• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار: 1504اخبار امروز : 1
5

کرونا فعالیت منوچهر اسماعیلی را محدود کرد

  • کد خبر : 2381
  • 01 شهریور 1401 - 10:29
کرونا فعالیت منوچهر اسماعیلی را محدود کرد

ناصر ممدوح در نخستین روز بدون منوچهر اسماعیلی با حسرت چنین می‌گوید: ۱۰ روز پیش بود که به عیادتشان رفتم و خوب بودند و قرار بود مرخص شوند. اما نمی‌دانم و در جریان نیستم که چطور شب گذشته فوت شدند. رفتن ایشان برای ما فاجعه است!

این دوبلور پیشکسوت در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی وضعیت جسمی منوچهر اسماعیلی در روزهای قبل از درگذشتش این چنین گفت: شنیده بودم که بیمارستان بودند. ۱۰ روز پیش بود که به عیادتشان رفتم و خوب بودند و قرار بود مرخص شوند. مرخص شدند و منزل آمدند اما نمی‌دانم و در جریان نیستم که چطور شب گذشته فوت شدند. ایشان استاد بنده بودند و ارزش زیادی برایشان قائل بودم.

ممدوح درباره‌ی علت فعالیت نکردن منوچهر اسماعیلی در سال‌های اخیر یادآور شد که کرونا فعالیت منوچهر اسماعیلی را محدود کرد و گفت: بیشتر فعالیت نکردن ایشان به علت کهولت سن بود؛ البته ایشان سن خیلی بالایی نداشتند اما عزیزانی مثل جلال مقامی، رعفت هاشم‌پور و ایرج رضایی زود از کار دست کشیدند. آقای اسماعیلی هم فعالیت داشتند اما در این یکی ـ دو سال اخیر، فعالیتشان به ویژه با آمدن کرونا کمتر شد و البته کرونا برای همه محدودیت ایجاد کرد.

ممدوح درگذشت منوچهر اسماعیلی را ضایعه‌ای بزرگ عنوان کرد و ضمن تسلیت به اهالی فرهنگ و هنر و اهالی دوبله و خانواده مرحوم اسماعیلی، گفت: زنده‌یاد آقای منوچهر اسماعیلی از بزرگان دوبلاژ ایران بودند و در رأس هرم دوبله قرار داشتند و کارنامه بسیار بسیار درخشانی دارند و هر چه بگویم کم گفته‌ام. از نظر اخلاقی انسان فوق‌العاده و بذله‌گویی بودند. کارشان را به درستی انجام می‌دادند و همیشه به موقع سر کارشان حاضر می‌شدند.

ممدوح با اعتقاد بر اینکه منوچهر اسماعیلی برای او و همکارانش اسطوره بود، یادآور شد: ایشان برای جامعه‌ی هنری هم یک اسطوره بود و رفتنشان ضایعه‌ی بزرگی برای ماست. اما متاسفانه ما انسان‌ها عمر جاوید نداریم و همه یک روز خواهیم رفت. اما از صمیم قلب از فقدان ایشان دلم گرفت.

ممدوح در حسرت رفتن منوچهر اسماعیلی گفت: ای کاش آقای اسماعیلی می‌بودند و ای کاش ۲۵ سال پیش بود. ایشان به جای بسیاری از شخصیت‌ها و تیپ‌های خارجی صحبت کردند. به جای تری توماس، پیتر فالک و تیپ‌های مختلف. در فیلم‌های ایرانی نیز همین طور. به جای آقای انتظامی، آقای مشایخی، آقای کشاورز و دیگر هنرمندان. فقدان ایشان فاجعه‌ی بزرگی است و خواهد بود و اصلا انتظار فوت ایشان را نداشتم.

به گزارش ایسنا، منوچهر اسماعیلی دوبلور مطرح کشورمان دوشنبه، ۳۱ مرداد ماه دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.