حسین زارعی مدیر کل صدور مجوز و امور رسانه های ساترا در مراسم اختتامیه دهمین دوره آموزشی مدیریت رسانه و مهارت محتوا و آغاز یازدهمین دوره این رویداد بر اهمیت برگزاری این دورهها برای آشنایی مدیران رسانهها با مقررات و ضوابط ساترا تأکید کرد و گفت: «شرکت در دورههای آموزشی یکی از الزامات اصلی تمدید مجوز فعالیت رسانههاست.»
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، دهمین دوره آموزشی مدیریت رسانه و مهارت محتوا با هدف ارتقاء سطح آگاهی مدیران رسانهها از مقررات و ضوابط ساترا به پایان رسید و یازدهمین دوره آغاز شد.
حسین زارعی، مدیرکل صدور مجوز و امور رسانههای ساترا، در مراسم اختتامیه این دورهها ضمن ارائه گزارش از روند برگزاری و تعداد رسانههای شرکتکننده، بر لزوم آموزش مستمر مدیران رسانهها و محتوا بهمنظور رعایت دستورالعملهای قانونی و دریافت تمدید مجوز تأکید کرد.
زارعی در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این دورهها این است که هم پلتفرمها و سکوها و هم ساترا از آموزش بهرهمند شوند و آن تأثیر و سودی که برای برگزاری این دورهها در نظر گرفته شده، محقق گردد. بهطور کلی، اهداف مهمی برای برگزاری این دورهها ترسیم شده است که تا کنون در ۱۰ دوره گذشته نیز بر آن تأکید کردهایم. هدف اصلی برگزاری این دورهها، آشنایی شرکتکنندگان با مقررات، دستورالعملها و ضوابطی است که مدیران رسانه و محتوای پلتفرمها باید از آنها آگاه باشند.
وی افزود: این دورهها فرصتی است تا شرکتکنندگان با فضای ساترا آشنا شوند. اساتید ما که بیشتر معاونین و افرادی هستند که بهطور مستقیم با پلتفرمها در ساترا همکاری دارند، تدریس این دورهها را بر عهده دارند و طبق سرفصلهای تعریفشده، آموزشهای لازم را ارائه خواهند کرد.
مدیر کل صدور مجوز و امور رسانههای ساترا خاطرنشان کرد: دوره آموزشی دهم را حدود سه ماه پیش با ۲۷ رسانه آغاز کردیم که ۲۳ رسانه با موفقیت آن را به پایان رساندند و چهار رسانه به دلایلی مانند تأخیر یا غیبت بیش از حد از این دوره حذف شدند. در حال حاضر در اختتامیه دوره دهم در خدمت این ۲۳ رسانه هستیم.
وی در ادامه اضافه کرد: در خصوص دوره یازدهم، تعداد بیشتری از رسانهها استقبال کرده و ثبتنام کردهاند. حدود ۴۶ رسانه اعلام آمادگی کردهاند که ۳۵ رسانه از تهران و ۱۱ رسانه از استانها هستند. این به معنای آن است که رسانههای تهرانی باید بهصورت حضوری در دورهها شرکت کنند و رسانههای استانها از طریق فضای مجازی در دورهها حضور خواهند داشت.
زارعی تأکید کرد: در مجموع، تا به امروز، ۲۸۹ رسانه با مدیران محتوای خود در این دورهها شرکت کردهاند و برای تمدید مجوز مشکلی ندارند. اما رسانههایی که در این دورهها شرکت نکردهاند، با مشکلاتی در تمدید مجوز خود روبهرو خواهند شد، چراکه یکی از الزامات اصلی تمدید مجوز فعالیت رسانه، شرکت در دورههای آموزشی است.
وی اظهار داشت:آییننامه و دستورالعمل جدیدی که برای دورهها آماده شده است، بههمراه تقویم کلاسها در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت. در این دستورالعمل، نکات جدیدی نیز مطرح شده است. بهعنوان مثال، اگر رسانهای قصد تغییر مدیر محتوا یا مدیر رسانه خود را در کمتر از دو سال داشته باشد، آموزش مدیران جدید به صورت رایگان انجام نخواهد شد و صرفاً در این شرایط باید هزینه شرکت در دوره آموزشی توسط سکوها به دانشگاه صدا و سیما پرداخت شود اما به صورت کلی غیر از این یک مورد که استثنا است، تمام هزینه های دوره آموزشی توسط ساترا پرداخت میشود و هیچ یک از سکوها هیچ هزینه ای بابت شرکت در دوره های آموزشی ساترا پرداخت نمیکنند.
زارعی در خاتمه افزود: از اساتید محترمی که در دوره دهم زحمت کشیدند و در تدریس مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی میکنم. همچنین در دوره یازدهم، با تعدادی از همین اساتید و گروهی جدید از اساتید، انشاءالله این دوره برگزار خواهد شد.
منبع خبر: ساترا / دورههای آموزشی، جزو الزامات تمدید مجوز ساترا است
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.