• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار: 1504اخبار امروز : 1
6

روایت سعید شیخ‌زاده از آخرین همکاری‌ با منوچهر اسماعیلی

  • کد خبر : 2428
  • 01 شهریور 1401 - 14:52
روایت سعید شیخ‌زاده از آخرین همکاری‌ با منوچهر اسماعیلی

سعید شیخ‌زاده با اشاره به آخرین همکاری‌اش در کنار منوچهر اسماعیلی که به شش ماه قبل برمی‌گردد، در فقدان این هنرمند گفت: حیف که این بزرگوار را از دست دادیم؛ چرا که حضورشان همواره دلگرمی برای ما بود و به همه انگیزه می‌دادند و خیلی مراقب نسل جوان بودند.

سعید شیخ‌زاده ـ گوینده و مدیر دوبلاژ ـ در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی همکاری اش در کنار منوچهر اسماعیلی یادآور شد: استاد منوچهر اسماعیلی گزیده‌کار بودند و هر کاری را نمی‌پذیرفتند که گویندگی کنند. تقریبا آخرین همکاری‌مان به شش ماه قبل برمی گردد که افتخار این را داشتم که در کنارشان کار کنم. یک فیلم سینمایی را کار کردیم که ایشان به جای رابرت دنیرو گویندگی کردند. مثل همیشه با قدرت آمدند و کارشان را انجام دادند. من هم افتخار داشتم یکی از نقش‌های آن فیلم را بگویم.

او ادامه داد: همیشه بودن در کنار ایشان برای من افتخار بود و قطعا ما هر چه که داریم از پیشکسوتان است؛ به ویژه آقای منوچهر اسماعیلی که به حق، بزرگترین و هنرمندترین هنرمند سینما و تلویزیون و دوبله بودند.

در این زمینه بخوانید:

منوچهر اسماعیلی گوشه‌گیر نبود، این اواخر بیمار بود

ثبت خنده‌ای کم‌یاب از منوچهر اسماعیلی در یک عکس

کرونا فعالیت منوچهر اسماعیلی را محدود کرد

شیخ‌زاده در فقدان منوچهر اسماعیلی گفت: ما بزرگترین گوینده تاریخ ایران را از دست دادیم و به جرأت می‌گویم اگر بخواهیم آقای اسماعیلی را از بدنه‌ی سینما و تلویزیون ایران جدا کنیم اصلا بخشی از تاریخ تلویزیون و سینمای ما نباید باشد. چون ایشان با صدایشان سال‌های سال کارهای بزرگی کردند. از فیلم سینمایی «محمد رسول الله» بگیرید تا «مادر» و سریال «هزارداستان» و …؛ هر چه کار فاخری بوده رد پای آقای منوچهر اسماعیلی در آن بوده است. حیف که این بزرگوار را از دست دادیم چرا که حضورشان همواره دلگرمی برای ما بود و به همه انگیزه می‌دادند و خیلی مراقب نسل جوان بودند.

وی از توصیه‌های مرحوم منوچهر اسماعیلی به گویندگان یاد و عنوان کرد: ایشان به ما تاکید داشتند ارزش کارمان را بدانیم و کار را طوری ارئه ندهیم که ساده به نظر بیاید. همیشه بهترین کیفیت و بهترین جایگاه هنری برای ایشان مهم بود و تاکید داشتند مراقب کارمان باشیم.

شیخ‌زاده در پایان گفت: امیدم بر این است که بتوانیم منش و طرز نگاه آقای اسماعیلی در دوبله را ادامه دهیم. ایشان همیشه بهترینشان را ارائه می‌کردند به دلیل ارزشی که برای خودشان و مردم قائل بودند.

به گزارش ایسنا، منوچهر اسماعیلی، دوبلور هنرمند و پیشکسوت کشورمان دوشنبه، ۳۱ مرداد ماه بر اثر ایست قلبی در منزل خود درگذشت.

مرحوم اسماعیلی متولد ۸ فروردین ماه ۱۳۱۸ کرمانشاه بود. او به صحبت کردن به جای چند شخصیت در یک فیلم با صداهای متنوع و تیپ گویی شهرت داشت. او صداپیشگی در آثار  بسیاری را در کارنامه حرفه‌ای خود داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.