• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1481اخبار امروز : 0
5

«قصه شیر و عقاب» رونمایی و معرفی می‌شود

  • کد خبر : 1380
  • 22 مرداد 1401 - 5:47
«قصه شیر و عقاب» رونمایی و معرفی می‌شود

نشست رونمایی و معرفی کتاب «قصه شیر و عقاب» نوشته صادق وفایی روز دوشنبه ۲۴ مرداد در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست رونمایی و معرفی کتاب «قصه شیر و عقاب» نوشته صادق وفایی به‌مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، در قالب دویست و شست و یکمین نشست زرین‌قلم روز دوشنبه ۲۴ مرداد در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

نویسنده این‌کتاب از خبرنگاران حوزه کتاب است که تلاش کرده در این‌اثر بزنگاه‌های تاریخی و اتفاقات معنادار تاریخ روابط ایران و آمریکا را پیش روی مخاطب خود بگذارد. او با زبان ساده، براساس منابع تاریخی قصه رابطه‌ای را روایت کرده که از جنگ جهانی دوم با یک رابطه استعماری آغاز و از مقطعی به بعد تبدیل به دشمنی شد. وفایی کتابش را یک‌اثر مستند و گزارش‌محور می‌داند که وقایع و گزارش‌هایشان در آن مثل یک‌قصه روایت شده‌اند؛ قصه‌ای که باید اسم آن را قصه شیر و عقاب گذاشت. براساس گذشته، پرچم‌ها و نمادها هم شیر این‌قصه ایران، و عقابش هم ایالات متحده آمریکاست. او به گفته خود، در این‌کتاب تکه‌های معناداری از پازل رابطه ایران و آمریکا را کنار هم چیده که می‌توانند برای کسی که این‌کتاب را می‌خواند، معنادار باشند.

پیش از این در مردادماه سال ۹۹ همزمان با روز خبرنگار، کتاب دیگری از این‌نویسنده با عنوان «جنگ کی تمام می‌شود» در قالب نشست‌های زرین‌قلم در فرهنگسرای رسانه نقد و بررسی شده بود.

«قصه شیر و عقاب» فروردین امسال توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. مطالب این‌کتاب در قالب ۳ فصل تدوین شده‌اند که نویسنده در فصل اول، چرایی این‌دید را بین آمریکایی‌ها که منجی جهان هستند و گذشته این‌کشور را تشریح کرده است. در فصل دوم چگونگی بازشدن پای آمریکا به ایران در مقطع پایانی جنگ جهانی دوم و تعویض استعمار انگلیس با آمریکا مرور می‌شود. ملی‌شدن صنعت نفت، مبارزات ملی‌گرایانه ایرانی‌ها و کودتای ۲۸ مرداد از اتفاقات مهمی هستند که در این‌فصل از کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در فصل دوم این‌کتاب همچنین به وقوع انقلاب اسلامی و سپس آتش‌افروزی‌های آمریکا در دوران جنگ ایران و عراق پرداخته شده است. سومین‌فصل از کتاب هم تحلیل مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و چرایی رئیس‌جمهورشدن این‌چهره واقعا آمریکایی را شامل می‌شود. در این‌فصل به‌نوعی میوه و نتیجه چنددهه ابرقدرتی آمریکا در جهان هم مورد توجه قرار گرفته است.

نشست رونمایی و معرفی این‌کتاب با اجرای میثم رشیدی مهرآبادی پژوهشگر و خبرنگار، گلعلی بابایی نویسنده و منتقد و نویسنده اثر همراه است.

این‌برنامه روز دوشنبه ۲۴ مرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=1380

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.