اختراع مجدد برند دموکراتیک / حزب دموکرات در گذشته، جریانی ضد تأسیسات و مترقی بود که برای حقوق اقلیتها، آزادی بیان و عدالت اجتماعی مبارزه میکرد. این حزب توانسته بود در موضوعاتی نظیر نابرابری اقتصادی و حقوق اقلیتها پیشرفتهایی ایجاد کند. اما در دو دهه گذشته، دموکراتها بهویژه در سطح رهبری، با گرایش به سمت نخبهگرایی و تمرکز بر مسائل دانشگاهی و آکادمیک از پایگاه کارگری خود فاصله گرفتند. همین فاصلهگیری از خواستههای کارگران و طبقات متوسط باعث شده که حزب دموکرات در بسیاری از انتخابات، حمایت طبقات کارگری را از دست بدهد.
در مقابل، ترامپ توانست از ائتلافی متنوع از رایدهندگان حمایت کند. او نه تنها در میان رایدهندگان سیاهپوست و لاتین تبار رشد قابل توجهی داشته، بلکه موفق شد حتی از حمایت اتحادیههای کارگری نیز برخوردار شود. در حالی که حزب دموکرات همچنان بیشتر به حمایت طبقات تحصیلکرده و شهری متکی است، ترامپ توانست با حمایت بخشهای وسیعی از جامعه که احساس میکردند از سوی نهادها نادیده گرفته شدهاند، در انتخابات موفق شود.
این تحولات نشان میدهند که در حال حاضر حزب جمهوریخواه بهعنوان حزبی که به مبارزه با وضع موجود و تغییر آن پرداخته، توانسته است بر حزب دموکرات که به یک نهاد بزرگ تبدیل شده است، پیشی بگیرد. ترامپ با بهرهبرداری از رسانههای جدید و شبکههای اجتماعی توانست مخاطبان زیادی را جذب کند. در مقابل، کامالا هریس و تیم او همچنان به رسانههای سنتی مانند “۶۰ دقیقه” و فاکس نیوز تکیه داشتند که نتواستهاند همان تأثیرات را ایجاد کنند. بهعنوان مثال، حضور ترامپ در پادکست جو روگان ۴۷ میلیون بیننده داشت که تفاوت زیادی با حضور هریس در فاکس نیوز داشت که تنها ۷.۸ میلیون بیننده جذب کرده بود.
این واقعیتها نشان میدهند که حزب دموکرات به عنوان یک برند سیاسی در حال از دست دادن ارتباط خود با بخش وسیعی از جامعه است. در حالی که ترامپ از شکافهای اطلاعاتی و رسانهای بهرهبرداری کرده و توانسته است با استفاده از پلتفرمهای دیجیتال، خود را به عنوان یک جایگزین معتبر معرفی کند، حزب دموکرات هنوز به منابع سنتی خود تکیه دارد که دیگر توانایی جذب مخاطبان جدید را ندارند. به نظر میرسد که حزب دموکرات باید در راستای بازسازی برند خود و ایجاد ارتباط موثرتر با طیف وسیعتری از رایدهندگان، تغییرات اساسی در رویکرد خود ایجاد کند.
منبع خبر:
شارا
/ اختراع مجدد برند دموکراتیک
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.