• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار: 1499اخبار امروز : 0
4

فرماندار بیرجند: رسانه‌ها نباید درگیر مسائل قومی و جناحی شوند

  • کد خبر : 1636
  • 24 مرداد 1401 - 8:22
فرماندار بیرجند: رسانه‌ها نباید درگیر مسائل قومی و جناحی شوند

بیرجند – ایرنا – فرماندار بیرجند گفت: باید توجه کنیم که قلم توانمند و چشم تیزبین رسانه‌ها درگیر مسائل قومی، قبیله‌ای و جناحی نشود و با حفظ استقلال کاری، مطالبه‌گر حقوق مردم و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی باشند.

“علی فاضلی‌فرد” روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی به مناسبت روز و هفته خبرنگار افزود: کار رسانه از مشاغل سخت و زیان‌آور است، رسانه‌ها از طرفی پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند که باید مطالبه‌گری داشته باشند و هم در اجرای سیاست‌های دولت برای کمک به مردم بکوشند.

وی گفت: مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان مجموعه‌ای توانمند و پرتوان با نیروهای متخصص، این ویژگی را دارد و با نفوذپذیری در کشور می‌تواند در این زمینه به‌خوبی نقش ایفا کند.

فرماندار بیرجند با اشاره به لزوم توسعه همه‌جانبه استان خراسان جنوبی ادامه داد: همه هم و غم ما این است برای استان از واژه محرومیت استفاده نشود زیرا این کلمه در مخاطب بازتاب منفی ایجاد می‌کند.

وی دوری خراسان جنوبی از مرکز کشور را یک واقعیت برشمرد و گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی نیز در خراسان جنوبی وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف به‌درستی معرفی شود.

فاضلی‌فرد اضافه کرد: ایرنا به دلیل ضریب نفوذی که در کشور و جامعه دارد می‌تواند در این زمینه اطلاع‌رسانی و همکاری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید از محدوده استان بیرون بیاییم گفت: هنوز برخی مدیران در سطح ملی، تفاوت بیرجند، بجنورد، بروجرد و بروجن را نمی‌دانند لذا باید برای معرفی بیشتر خراسان جنوبی و بیرجند تلاش مضاعف شود.

فرماندار بیرجند افزود: یکی از دغدغه‌های مرکز استان و نگاه بدی که حاکم شده و مدیران نیز در آن دخیل هستند اینکه شهرستان‌های دیگر تصور می‌کنند بیرجند سهم شهرستان‌های دیگر را می‌گیرد در حالی که برعکس است.

وی گفت: بیرجند ۳۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده اما درخصوص اعتبارات تملک دارایی سال ۱۴۰۱ سهم ما نسبت به جمیعت باید ۳۰ درصد باشد در حالی که ۲۰.۹ درصد است.

فاضلی‌فرد افزود: جمعیت و محرومیت دو شاخص توزیع اعتبارات هستند و از لحاظ محرومیت نیز بر اساس پیمایش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۵۲ محله در استان شناسایی شده که ۱۷ محله مربوط به بیرجند است.

وی تصریح کرد: همچنین از هفت محله دارای محرومیت شدید استان، پنج محله مربوط به مرکز استان است و پرداختن به همه این موضوعات، کار رسانه‌ای حرفه‌ای و تخصصی را می‌طلبد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه شهید محمود صارمی مجاهد جنگ نرم در واقعه مزارشریف بود ادامه داد: امروز باور داریم در عرصه جنگ نرم هستیم و رسانه ابزار قدرتمند این جنگ‌ است.

وی گفت: اگر قرار بر پیشرفت و آبادانی کشور، دفاع از ارزش‌های نظام، حقوق ملت و سربلندی نظام است رسانه‌ها می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

فاضلی‌فرد افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری به امیدآفرینی در جامعه نیاز داریم زیرا با حمله گسترده و همه‌جانبه تهاجم اقتصادی و در کنار آن جنگ ترکیبی و شناختی دشمن، دولت سیزدهم در سال اول دست به جراحی و تحول بزرگ اقتصادی زده است.

وی تصریح کرد: شاید اثرات ابتدایی این تحول اقتصادی خیلی برای مردم خوشایند نباشد لذا طبیعی است مردم یکسری فشارهایی را تحمل می‌کنند اما مرحله نخست طرح با مشارکت و حضور مردم با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

فرماندار بیرجند گفت: مقام معظم رهبری تایید کردند که دولت سیزدهم با ریل‌گذاری جدید وارد شده، از طرفی ویژگی دولت که مردمی و انقلابی بودن است نیز مورد تایید و تاکید معظم‌له است.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی باید به امیدآفرینی کمک کنیم که سفیران این عرصه و کارزار و مجاهدان واقعی، خبرنگاران هستند تا به خوبی افکار عمومی را مدیریت کرده و مسیر تعالی و پیشرفت را ریل‌گذاری و ظرفیت‌های موجود را همسو کنند.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=1636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.