• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
6

ابوعلی سینا اگر پزشک بود قولنج خود را درمان می‌کرد!

  • کد خبر : 2265
  • 31 مرداد 1401 - 7:43
ابوعلی سینا اگر پزشک بود قولنج خود را درمان می‌کرد!

رادیو صبا به مناسبت روز پزشک در مستندی با عنوان ماجرا، علت مرگ ابوعلی سینا را بررسی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه مستند «ماجرا» هربار به بهانه یکی از وقایع مهم تاریخی به بررسی علت شهرت یک ماجرا می‌پردازد.

این برنامه فردا سه‌شنبه، یکم شهریور ماه به مناسبت بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک به علت مرگ وی می‌پردازد.

روز اول شهریورماه، همزمان با زادروز بوعلی سینا به پاس خدمات وی به علوم پزشکی، تألیفات و فعالیت وی در این رشته و برای بزرگداشت پزشکان، روز پزشک نام‌گذاری شده‌ است.

انسیه شمس‌اللهی، تهیه‌کننده برنامه رادیویی ماجرا گفت: مستند «ماجرا» اول شهریور به مناسبت روز پزشک به سراغ علت مرگ یکی از شناخته شده ترین پزشکان دنیا می‌رود. در بسیاری از کتاب های تاریخی آمده است که حکیم ابوعلی سینا از بیماری قولنج رنج می‌برده و همین بیماری در نهایت باعث مرگ وی شده است و این باور غلط بین برخی از مردم رایج شده که بوعلی سینا اگر پزشک بود قولنج خود را درمان می‌کرد.

وی توضیح داد: روز سه شنبه در برنامه مستند ماجرا به دنبال ماجرای بیماری و مرگ بوعلی سینا می‌رویم و به مناسبت روز پزشک با برخی از پزشکان صحبت می‌کنیم و این سوال را از آنها می‌پرسیم که آیا برایشان اتفاق افتاده است که به عنوان پزشک نتوانند بیماری خود را درمان کنند؟ همچنین در بخش دیگری از برنامه با دکتر رضایی‌پور، متخصص تب سنتی درباره این باور غلط تاریخی صحبت خواهیم کرد که به صورت مستند برای ما توضیح دادند که قولنجی که امروزه می‌شناسیم با بیماری که باعث مرگ بوعلی سینا شده، متفاوت است و ماجرا پیچیده تر از این بوده و بوعلی سینا تلاش های بسیاری برای درمان خود کرده است.

به گزارش ایسنا، مستند «ماجرا» سه شنبه، اول شهریور ماه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی و نویسندگی انسیه شمس اللهی از رادیو صبا پخش می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.