در سال ۲۰۲۵، معیاری که بیشتر از همه برای اندازهگیری موفقیت تبلیغات استفاده میشود، بازگشت سرمایه تبلیغاتی است. بسیاری از بازاریابها به کانالهای تبلیغاتی آشنا و با عملکرد بالا اعتماد دارند. اما مشکل این است که تکیه بر همین کانالها میتواند باعث ثابت ماندن رشد شود. پس از اینکه یک برند توانست مخاطبان خود را از طریق یک کانال جذب کند، باید به دنبال کانالهای جدید باشد.
در خصوص بودجههای تبلیغاتی، بیش از ۸۰ درصد از پاسخدهندگان به نظرسنجی، در برنامههای خود به تبلیغات در شبکههای اجتماعی پرداختند، اما حالا توجه بیشتری به گسترش کانالها دارند. بازاریابها در حال آزمایش کانالهای جدید و بهویژه در حال متنوعسازی استراتژیهای خود هستند تا خطر وابستگی بیش از حد به یک کانال را کاهش دهند.
یکی از این کانالهای جدید، تلویزیون است. در سالهای گذشته، تلویزیون بهعنوان ابزاری برای ایجاد آگاهی از برند در نظر گرفته میشد و بازگشت سرمایه آن به سختی قابل اندازهگیری بود. اما اکنون تلویزیون، بهویژه در قالب کانالهای تبلیغاتی دیجیتال و استریم، به ابزاری کارآمد برای انجام تبلیغات با عملکرد بالا تبدیل شده است. این تغییرات باعث شده است که نزدیک به دو سوم از بازاریابها در استراتژیهای تبلیغاتی خود از تلویزیون استفاده کنند.
در حال حاضر، بسیاری از برندها از تلویزیون برای هدفگذاری مجدد مخاطبان استفاده میکنند، بهویژه با پیشرفتهایی که در پلتفرمهای خرید تبلیغات تلویزیونی مانند Tatari ایجاد شده است. این پلتفرمها از هوش مصنوعی برای پیشبینی نتایج و کاهش نیاز به تخصص در خرید تبلیغات استفاده میکنند.
یکی دیگر از روندهای اصلی در بازاریابی ۲۰۲۵، استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به کارهای روزمره بازاریابی است. از نوشتن کپی تبلیغاتی گرفته تا تجزیهوتحلیل کمپینها، ۳۸ درصد از تیمهای بازاریابی از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد تبلیغات خود استفاده میکنند. این ابزارها به بازاریابها این امکان را میدهند که استراتژیهای خود را بر اساس دادههای دقیق و بهروز تنظیم کنند.
در سال ۲۰۲۵ بازاریابها باید به ترکیب مناسبی از کانالها دست پیدا کنند که هزینههای تبلیغات را با رشد کسبوکارشان متناسب کند. ترکیب تبلیغات سنتی و دیجیتال، بهویژه از طریق تلویزیون و هوش مصنوعی، یک استراتژی موفق برای برندهایی است که به دنبال دستیابی به آگاهی بالا و جذب مشتریان جدید هستند.
منبع خبر:
شارا
/ تحول در استراتژیهای تبلیغاتی ۲۰۲۵: تعادل میان هزینه و
رشد
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.