• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
6

تقدیر از عکاس ایسنا در همایش عکاسان مشهد

  • کد خبر : 2084
  • 29 مرداد 1401 - 8:58
تقدیر از عکاس ایسنا در همایش عکاسان مشهد

ایسنا/خراسان رضوی در همایش عکاسان مشهد که به همت انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی برگزار شد، از محدثه زارع، عکاس خبرگزاری ایسنا، منطقه خراسان به عنوان عکاس برتر تقدیر به عمل آمد.

امیر حاج‌عباسی، مسئول کانون عکس انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با فعالیت‌های این کانون اظهار کرد: انجمن سینمای جوانان مشهد از گذشته تاکنون در ۲ شاخه فیلم‌سازی و عکاسی فعالیت داشته اما در حال حاضر فعالیت‌های عکاسی این انجمن محدود به آموزش شده و فعالیت‌های جانبی ندارد؛ این در حالی است که در گذشته این انجمن پاتوقی برای عکاسان علاقه‌مند و کسانی که عاشقانه عکاسی را پیگیری می‌کردند، به حساب می‌آمد. حدود ۱۰ سال قبل گروهی از عکاسان کانونی را تحت عنوان کانون عکس انجمن سینمای جوانان تشکیل داده و حدود ۱۰ سال به خوبی فعالیت داشتند. اکثر فعالیت‌های این گروه در ارتباط با نقد و بررسی تورهای عکاسی، نمایشگاه‌ها و مسابقاتی که از دل این تورهای عکاسی شکل می‌گرفت، بود.  

وی با اشاره به برگزاری همایش عکس به مناسبت روز جهانی عکاسی در مشهد افزود: پس از مدتی این کانون عکس به دلایلی تعطیل شد و فعالیت آن در سال‌های ۹۴ یا ۹۵ در رخوت قرار داشت؛ سپس با آیین‌نامه‌ای جدید دوباره کانون عکس شکل گرفت و شروع به فعالیت کرد که دست‌رنج آن‌ شامل برگزاری چندین photo walk و نمایشگاه‌هایی از عکس‌های آن می‌شود. متاسفانه کرونا سبب تعطیلی این کانون شد و کسانی که در آن فعالیت داشتند نیز به دلایل مختلف تمایلی به ادامه همکاری با آن مجموعه نداشتند. از این رو سید وحید حسینی، مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی، پیشنهاد کرد فعالیت کانون عکس دوباره آغاز شود. از این رو در راستای راه‌اندازی کانون عکس به مناسبت روز جهانی عکس همایشی برگزار شد تا تجلیل از خادمان عکاسی در شاخه‌های مختلف و آموزش عکاسی به عنوان وظیفه این کانون انجام شود.  

تقدیر از عکاس ایسنا در همایش عکاسان مشهد

مسئول کانون عکس انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون در مشهد از کسانی مانند مدیران گالری‌ها و نگارخانه‌ها تجلیل نشده بود. بر این اساس از مدیر گالری گلستانه، مجید بندارمقدم، تشکر و قدرانی به عمل آمد. همچنین از فرشته کاملان به عنوان نمایشگاه‌گردان قدرانی صورت گرفت؛ فرشته کاملان حدود پنج دوره نمایشگاهی برگزار کرده که حاصل فروش این نمایشگاه در اختیار موسسه همدم قرار می‌گیرد. همچنین تاکنون هیچگاه از کسی که پاتوق عکاسی را برگزار می‌کند، قدردانی نشده بود. به این ترتیب از یکی از برگزارکنندگان پاتوق عکس و بهترین مدرس دانشگاه که در زمینه نرم‌افزار ادیت(ویرایش) تدریس می‌کند، قدردانی شد زیرا کسانی که در زمینه عکاسی دیجیتال فعالیت می‌کنند، می‌دانند اگر تسلط به نرم‌افزار ادیت، فوتوشاپ و… نداشته باشند، موفق نخواهند بود. همچنین از خانم محدثه زارع، عکاس خبرگزاری ایسنا به عنوان عکاس برتر تقدیر به عمل آمد.  

ایجاد محیطی امن و برگزاری تورهای عکاسی 

حاج‌عباسی تصریح کرد: به طور کلی تلاش کردیم در برگزاری این همایش کاری جدید انجام شود. علاوه بر این‌ها ۲ سخنرانی تخصصی در این همایش ارائه شد که عناوین آن «چرا باید عکاسان زن ژاپن را بشناسیم» و «پایه‌های عکاسی معاصر» بود.  

وی در خصوص برنامه‌های کانون عکس انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی در آینده عنوان کرد: برنامه‌های فراوانی برای آینده در نظر گرفته شده است. از جمله آن‌ می‌توان به تورهای عکاسی اشاره کرد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا از این طریق بستر و محیطی امن فراهم می‌شود تا عکاسان بتوانند عکاسی کنند. بنابراین تلاش می‌کنیم این محیط امن را برای عکاسان جوان فراهم سازیم. نقد و بررسی عکس، سخنرانی‌های مختلف، نمایشگاه‌های عکس متعدد و برگزاری مسابقات عکاسی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این کانون برگزار خواهد شد.  

محدثه زارع دارای گزارش‌های عکس چشم‌گیری است 

فرامرز عامل بردبار، پیشکسوت عکاسی مشهد نیز در رابطه با برگزاری همایش عکاسان مشهد و تقدیر از عکاسان به ایسنا گفت: همیشه در این مراسم‌ها از افراد شناخته‌ شده، پیشکسوتان و اساتید تقدیر می‌شد اما برخی افراد هستند که دارای فعالیت‌های چشم‌گیری هستند اما به دنبال کسب نام و شهرت نیستند. بر این اساس آقای حاج‌عباسی، مسئول پاتوق عکس انجمن سینمای جوانان مشهد، این نظر را داد که از چنین افرادی تقدیر کنیم و به آن‌ها بگوییم که درست است که شما دنبال کسب عنوان نیستید اما ما فعالیت‌های شما را رصد می‌کنیم.
 
وی افزود: به عنوان مثال خانم محدثه زارع، عکاس ایسنا که جزو عکاسان جوان و خوب است، طی چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی کرده و نگاه خوبی در مجموعه گزارش‌هایی که در ایسنا از وی منتشر شده، دیده‌ایم. جالب اینجاست که آنقدر گزارش‌های عکس او چشم‌گیر بوده که نه‌تنها میان عکاسان خبری و رسانه‌ای دیده شده بلکه عکاسان هنری نیز عکس‌های او را رصد می‌کنند و آثارش را می‌پسندند. قدیر وقاری نیز از دیگر عکاسانی است که در حوزه هنری خراسان رضوی فعالیت‌های خوبی دارد و از او نیز تقدیر به عمل آوردیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.