفت: خبرنگاران و مدیران، محرم اسرار هم هستند لذا باید بین این دو مجموعه تفاهم کاری شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سجاد رضایی روز پنجشنبه در نشست اصحاب رسانه با استاندار خراسان جنوبی که به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد، افزود: گاهی مشاهده می‌شود مدیری در جریان مشکلات است اما وقتی رسانه وارد گود می‌شود، شرایط و مشکلات را نمی‌بیند و نبود تفاهم باعث تغییر در دیدگاه‌ها می‌شود.

وی از تشکیل قرارگاه رسانه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طبق خواسته فرمانده سپاه استان مقرر شد مدیران دستگاه‌های اجرایی با مدیران رسانه‌ها در قالب جلسات غیرخبری، دیدار داشته باشند به این صورت که مدیران شرایط را به مدیران رسانه‌ها اعلام کنند و از رسانه‌ها برای حل مشکلات کمک بگیرند.

مسوول بسیج رسانه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مسوولان باید قدردان و پشتیبان خبرنگاران باشند ادامه داد: هدف از مطالبه‌گری رسانه‌ها حل مشکلات مردم و جامعه است.

وی گفت: خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها نیاز به پشتیبانی دارند و باید قدردان زحمات خبرنگاران باشیم چراکه رسانه‌ها هم باید بیان کننده خدمات نظام و هم مطالبه‌گر باشند.

رضایی اظهار داشت: اگر ما مطالبه‌گری نکنیم باید منتظر باشیم که بی بی سی فارسی مطالبه کند و اگر این رسانه مطالبه کند، هدف‌اش زیر سوال بردن نظام است.

وی با اشاره به لزوم داشتن پیوست رسانه‌ای دستگاه‌های اجرایی افزود: دستگاه‌ها در حوزه رسانه اعتباراتی در نظر بگیرند و برای فعالیت‌های رسانه‌ای هزینه کنند این در حالی است که رسانه خارجی ایران اینترنشنال سالانه ۵۰ میلیون دلار، بی بی سی فارسی ۱۸ میلیون دلار و سایر رسانه‌های بیگانه نیز به همین نحو هزینه می‌کنند.

مسوول بسیج رسانه خراسان جنوبی تصریح کرد: خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین فعالیت می‌کنند و تمام فکر و ذهن آنها بیان دغدغه مردم است.

وی گفت: یکی از مهمترین نکاتی که مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس جمهور بیان کردند درخصوص راهبرد جدید دشمن در جنگ رسانه‌ای است و فرمودند بیشترین تحرکات دشمنان علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی که ما را تهدید می‌کند، تحرکات تبلیغاتی، جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است برای اینکه بر افکار عمومی مسلط شوند.

رضایی بیان کرد: همچنین مقام معظم رهبری می‌فرمایند کار تبلیغاتی کار مهمی است در حالی که ما در این زمینه ضعف داریم و در این حوزه باید قوی عمل شود. 

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای و جهاد تبیین افزود: در این فضای جنگی که رسانه‌ها قرار دارند، نیاز است نیم نگاهی هم به رسانه‌های معاند داشته باشند.

مسوول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر نگاه کلان مدیریتی در کشور، نگاه معطوف به غرب و دستگاه استکباری از حوزه سیاسی، امنیتی و اقتصادی به حوزه رسانه‌ای، تبیین و جهت‌دهی افکار عمومی معطوف شده است.

وی افزود: برای نمونه اگر به بی بی سی فارسی نگاه کنیم نسبت به چند سال قبل خیلی تغییر کرده و رویکرد آن عوض شده است، دشمن هزینه می‌کند و حتی از روستاها کلیپ و فیلم تهیه کرده و منتشر می‌کنند.

رضایی عنوان کرد: رویکرد رسانه‌‎های ملی و استانی ما نیز نسبت به سال گذشته عوض شده و این نیازمند حساسیت‌زدایی و فضای انگیزشی است که حتما باید به آن توجه شود.

وی گفت: از دیگر رویکردهای دولت سیزدهم این است که کارهای انجام شده بیان شود تا مردم بدانند حتی اگر کاری انجام نشده، دلایل آن مطرح شود.

مسوول بسیج رسانه خراسان جنوبی اضافه کرد: در حوزه اقتصاد رسانه در استان کاری انجام نشده و برخی از مسائل در سطح ملی باید حل و فصل شود اما برخی تدابیر را می‌توان داخل استان به کار گرفت.

وی یکی از کارهای اصلی که در جهاد تبیین انجام می‌شود را مردمی‌سازی جهاد تبیین و توانمندسازی ذکر کرد و گفت: در زمینه مردمی‌سازی درخواست این است که فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای را هم در صنف اهالی رسانه و خبرنگاران بیاوریم.

رضایی افزود: درخصوص توانمندسازی نیز درخواست این است از بستر آموزشی که در بسیج رسانه فراهم شده برای آموزش استفاده شود و در برخی از شهرستان‌ها این اقدام انجام شده است.

وی گفت: می‌توان خبرنگاران و فعالان فضای مجازی را با آموزش‌های ارائه شده توانمند کرد و موضوع دیگر در این زمینه ایجاد دانشکده خبر است که طبق پیگیری‌های انجام شده در خبرگزاری فارس این امکان فراهم است و با توجه به اینکه استان ما مهد پدر علم ارتباطات است، با راه‌اندازی این دانشکده، اتفاقات خوبی در حوزه آموزش و توانمندسازی رقم خواهد خورد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: مسئولان مدام از خبرنگاران درخواست می‌کنند نسبت به انتشار اخبار مثبت و امیدآفرین در جامعه بکوشند اما اگر جامعه‌ رسانه‌ای امید و انگیزه‌اش را از دست بدهد، می‌تواند امید را به جامعه تزریق کند؟

سمانه سالاری افزود: خبرنگاران استان در همه روزهای سال قدم به قدم همراه با مدیران و مردم قدم برداشته و بدون چشمداشت در مسیر رسالت خودشان از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات مالی خانه مطبوعات اظهار داشت: خانه‌های مطبوعات در سطح کشور بودجه و اعتباری ندارند و در طول سال به‌صورت فصلی می‌توانند با توجه به اعتباری که در نظر گرفته می‌شود برای برنامه‌های خود هزینه کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان جنوبی گفت: در زمینه تامین اعتبار تفاهم‌نامه‌ای با فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است اما رقم چشمگیری نیست لذا کمبود اعتبار سبب شده نتوانیم برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها و مطبوعات خراسان جنوبی دارای سابقه‌های طولانی و ارزشمند هستند اما جای موزه رسانه و مطبوعات در استان خالی است که درخواست داریم با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان مکانی برای راه‌اندازی موزه رسانه و مطبوعات با سرفصل فرهنگی واگذار شود.

در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید و با حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مطالبات رسانه‌ها همراه بود، ۲۰ نفر از اصحاب رسانه به ارائه مسایل و مشکلات حوزه رسانه‌ای استان پرداختند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=1270

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.