• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار: 1512اخبار امروز : 1
4

منوچهر اسماعیلی گوشه‌گیر نبود، این اواخر بیمار بود

  • کد خبر : 2375
  • 01 شهریور 1401 - 8:43
منوچهر اسماعیلی گوشه‌گیر نبود، این اواخر بیمار بود

منوچهر والی‌زاده، دوبلور باسابقه با ابراز تاسف از درگذشت منوچهر اسماعیلی، صدای ماندگار کشورمان که شامگاه دوشنبه دار فانی را وداع گفت، این شخصیت را یکی از عجایب جهان در دوبله می‌داند.

والی‌زاده می‌گوید: سالی که وارد دوبله شدم اولین شخصیتی که با او برخورد داشتم منوچهر اسماعیلی عزیز بود. ایشان واقعا بی‌بدیل بود. من در کنارش بسیار آموختم. منوچهر اسماعیلی انسان عجیبی بود.

منوچهر والی‌زاده در پی درگذشت منوچهر اسماعیلی در گفت‌وگویی با ایسنا شرکت کرد و از خاطرات و همکاری‌اش با این هنرمند گفت.

او گفت: به جرأت می‌توانم بگوییم امروز دوبله یکی از بزرگ‌ترین گویندگان جهان را از دست داد. نسلی در حال از بین رفتن است و نسلی جدید جایگزین می‌شود و این قانون طبیعت است. منوچهر اسماعیلی واقعاً استاد این کار بود. او بی‌نظیر و بی‌بدیل بود. حرفی نمی شود درباره‌ی او زد چون همه کارهایش موجود است و همه دیده‌اند و شنیده‌اند. من دیگر هرچه بگویم زیاده‌گویی است. ایشان واقعاً یک بود و در دنیا بی‌نظیر بود. اگر چنانچه دوبله‌ای در دنیا وجود داشته باشد، منوچهر اسماعیلی در رأسش قرار داشت. خدا بیامرزدش.

والی‌زاده سپس درباره اینکه فکر می‌کنید چرا مرحوم اسماعیلی اواخر عمرش بیشتر گوشه‌گیری می‌کرد؟ توضیح داد: این اواخر ایشان مریض احوال بود و مسئله گوشه‌گیری نیست. به هر حال کاری که باید می‌شد تقریباً ایشان انجام بدهد پیش نمی‌آمد و چون سنشم بالای ۸۰ بود این اواخر کسل بود و به آن صورت کار نمی‌کرد. مرحوم اسماعیلی به ندرت نقش‌های حساسی مثل شاه لیر، شکسپیر و مشابه آن‌ها را می گفت. او با وجود بیماری که داشت، وقتی پشت میکروفون می‌نشست و واقعاً بی‌نظیر بود. ناخوشی‌اش را فراموش می‌کرد و فقط به آن شخصیت فکر می‌کرد. 

در این زمینه بخوانید:

شرح حال منوچهر اسماعیلی یک سال قبل از مرگ

ثبت خنده‌ای کم‌یاب از منوچهر اسماعیلی در یک عکس

وی درباره آشنایی‌اش با منوچهر اسماعیلی و همکاری هایی که با او داشت هم یادآور شد: آشنایی ام با آقای اسماعیلی تقریباً به سال ۱۳۳۸ برمی‌گردد. اولین شخصیتی که در دوبله برخورد کردم ایشان بود و همیشه هم دوست داشتم او را ببینم. برای اولین بار در یک استودیو به نام شاهین فیلم در خیابان بهار ایشان را دیدم و از همان زمان هم به این شخصیت علاقه‌مند شدم و همیشه دوستش داشتم. من در کنارش بسیار یاد گرفتم. روحش در آرامش.

منوچهر والی‌زاده در پایان گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خاطرنشان کرد: به خانواده مرحوم اسماعیلی و دوستداران ایشان تسلیت می‌گویم. ان‌شاءالله شما همیشه زنده باشید که به یاد بچه‌های دوبله هستید. خدا خیرتان بدهد.

به گزارش ایسنا، منوچهر اسماعیلی، دوبلور هنرمند و پیشکسوت کشورمان دوشنبه، ۳۱ مرداد ماه بر اثر ایست قلبی در منزل خود درگذشت.

مرحوم اسماعیلی متولد ۸ فروردین ماه ۱۳۱۸ کرمانشاه بود. او به صحبت کردن به جای چند شخصیت در یک فیلم با صداهای متنوع و تیپ گویی شهرت داشت. او صداپیشگی در آثار  بسیاری را در کارنامه حرفه‌ای خود داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.