سبک زندگی / به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، نشست خبری ششمین همایش سواد فضای مجازی با عنوان «سواد فضای مجازی و فرهنگ در عصر هوش مصنوعی» امروز در مرکز توسعهٔ فرهنگ و هنر در فضای مجازی با حضور «سعید پورابوالقاسم» رئیس این مرکز، «سید محسن بنیهاشمی» دبیر علمی و «حامد اسماعیلی» دبیر اجرایی همایش و نیز اصحاب رسانه برگزار شد.
آیین پایانی و تقدیر از برگزیدگان این همایش روز ۱۷ دی ماه در مجتمع فرهنگی باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
محورهای ششمین همایش سواد فضای مجازی
۱. ساختارها و تکنیکهای آموزش سواد فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی
– شناخت ماهیت و چیستی سواد فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی
– آینده پژوهی دستگاههای فرهنگی و آموزشی برای ارتقای سواد فضای مجازی و هوش مصنوعی
– چالشها و تحولات تربیت و نگهداشت تفکر انتقادی در عصر آلودگی اطلاعات و هوش مصنوعی
– قابلیتها و ابزارهای هوش مصنوعی برای ارتقای سواد فضای مجازی
– ماهیت و شکلگیری تفکر انتقادی در عصر هوش مصنوعی
– تفاوتها و مشترکات سواد فضای مجازی و سواد رسانهای
۲. ظرفیتهای فرهنگ و هنر در عصر فضای مجازی و هوش مصنوعی
– تهدیدها و فرصتهای فضای مجازی و هوش مصنوعی در حوزههای فرهنگی و هنری، سبک زندگی، ارتباطات انسانی و نظام خانواده
– تهدیدها و فرصتهای فضای مجازی و هوش مصنوعی در حوزههای تنوع قومی، مذهبی و زبانی
– تهدیدها و فرصتهای فضای مجازی و هوش مصنوعی در حوزههای غذا، پوشش و آداب و رسوم
۳. کودکان و نوجوانان و هوش مصنوعی
– کاربردهای هوش مصنوعی در زندگی کودکان و نوجوانان
– هوش مصنوعی، مدرسه و تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان
– چالشهای آموزش و پرورش در توسعهٔ سواد فضای مجازی
– تربیت معلم در عصر هوش مصنوعی و فضای مجازی
– لغوگرایی و اتلاف منابع انسانی و اندیشهای در اثر اعتیاد به فضای مجازی و هوش مصنوعی
۴. شناخت و کارکردهای اخلاق نظری و عملی در فضای مجازی و هوش مصنوعی
– معنا و مفهوم اخلاق و نسبت آن با هوش مصنوعی و فضای مجازی
– کاربردیسازی منابع اخلاق ایرانی- اسلامی برای فضای مجازی و هوش مصنوعی
– اخلاق فضای مجازی و هوش مصنوعی و مسئولیتهای اجتماعی
– تحولات فرهنگی و اخلاقی ناشی از تأثیرات فضای مجازی و هوش مصنوعی
– نگاهی به معنا و مفهوم اخلاق و مسئولیتهای اجتماعی، ملی و جهانی در فضای مجازی
۵. تهدیدها و فرصت های کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش های علمی
– استفاده از هوش مصنوعی در تحقیقات، نگارش پایاننامه و گزارشهای علمی
– چالشهای استفاده از هوش مصنوعی در مقابل پژوهشهای انسانمدار، راهکارهای اخلاقی، تابآوری شناختی و اطمینانبخشی به کاربران در مواجه با فضای مجازی و هوش مصنوعی
– علم، شبهعلم و آلودگی اطلاعات در فضای مجازی و هوش مصنوعی
۶. اقتصاد، عملیات مالی و کسبوکار در عصر سواد فضای مجازی و هوش مصنوعی
– تهدیدها و فرصتهای فردی و جمعی رمزارزها
– تهدیدهای امنیتی، اجتماعی و اقتصادی رمزارزها
– نقش دولتهای در مدیریت و نظارت بر اقتصاد رمزارزها
– بازارسازی و بازاریابی در عصر هوش مصنوعی
– استراتژیهای رقابت پلتفرمهای کسب و کار و فروش در عصر هوش مصنوعی
– تغییر معنا و مفهوم مشتری، بازار و محصول در عصر هوش مصنوعی
۷. استفاده از هوش مصنوعی در جنگهای شناختی- ترکیبی
– کاربردها و تکنیکهای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات سیاسی و عملیات روانی
– کاربردها و تکنیکهای استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت درست و نادرست جامعه
– کاربردها و تکنیکهای استفاده از هوش مصنوعی در جعل واقعیت اخبار و اطلاعات
– افکار عمومی و پوپولیسم فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی
۸. حقوق فضای مجازی و هوش مصنوعی
– نگاهی به انواع جرائم هوش مصنوعی در فضای مجازی
– قوانین و مقررات هوش مصنوعی و فضای مجازی در ایران وسایر کشور ها
– هوش مصنوعی و حریم خصوصی کاربران
۹. نظارت و کنترل فضای مجازی و هوش مصنوعی
– تنظیم مقررات قوانین در خصوص فضای مجازی و هوش مصنوعی در راستای منافع سرزمینی
– شیوههای ارتقای تابآوری شناختی و اطمینانبخشی به کاربران با استفاده از سواد فضای مجازی
– چالشها و شیوههای سلبی و ایجابی نظارت و کنترل بر فضای مجازی
۱۰. هوش مصنوعی و نقش آن در حکمرانی کشورها
– تجربیات بخش خصوصی در حکمرانی
– تجربیات کشورهای دیگر در حکمرانی و بهرهگیری از فضای مجازی و هوش مصنوعی
– چالشهای امنیتی کردن هوش مصنوعی و فضای مجازی
– نگاهی به تحولات و پیشرفت های نسل اول تا سوم هوش مصنوعی (از آغاز تا امروز)
– تکنیکهای نوین اخبار جعلی و جعل عمیق در عصر هوش مصنوعی
۱۱. سایر موضوعات وابسته به هوش مصنوعی و فضای مجازی
منبع خبر:
مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی
/ رسانهای سالم است که در سبک زندگی سالم امتداد یابد
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.