دکتر احمد یحیایی ایله ای سخنران این همایش، مردمداری را زیربنای مردم سالاری برشمرد و گفت: بنیانگذاران روابط عمومی و استادان علوم ارتباطات، مردم داری را فلسفه روابط عمومی می دانند و بر این اعتقاد هستند که اگر مردم محور فعالیتهای روابط عمومی قرار نگیرد روابط عمومی انحراف مفهومی و اجرایی پیدا می کند.
استاد روابط عمومی اظهار کرد: اولین مسئولیت روابط عمومی، مدیریت شکاف گفتار و کردار سازمانی است و برای مدیریت شکاف گفتار و کردار از مهمترین موضوعات این است که روابط عمومی اهمیت صداقت و راستگویی را در سازمان ترویج کند و مدیران را به گفتن حقیقت مشتاق.
چهره ماندگار روابط عمومی ایران گفت: مردم داری زمانی در سازمان استقرار می یابد که: نظام تکریم ارباب رجوع پویا باشد، مسئولیت اجتماعی اولویت دار باشد، فرایندهای ارتباطی سازمان و مخاطبان تسهیل گردد و فرایندهای خدمت به مردم: ساده، در دسترس، ارزان ، بموقع و عادلانه باشد.
دکتر یحیایی ایله ای با بیان اینکه مردم داری بنیان تولید و بازتولید سرمایه اجتماعی است، از دولت خواست تا از طریق: رابطه شفاف و صادقانه با مردم، اصلاح فرایندهای ارتباطی مردم، کارآمدسازی نیروی انسانی ادارات دولتی، حذف پیچیدگی های اداری، توسعه الکترونیکی کردن خدمات دولتی، یکپارچه سازی خدمات الکترونیکی و پاسخگویی از طریق ابزار هوش مصنوعی، در مسیر تحقق مردمداری گامهای سریعتری بردارد.
این سمینار با موضوع «هنر گفتگو، پلی به سوی اعتماد، تفاهم و وفاق» روز سه شنبه دوم بهمنماه ۱۴۰۳ در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
منبع خبر:
شارا
/ سمینار راهبردهای مردمداری در تبریز برگزار شد: مردمداری
زیربنای مردم سالاری است
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.