• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 1 July - 2025
4

۱۰ کشوری که بیشترین اعتیاد به خرید آنلاین را دارند

  • کد خبر : 24367
  • 30 بهمن 1403 - 9:36
۱۰ کشوری که بیشترین اعتیاد به خرید آنلاین را دارند

اعتیاد به خرید آنلاین / خرید آنلاین به یکی از اصلی‌ترین روش‌های خرید در جهان تبدیل شده است. طبق یک مطالعه جدید که توسط Public Desire انجام شده، کشورهایی که به خرید آنلاین بیشترین وابستگی را دارند، بر اساس سه معیار مختلف رتبه‌بندی شده‌اند: زمان آنلاین هفتگی، درصد افرادی که ماهیانه خرید آنلاین انجام می‌دهند، و درصد درآمدی که به خرید آنلاین اختصاص داده می‌شود.

 اعتیاد به خرید آنلاین / چین در صدر این فهرست قرار دارد. مصرف‌کنندگان چینی بیش از هشت ساعت در هفته را صرف مرور فروشگاه‌های آنلاین می‌کنند، که بالاترین زمان مرور در جهان است. حدود دو سوم جمعیت چین خرید آنلاین ماهانه دارند، اما میزان هزینه آنها تنها ۳.۸ درصد از درآمد خانوار را شامل می‌شود.

در رتبه دوم کره جنوبی قرار دارد. مصرف‌کنندگان این کشور حدود چهار ساعت و نیم در هفته به خرید آنلاین اختصاص می‌دهند و ۸.۵ درصد از درآمد خود را برای خرید آنلاین هزینه می‌کنند. این کشور به دلیل تخصیص درصد بالای درآمد به خرید آنلاین دومین رتبه را در این فهرست به خود اختصاص داده است.

تایوان در جایگاه سوم قرار دارد. مصرف‌کنندگان تایوانی نیز چهار ساعت و نیم در هفته خرید آنلاین می‌کنند، و ۶۰ درصد از آنها به صورت ماهانه خرید آنلاین دارند. میانگین درصد درآمدی که به خرید آنلاین اختصاص داده می‌شود ۶.۱ درصد است.

بریتانیا در رتبه چهارم این فهرست قرار دارد. مصرف‌کنندگان بریتانیایی ۸.۸ درصد از درآمد خود را به خرید آنلاین اختصاص می‌دهند که معادل بیش از ۴۰۰۰ دلار در سال است. این بالاترین هزینه در میان تمامی کشورهای مورد بررسی است.

مکزیک، در رتبه پنجم قرار دارد. در حالی که بیش از دو سوم مصرف‌کنندگان مکزیکی ماهانه خرید آنلاین دارند و حدود سه ساعت در هفته به مرور فروشگاه‌ها می‌پردازند، هزینه‌های آنها نسبتاً پایین است و به طور متوسط پایین‌ترین میزان هزینه سرانه در میان کشورها دارد.

ایالات متحده آمریکا در رتبه ششم قرار دارد. این کشور بیشترین تعداد خریداران آنلاین را دارد و ۶۷.۵ درصد از مصرف‌کنندگان آن ماهانه خرید آنلاین می‌کنند، اما میانگین زمان صرف شده برای خرید آنلاین تنها دو ساعت و پنج دقیقه در هفته است.

هلند در رتبه هفتم قرار دارد. تقریباً ۵۸ درصد از مصرف‌کنندگان هلندی ماهانه خرید آنلاین انجام می‌دهند و ۵ درصد از درآمد خود را به خرید آنلاین اختصاص می‌دهند.

لهستان در رتبه هشتم قرار دارد. مصرف‌کنندگان لهستانی به طور متوسط یک ساعت و ۴۴ دقیقه در هفته را به خرید آنلاین اختصاص می‌دهند و ۶۰.۱ درصد از آنها ماهانه خرید آنلاین دارند.

سوئد در جایگاه نهم است. مصرف‌کنندگان سوئدی کمترین زمان را به خرید آنلاین اختصاص می‌دهند، حدود ۳۸ دقیقه در هفته، و ۵۵.۶۸ درصد از آنها به صورت ماهانه خرید آنلاین می‌کنند.

فرانسه نیز در رتبه دهم این فهرست قرار دارد. مصرف‌کنندگان فرانسوی یک ساعت و ۴۵ دقیقه در هفته را به خرید آنلاین اختصاص می‌دهند و ۴۳.۴ درصد از آنها به صورت ماهانه خرید آنلاین انجام می‌دهند.

این مطالعه نشان می‌دهد که زیرساخت‌های پرداخت دیجیتال در کشورهای مختلف تأثیر بیشتری بر میزان خرید آنلاین دارند تا وضعیت اقتصادی آن کشورها. به‌ویژه در تجارت اجتماعی، جایی که مصرف‌کنندگان وقت زیادی را به مرور محتوای خرید و تعامل با آن به عنوان بخشی از فعالیت‌های روزانه خود در شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند.

نتیجه‌گیری این مطالعه این است که موفقیت در تجارت آنلاین تنها به انجام تراکنش‌ها بستگی ندارد، بلکه مهم‌تر از آن ایجاد فضاهایی است که خرید به طور طبیعی با تعاملات اجتماعی و سرگرمی ترکیب شود و این فرآیند را برای مصرف‌کنندگان جذاب‌تر کند.


منبع خبر:
شارا
/ ۱۰ کشوری که بیشترین اعتیاد را به خرید آنلاین دارند

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=24367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.