8

چگونه از بحران روابط‌عمومی در شرکت های حقوقی محافظت کنیم

  • کد خبر : 23448
  • 24 بهمن 1403 - 15:36
چگونه از بحران روابط‌عمومی در شرکت های حقوقی محافظت کنیم

شرکت های حقوقی / در دنیای امروز، بحران‌های روابط عمومی می‌توانند تأثیرات منفی شدیدی بر روی شهرت یک شرکت حقوقی داشته باشند.

شرکت های حقوقی / اگر یک وکیل مشتریان پرحاشیه‌ای را نمایندگی کند، احتمال وقوع بحران روابط عمومی وجود دارد که ممکن است شهرت شرکت را تحت تأثیر قرار دهد.


1) برنامه‌ریزی از پیش

برنامه‌ریزی یکی از مراحل اولیه مدیریت مؤثر بحران روابط عمومی است. شرکت حقوقی باید پیش‌بینی کند که در صورت بروز مشکل چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد. این برنامه باید شامل پیش‌بینی اقدامات در صورت وقوع بحران باشد. برای مثال، از افراد با آموزش رسانه‌ای برای پاسخ به سوالات استفاده کنید و همه کانال‌های ارتباطی را تحت نظر داشته باشید.

2) زمان‌بندی مناسب

در دنیای ارتباطات سریع و رسانه‌های اجتماعی، اخبار به سرعت منتشر می‌شوند. بنابراین سرعت و به موقع بودن در واکنش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. تأخیر در واکنش‌ها می‌تواند آسیب زیادی به اعتبار شرکت بزند. برای نمونه، شرکت حقوقی Jones Day یک نقض داده را با انتشار بیانیه‌ای شفاف مدیریت کرد.

3) اولویت دادن به حقایق و قوانین به جای احساسات

در بحران
روابط ‌عمومی، حقایق باید اولویت داشته باشند. گرچه صرف اعلام درست بودن خود کافی نیست، بلکه باید به مخاطبان نشان دهید که به مشکلات آن‌ها توجه دارید. ارائه همدلی و سپس بیان شفاف حقایق و قوانین می‌تواند به اطمینان از اعتماد کمک کند.

4) تشکیل تیم مدیریت بحران روابط عمومی

برای مواجهه با بحران، تیم مدیریت بحران باید از افراد مناسب تشکیل شود. این تیم باید شامل سخنگو، وکلا و افرادی باشد که وضعیت را تحلیل کرده و با مشتریان ارتباط برقرار کنند. این تیم باید آموزش ببیند تا به طور شفاف به نظرات و سوالات پاسخ دهد.

5) همدلی و عذرخواهی

پاسخ‌دهی همدلانه و مسئولانه به هر بحران روابط‌ ‌عمومی ضروری است. از ابهام و دفاع از خود پرهیز کنید و به جای آن، عذرخواهی صادقانه ارائه دهید. اطلاعات مربوط به مسئله را به طور مختصر بیان کنید و اقدامات اصلاحی که قرار است انجام دهید را توضیح دهید.

6) بازسازی شهرت و اعتماد شرکت حقوقی

پس از حل بحران، باید به بازسازی تصویر برند و اعتماد به شرکت ادامه دهید. این امر می‌تواند شامل تعامل با مشتریان از طریق شبکه‌های اجتماعی، ارائه تجربیات مثبت مشتریان و استفاده از رسانه‌ها برای تقویت تصویر مثبت شرکت باشد. همچنین برگزاری رویدادها و برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان می‌تواند به بازسازی اعتماد کمک کند.

نداشتن استراتژی مناسب برای مدیریت بحران روابط عمومی می‌تواند به نتایج فاجعه‌آمیز منتهی شود. بنابراین داشتن برنامه‌ای دقیق و افراد مجرب برای مدیریت بحران‌های روابط عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است.


منبع خبر:
شارا
/ چگونه از بحران روابط‌عمومی در شرکت‌های حقوقی محافظت
کنیم

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=23448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.