• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
5

کاریکاتور جدید اکونومیست از ترامپ قدرت‌طلب

  • کد خبر : 2496
  • 02 شهریور 1401 - 11:59
کاریکاتور جدید اکونومیست از ترامپ قدرت‌طلب

قطع گاز اروپا توسط روسیه، نیروگاه هسته‌ای اوکراین، تلاش ترامپ برای بازگشت به ترامپ و تاثیر دخانیات بر سرطان ریه، سوژه‌های امروز روزنامه‌های جهان‌اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو،که هر روز مروری دارد بر مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان، در شرح اخبار نوشته است:

گاز قطع اروپا

کاریکاتور جدید اکونومیست از ترامپ قدرت‌طلب

عنوان یک روزنامه یو اس ای تودی نگاه به صدور گاز روسیه به اروپا دارد. موسسه‌ای که صدور گاز را از روسیه به اروپا به عهده دارد گفت: سه روز گاز را بر اروپا خواهیم بست. شرکت گاز پروم می‌گوید، در سه روز پایانی ماه اوت، صدور گاز طبیعی به اروپا را قطع خواهد کرد. نود ستریل جریان گاز را از روسیه به آلمان راهی می کند. آلمان بی خبر از علت این قطع جریان سه روزه گاز روسیه به اروپا است. گاز پروم، دلیلی برای آن نیاورده است.

هراس از نیروگاه هسته‌ای اوکراین

کاریکاتور جدید اکونومیست از ترامپ قدرت‌طلب

چرا هراس از نیروگاه هسته‌ای اوکراین؟ این عنوان یکِ نشریه انگلیسی اکونومیست است. جهان نگران نشت از نیروگاه هسته‌ای زاپوروزا در اوکراین است. البته چنان حادثه چرنوبیل اما هراس از نشت مواد رادیو اکتیو است. ممکن است این نشت سبب چند انفجار و  ذوب شدن مرکز راکتور شود. اما بر خلاف نیروگاه چرنوبیل، قابل کنترل است. در آوریل سال ۱۹۸۶ راکتور شماره چهار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل دچار فاجعه انفجار شده بود.

امپراتور ترامپ ایالت‌ها را تسخیر می‌کند

کاریکاتور جدید اکونومیست از ترامپ قدرت‌طلب

کاریکاتور الافورمن بک، در نشریه اکونومیست طرح نخست روزنامه‌های آمریکا است. کاریکاتور دونالد ترامپ همچون امپراتوران عصر روم باستان شاخه زیتون بر سر و انگشت شصت‌اش آماده اعلام آری یا نه است. خبر می‌گوید: بی تردید دونالد ترامپ حزب جمهوری‌خواه را در دست دارد. او دارد یکی یکی نهادهای آمریکا را با مردان خود، تسخیر می‌کند؛ برای در دست گرفتن انتخاب حزب در آینده به این آدم‌ها، نیاز دارد. آدم‌های  ایالت‌های دالاس، فونیکس و ویومینگ را تا این جا دارد.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

پرهیز از سرطان

کاریکاتور جدید اکونومیست از ترامپ قدرت‌طلب

بخش دانش روزنامه انگلیسی گاردین با عنوان «دخانیات الکل و چاقی، از عوامل نیمی از سرطان هایند» می‌نویسد: مصرف دخانیات عامل مهم سرطان ریه در میان زنان و مردان است. سرطان، دومین عامل مرگ و میر در جهان است. این خود، نقشی کلیدی در گونه‌های مختلف سرطان دارد. مدرسه طب دانشگاه واشنگتن در تازه ترین پژوهش می‌گوید: می‌توان با اجتناب از مصرف دخانیات، الکل و پرهیز از چاقی، در کاهش سرطان و مرگ و میر در جهان، مقابله کرد. نشریه علمی«لنست» از این گزارش می‌گوید و این که دخانیات عامل مهم سرطان در جهان است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.