شبکه اطلاعرسانی روابط عمومی ایران (شارا) || در یافتههای جدید، ۱۵ درصد از جستجوهای گوگل تنها با ۱۴۸ عبارت انجام میشود. همچنین، ۵۶ درصد از جستجوهای گوگل برای عبارات عمومی است و جستجوهای دمبلند تنها ۳.۶ درصد از تقاضای جستجو را تشکیل میدهند.
این یافتهها نتیجه تحلیل نزدیک به ۳۳۲ میلیون جستجو برای بیش از ۳۲۰,۰۰۰ عبارت جستجوی منحصر به فرد است که توسط رند فیشکین از SparkToro بر اساس دادههای ارائه شده توسط Datos منتشر شده است.
چرا این موضوع اهمیت دارد: به نظر میرسد که ترافیک جستجوی ارگانیک در طول زمان به طور فزایندهای به وبسایتهای کمتری میرود. در سال ۲۰۲۴، دیده شدن و متمایز شدن در جستجوی گوگل دشوارتر از همیشه است – بهویژه اگر با نمای کلی هوش مصنوعی گوگل و سایر ویژگیهای جستجو رقابت کنید.
۱۴۸ عبارت کلیدی: ده مورد از پرجستجوترین عبارتها عبارتند از:
یوتیوب
جیمیل
آمازون
فیسبوک
چت جیبیتی
مترجم گوگل
واتساپ وب
نقشههای گوگل
پورنوهاپ
گوگل داکس
جستوجوهای یرندمحور در مقابل جستوجوهای عمومی: ۴۴ درصد از جستجوهای گوگل برای عبارات برندمحور هستند و بقیه بر روی جستوجوهای عمومی و بدون برند متمرکز هستند.
توزیع هدف جستجوها: ۵۱ درصد از جستجوها اطلاعاتی، ۳۳ درصد ناوبری، ۱۴.۵ درصد تجاری و تنها ۰.۶۹ درصد تراکنشی هستند.
تحلیل فیشکین: فیشکین نوشت: “فقط چند هزار عبارت پرسوجو یک چهارم کل جستجوهای گوگل را تشکیل میدهند و به نظر میرسد که همیشه در حال افزایش است. هنوز تعداد زیادی از عبارتهای جستجوی منحصربهفرد وجود دارد، اما ‘دم بلند’ (کمتر از ۱۱ جستجو در ماه) تنها ۳.۶ درصد از تقاضا را تشکیل میدهد. برندها و موضوعات بزرگ برنده هستند. مردم به سمت تعداد کمتری از مقاصد و ایدههای کمتر متنوع جذب میشوند. جای تعجب نیست که شرکتهای بزرگ و افراد ثروتمند سهم بیشتری از اقتصاد و توجه در سراسر جهان به دست میآورند.”
تحلیل دادهها توسط داکس: «داکس دادههای جستجوی گوگل را از زیرمجموعهای از پانل چند میلیون نفری خود در اختیار ما قرار داد: ۱۳۰ هزار دستگاه آمریکایی، تلفن همراه و دسکتاپ، که به طور فعال برای ۲۱ ماه متوالی از گوگل استفاده میکردند: ژانویه ۲۰۲۳ تا سپتامبر ۲۰۲۴. به دلایل مختلف، داکس جستجوهای ارائه شده را فقط به کسانی محدود کرد که بیش از ۱۰۰ جستجو در گوگل در دوره ۲۱ ماهه داشتند
معنی همه اینها چیست: تنوعبخشی ضروری است. نام تجاری یا کسب و کار شما باید فراتر از جستجوی گوگل قابل کشف باشد – چه در یوتیوب، تیکتاک، پادکست، لینکدین یا پلتفرم مرتبط دیگر. برنامهریزی و هدفگذاری دقیق میتواند به بهبود دیدهشدن و جایگاه محتوای شما در موتورهای جستجو کمک کند.
اگر شما یک وبسایت دارید و میخواهید در نتایج جستجوی گوگل بالاتر قرار بگیرید، به جای اینکه فقط انتظار داشته باشید کاربران به طور طبیعی شما را پیدا کنند، باید اهداف مشخصی برای بهینهسازی محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و ایجاد استراتژیهای بازاریابی دیجیتال تعیین کنید. با این روش، احتمال بیشتری وجود دارد که جوایزی مانند افزایش ترافیک وبسایت، بهبود نرخ تبدیل و افزایش شناخت برند را در جستجوی گوگل کسب کنید.
کلیدواژهها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ChatGPT، ، ، ،
نویسنده: دنی گودوین
تاریخ انتشار: ۳ دسامبر ۲۰۲۴
منبع انگلیسی: searchengineland
منبع فارسی: شارا
پاورقی
کلمات کلیدی دم بلند (Long Tail Keywords)، عبارت های نسبتاً بلندی هستند که به علت استفاده از لغت های متعدد، خاص و متفاوت شده اند. به عبارت دقیق تر، اکثر کلمات کلیدی که بسیار مورد توجه قرار دارد دارای یک، دو، سه و نهایت چهار لغت هستند. (seokar)
ناوبری سایت، صفحات مختلف سایت را به یکدیگر متصل می کند و مسیر حرکت کاربر در سایت را مشخص می کند. تصور کنید مدتی است که می خواهید یک کیف جدید بصورت آنلاین بخرید، قطعا به سراغ فروشگاه های آنلاین می روید و محصولات را در سایت مشاهده می کنید. اگر سایت ناوبری خوبی داشته باشد، کاربر خیلی راحت به محصول مورد نظرش خواهد رسید. (kiantc)
منبع خبر:
شارا
/ دادههای شگفتانگیز: ۱۵ درصد از جستجوهای گوگل تنها با ۱۴۸
عبارت انجام میشود
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.