• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 30 June - 2025
3

ارتباطات بحران: دفاع از اصول واقعی و شفاف

  • کد خبر : 19148
  • 19 دی 1403 - 11:38
ارتباطات بحران: دفاع از اصول واقعی و شفاف

ارتباطات بحران / تصویری که رسانه‌ها از “ارتباطات بحران” به نمایش می‌گذارند، به‌طور اشتباهی آن را به ابزاری برای دستکاری و پنهان‌سازی حقیقت معرفی کرده است. اما واقعیت ارتباطات بحران، مقابله با بحران‌ها و بازسازی اعتماد از طریق شفافیت و صداقت است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || تصویری که رسانه‌ها از “ارتباطات بحران” به نمایش می‌گذارند، به‌طور اشتباهی آن را به ابزاری برای دستکاری و پنهان‌سازی حقیقت معرفی کرده است. اما واقعیت ارتباطات بحران، مقابله با بحران‌ها و بازسازی اعتماد از طریق شفافیت و صداقت است.

متخصصان روابط عمومی بحران مسئولیت دارند تا در مواقع بحرانی، مانند رسوایی‌ها یا بلایای زیست‌محیطی، با اقدام سریع و شفاف، اعتماد عمومی را جلب کنند.

این نوع ارتباطات برخلاف تصورات غلط، به‌جای ساختن روایت‌های نادرست، بر برقراری انصاف و بازگرداندن اعتبار تمرکز دارد. در بحران‌هایی مانند تایلنول در دهه ۱۹۸۰ یا نشت نفت BP در ۲۰۱۰، شفافیت و پاسخ سریع به بحران‌ها منجر به بازسازی برند و حفظ اعتماد عمومی شد.

هدف نهایی ارتباطات بحران، مقابله با بحران‌ها و شفاف‌سازی حقیقت است تا از آسیب به شهرت و اعتماد جلوگیری شود. این فرآیند نه تنها برای سازمان‌ها، بلکه برای افراد مشهور نیز ضروری است تا از شهرت خود در برابر چالش‌های رسانه‌ای و عمومی محافظت کنند.


منبع خبر:
شارا
/ ارتباطات بحران: دفاع از اصول واقعی و شفاف

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=19148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.