• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار: 1509اخبار امروز : 0
4

نگاهی به تیتر یک روزنامه های جهان

  • کد خبر : 2315
  • 31 مرداد 1401 - 20:03
نگاهی به تیتر یک روزنامه های جهان

ادعای اوکراین به احتمال آغاز جنگ هسته‌ای توسط روسیه، قحطی در آفریقا، کپسول‌های مکمل تاریخ مصرف گذشته و دیدار رهبران چین و روسیه، سوژه روزنامه‌های جهان‌اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی،گوینده پیشکسوت رادیو، که هر روز مروری دارد بر مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان، در شرح اخبار نوشته است:

جنگ هسته‌ای است؟

نگاهی به تیتر یک روزنامه های جهان

روزنامه‌های جهان هنوز نگاه به اوکراین دارند، آن هم پس از یکصد و هشتاد روز جنگ.
عنوان یک ژون آفریک می‌گوید: زندگی در شهر هسته‌ای اشغالی؛ ممکن است حادثه های دیوانه واری رخ بدهد.  
لوموند  اما می‌نویسد: پوتین به مکرون پیشنهاد داده است، بازرسان انرژی هسته‌ای از نیروگاه هسته‌ای «ژاپورژا» در رد اتهامات اوکراین دیدن کنند. اوکراین مدعی است روسیه، تا مسلح کردن شهر، می‌خواهد جنگ هسته‌ای به راه بیندازد. پوتین می‌گوید، چنین نیست. آتش جنگ همچنان در مرز اوکراین به پا است. جبهه های متعدد جنگ در اوکراین باز شده است.

دیدار رهبران روسیه و چین

نگاهی به تیتر یک روزنامه های جهان

عنوان یک روزنامه‌های چین و روسیه، نگاه به یک دیدار پر اهمیت دارد. دیدار پوتین و شی. چاینا دیلی می‌نویسد: پوتین و  شی، در سمرقند دیدار خواهد داشت.
وال ستریت جورنال، روزنامه آمریکایی هم نوشت: رهبران چین و روسیه، در شهر ازبک، به مذاکره می‌نشینند. گپی درباره جنگ اوکراین و مانورهای نظامی در گرداگرد تایوان، آن چه سبب تنش های جهانی شده است. دیدار در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای خواهد بود.

آوارگان قحطی

نگاهی به تیتر یک روزنامه های جهان

نگاه روزنامه‌های فرانسه، به شاخ آفریقا است. «لومتن» می‌نویسد: خشک سالی سبب آوارگی و جابه جایی بیش از بیست و دو میلیون تن می‌شود که از قحطی و گرسنگی در خطر هستند. چهارسال بارانی در کنیا، سومالی و اتیوپی نبوده است و همین منطقه را با فاجعه قحطی و گرسنگی رو در رو کرده است.
عکس یک روزنامه‌های جهان، کوچ آوارگان آفریقایی، سومالیایی، با اندوخته‌هایشان در گرداگرد موگادیشو است. عکسی از عیدی و ارسامه، برای آشوستیدپرس. چهار فصل خشکی، بیش از یک میلیون آفرقایی را برای جست و جوی آذوقه و آب، آواره کرده است.

در حاشیه خبرها آمده است:

بهترین رژیم غذایی

نگاهی به تیتر یک روزنامه های جهان

بخش دانش روزنامه گاردین می‌نویسد: بررسی تازه نشان می‌دهد، یک تا ۱۰ میلیون کپسول، قرص و داروهای مکمل جهان، تاریخ مصرف گذشته اند و  صنعت یک میلیارد دلاری در خطر است. دانشمندان می‌گویند، جای آنکه طعمه این قرص‌ها باشیم، به تغذیه صحیح بیاندیشیم، رژیم مدیترانه‌ای، مناسب ترین جایگزین است. رژیمی بر پایه میوه‌ها و سبزی‌ها.

و در نگاهی دیگر:

آیا دانشمندانِ پژوهشگر «سیلیکون ولی» که در اندیشه افزایش طول عمر انسان هایند، قادر خواهند بود، عمر دویست ساله نصیب انسان کنند؟ آن‌ها در این راه البته نه برای دویست سال بلکه برای کم تر از آن، می‌کوشند.

* عکس‌های این گزارش تزیینی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.