• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار: 1504اخبار امروز : 0
6

نخبگان ایرانی مستند می‌شوند

  • کد خبر : 2394
  • 01 شهریور 1401 - 12:14
نخبگان ایرانی مستند می‌شوند

رادیو ایران با همکاری بنیاد ملی نخبگان، در راستای معرفی نام‌آوران ایران‌زمین، از ۱۱۰ مستند نخبگان با عنوان «نگین» رونمایی می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه رادیویی ایران، شنبه ۵ شهریور مصادف با روز بزرگداشت زکریای رازی و روز داروساز مراسم رونمایی از یکصد و ده مستند نخبگان با عنوان «نگین» با حضور معاون صدا، مدیر رادیو ایران و جمعی از مدیران بنیاد ملی نخبگان در سالن جلسات معاونت صدا برگزار می‌شود.
بیش از دو سال است که رادیو ایران، در ادامه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای خود با همکاری بنیاد نخبگان ایران اقدام به تولید مستندهای کوتاهی از زندگی و آثار نخبگان ملی، برجستگان و دانشمندان ایرانی کرده است.
دکتر محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران درباره این موضوع توضیح داد:  «نگین» درباره جایگاه نخبگان و مفاخر ایران در حوزه‌های علمی، دینی، فلسفی، هنری، محیط زیست و … پس از پژوهش و نگارش با صدای هنرمندان برتر رادیو ساخته شده است.
وی اظهار کرد: از جمله شخصیت‌هایی که در این مستندها به آنها پرداخته شده است می‌توان به مرحوم دکتر بدرالزمان قریب، دکتر محمد معین، دکتر غلامحسین  مصاحب، دکتر مصطفی چمران، دکتر روزبه زنجانی، دکتر مرتضی شیخ، دکتر منوچهر دوایی، جعفر ابراهیمی شاهد، پروفسور محمدتقی فاطمی، دکتر تقی رازی، دکتر علی زرگری، دکتر پرویز کردوانی، امیرحسین فردی، محمدرضا حکیمی، دکتر ادیب سلطانی، دکتر مهدی بلالی و شهید احمدی اشاره کرد.
مدیر رادیو ایران خبر داد: در مراسم رونمایی از یکصد و ده مستند «نگین»، مروری نیز بر فعالیت‌های برنامه‌سازی رادیو ایران برای ستارگان ایران زمین مانند برنامه های«ژرفا»، «باغ هنر»، «پلاک هشت»، «سیمای فرزانگان» و «خاص باشید» می‌شود و در بخش دیگری از این مراسم از برنامه‌سازان و نویسندگان این برنامه رادیویی تقدیر می‌شود.

محمدزاده در پایان یادآور شد: این مراسم شنبه پنجم شهریور، با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدا و برخی از مدیران و پژوهشگران بنیاد ملی نخبگان از جمله دکتر ناصر باقری مقدم، دکتر عباس ابراهیمی و در جمع مدیران و برنامه سازان رادیو ایران ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ در محل سالن جلسات معاونت صدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.