شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || نیلسن آیکیو (NielsenIQ) در گزارشی بررسی کرده است که چگونه عادات خرید مصرفکنندگان تغییر کرده و چه انتظاراتی تا سال ۲۰۲۵ برای سازمانها وجود دارد.
این نظرسنجی آنلاین در ژوئن و ژوئیه ۲۰۲۴ با شرکت بیش از ۱۷,۰۰۰ مصرفکننده از ۲۳ کشور انجام شد.
یافتههای کلیدی عبارتند از:
۱. بدتر شدن وضعیت مالی: ۳۲ درصد از مصرفکنندگان اعلام کردند که وضعیت مالی آنها در سال گذشته بدتر شده است. سه عامل اصلی این کاهش، افزایش هزینههای زندگی (۷۶٪)، کندی اقتصادی (۴۱٪) و ناامنی شغلی (۳۱٪) بودند.
۲. رشد جستجو در رسانههای اجتماعی: ۴۳ درصد از پاسخدهندگان اظهار داشتند که قبل از استفاده از موتورهای جستجوی سنتی، ابتدا در رسانههای اجتماعی به دنبال اطلاعات محصول میگردند.
۳. تأثیر رسانههای اجتماعی بر تغییر برند: ۳۱ درصد از مصرفکنندگان گفتند که بر اساس توصیههای رسانههای اجتماعی، برند خود را تغییر خواهند داد.
این گزارش به سازمانها توصیه میکند که با توجه به این تغییرات، استراتژیهای بازاریابی خود را بازنگری کنند.
منبع خبر:
شارا
/ سازمان ها باید به چه عادت های مصرف کننده توجه کنند؟
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.