دکتر جاشوا جی. اسمیت (Joshua J. Smith) استاد دانشگاه و مدرس این دوره، به دانشجویان خود در این ترم پاییز، فرصت داد تا نحوه پوشش رسانهها در مورد هوش مصنوعی را بررسی کنند. این دوره به گونهای طراحی شده است که دانشجویان علاوه بر آشنایی با مفاهیم تئوریک، به صورت عملی نیز در این حوزه فعالیت کنند. به گفته اسمیت، هدف اصلی این دوره این بود که دانشجویان متوجه شوند که پوشش مثبت رسانهها در مورد هوش مصنوعی معمولاً به فواید آن، مانند بهبود کارایی یا نوآوریها اشاره دارد، در حالی که پوشش منفی به ریسکهایی چون از دست دادن شغل یا مسائل اخلاقی پرداخته و به طور مستقیم بر اعتماد عمومی و نحوه پذیرش این ابزارها توسط صنایع تأثیر میگذارد.
دانشجویان این دوره مقالات، پادکستها و سایر محتوای رسانهای را بررسی کردند تا ببینند چگونه مباحث مرتبط با هوش مصنوعی در رسانهها مطرح میشود. آنها با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل احساسات، پوششهای خبری مربوط به هوش مصنوعی را از منابع مختلفی مانند “آسوشیتدپرس”، “سی انان” و “فوربز” تحلیل کردند. در پایان ترم، دانشجویان موفق به ایجاد یک مجموعه داده شامل ۲۴۵ مقاله شدند.
این دادهها نشان داد که چگونه رسانهها معمولاً بهطور مشابه در مورد هوش مصنوعی و صنعت رسانهای دیدگاه مشابهی دارند. تحلیل همبستگی نشان داد که زمانی که هوش مصنوعی در رسانهها بهطور مثبت مطرح میشود، همین رویکرد برای صنعت رسانهها نیز مشاهده میشود. این یافتهها نشان میدهند که نحوه پوشش هوش مصنوعی میتواند تأثیر زیادی بر نحوه برداشتهای عمومی از رسانهها داشته باشد.
یکی از دانشجویان این دوره، هانا واغن، که در رشته مطالعات بینرشتهای تحصیل میکند، بیان کرد که این پروژه به او این امکان را داده تا دنیای سریعاً در حال تغییر هوش مصنوعی و ارتباط آن با رسانهها را بهتر درک کند. این تجربه به او کمک کرد تا تحلیلهای انتقادی درباره نحوه تأثیر این تکنولوژیها بر صنایع مختلف انجام دهد.
دکتر اسمیت قصد دارد این پروژه را در ترم بهار ادامه دهد و همچنین به دنبال آن است که این تحقیق را برای انتشار در مجلات علمی و معتبر ارائه دهد. این پروژه با حمایت آزمایشگاه “رسانه + هوش مصنوعی” در مدرسه رسانه و فرهنگ دانشگاه ویرجینیا کامنولث در حال پیشرفت است.
مارکوس مسنر (Marcus Messner)، معاون دانشکده علوم انسانی و علوم، نیز از این پروژه حمایت کرده و اظهار داشت که این دوره در حال پیشبرد دانشگاه ویرجینیا کامنولث به سوی زمینههای نوظهور هوش مصنوعی است و به دانشجویان این مدرسه مهارتهایی را میآموزد که به آنها کمک میکند تا در چشمانداز سریعاً در حال تغییر رسانهها موفق شوند.
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.