• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
6

اختیارات صندوق هنر به استانها تفویض می شود/پیگیری مشکل عضویت خبرنگاران خبرگزاری‌ها در صندوق هنر

  • کد خبر : 2325
  • 31 مرداد 1401 - 21:24
اختیارات صندوق هنر به استانها تفویض می شود/پیگیری مشکل عضویت خبرنگاران خبرگزاری‌ها در صندوق هنر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: مشکل عضویت خبرنگاران خبرگزاری ها در صندوق اعتباری هنر را با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در تهران بررسی و پیگیری می کنیم.

سید مجید پوراحمدی دوشنبه شب در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در یاسوج، افزود: یکی از اولویت های وزارت ارشاد تقویت صندوق اعتباری هنر مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد در جهت کمک و حمایت حداکثری از فعالان و اهالی فرهنگی، هنری و رسانه ای و فعالان قرآن و عترت بوده است.

وی از اولویت های سیاست‌های حمایتی خبر داد و اظهار کرد: عدالت فرهنگی با توزیع منابع در تمام مناطق برای تقویت فعالیتهای فرهنگی و هنری از برنامه های وزیر ارشاد است و وزیر تاکنون بیش از ۵۰ بار به استانها سفر کرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به شیوع کرونا در سطح کشور، خاطرنشان کرد: بیماری کرونا به کسب و کارهای فرهنگی_ هنری، مراکز فرهنگی و هنری، سینمایی و آسیب جدی به اقتصاد فرهنگ و هنر وارد کرد.

پوراحمدی تصریح کرد: بسیاری مراکز فرهنگی و هنری با شیوع کرونا با مشکلات مختلف رو به رو و به سمت تعطیلی رفت.

وی با اشاره به توسعه ظرفیت‌ها، ادامه داد: ۲۱ پروژه در حوزه اقتصاد هنر تعریف و طرح های اقتصادی و توجهی آنها با رویکرد عدالت فرهنگی اجرایی خواهد شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به مدت یک سال فرآیند بررسی ثبت نام‌ها اجرایی نشده بود، عنوان کرد: تعطیلی‌ها سبب فشردگی بررسی‌ها شد که افزایش تعداد نیروها برای بررسی و تأیید وضعیت در دستور کاری قرار گرفت.

پوراحمدی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۹۰ هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند، تاکید کرد: طی یک سالی که فرایند عضوگیری متوقف شده بود، ۵٠ هزار نفر در نوبت عضویت در صندوق اعتباری هنر قرار داشتند که ۲٠ هزار نفر مدارک آنها کامل بود که این تعداد تعیین تکلیف شدند.

وی اظهار کرد: صندوق اعتباری هنر روزانه ۱۰۰۰ تماس تلفنی دارد که با فشردگی کاری شدیدی داریم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: برخی به معنای واقعی فعال فرهنگی و هنری این بودند اما عضو این صندوق بودند و این افراد براساس مکاتبات استانی شناسایی شدند که آیین‌نامه‌ای در این زمینه طراحی کردیم تا هر کسی بعنوان فعال فرهنگی، هنری و رسانه ای عضو این صندوق نشود.

پوراحمدی با بیان اینکه دولت برای هر عضو صندوق هنر ۱۵ تا ۲۰  میلیون تومان هزینه می کند، تصریح کرد: تلاش کردیم هنرمندان و خبرنگاران اصلی را عضو کنیم.

وی ادامه داد: فرآیند تایید متقاضیان صندوق اعتباری هنر را به استان‌ها تفویض کرده ایم، ممکن است که در بین هنرمندان کسانی باشند که مدارک و مستندات لازم را برای عضویت در صندوق هنر ندارند در این خصوص استان‌ها با تشکیل کارگروهی تصمیم گیری می کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تاکید کرد: خدمات صندوق هنر در حال گسترش است که علاوه بر خدمات حمایتی بیمه ای، مستمری و تکریم، خدمات متنوع دیگری بر روی هنر کارت شامل؛ تخفیفات ویژه هتل ها و مراکز اقامتی و خدمات فروشگاهی می شود.

پوراحمدی با اشاره به طرح «سفرهای هفت بهر هنر» تصریح کرد: مفاخر استان‌ها و شهرستان‌ها در رشته های مختلف طی مراسمی تجلیل می شوند.

وی با تاکید بر حمایت از اعضای صندوق هنر، عنوان کرد: در قالب «طرح جوان» ۵٠٠ نفر از اعضایی که فرزند آوری داشته اند، با مبلغ پنج میلیون تومان حمایت شده و این طرح ادامه دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت تسهیلاتی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و خاطرنشان کرد: تمام تسهیلات پرداخت شده ۱۰ میلیون تومانی به بالاست و وام تسهیلات ضروری علاوه بر موارد عادی، ۱۱٠ فقره تسهیلات ۲۰ میلیون تومان و موارد خاص تا ۲۵ میلیون تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می دهیم همچنین ۱۱۰میلیون تومان اعتبار بلاعوض در اختیار مدیرکل ارشاد استان قرار می گیرد تا اگر هنرمند و فعال فرهنگی مشکلی دارد معرفی شود تا به آنها پرداخت کنیم.

پوراحمدی در خصوص معرفی خبرنگاران به صندوق اعتباری هنر ادامه داد: معرفی افراد برای عضویت در صندوق اعتباری هنر تنها از طریق دو معاونت مطبوعاتی و معاونت قرآنی است و هر فردی از سوی معاونت مطبوعاتی به ما معرفی شود برای ما تاییدیه اصلی است و حتما عضویت انجام می شود.

وی در خصوص اخذ نشان هنری اظهار کرد: این نشان توسط شورای ارزشیابی وزارت ارشاد انجام می شود و وقتی نشان درجه یک به فردی اعطا شد، خدمات طرح تکریم از جمله ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به این افراد پرداخت می شود و حدود ۸۰۰ نفر در قالب طرح نشان از خدمات صندوق هنر استفاده می کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در رابطه با مشکل عضویت خبرنگاران خبرگزاری ها افزود: مشکل عضویت خبرنگاران خبرگزاری ها در صندوق اعتباری هنر را با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در تهران بررسی و پیگیری می کنیم.

پوراحمدی با اشاره به تعلق نگرفتن اینترنت هدیه از سوی سه اپراتور به اکثر خبرنگاران بیان کرد: این مسأله را پیگیری خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: مسکن یکی از مهمترین دغدغه های خبرنگاران و ما در وزارت ارشاد است، مسکن هنرمندان و خبرنگاران بخشی از آن از سوی وزارت ارشاد است وزارت راه، سمت و مجموعه بانک‌ها باید در این زمینه همکاری داشته باشند و یا از طریق طرح نهضت ملی مسکن طی شود که مراحل خود را دارد و اگر مشکل مسکن خبرنگاران را بتوانیم حل کنیم به آن افتخار می کنیم البته کار سختی است اما درحال ‌پیگیری هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.