• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 1 July - 2025
5

چشم‌انداز رسانه‌ای پراکنده: چالش‌ها و فرصت‌های روابط عمومی در عصر تأثیرگذاران

  • کد خبر : 24972
  • 05 اسفند 1403 - 9:36
چشم‌انداز رسانه‌ای پراکنده: چالش‌ها و فرصت‌های روابط عمومی در عصر تأثیرگذاران

عصر تأثیرگذاران / چشم‌انداز رسانه‌ای امروز آن‌قدر تغییر کرده است که دیگر قابل شناسایی نیست. زمانی که خانواده‌ها برای اخبار عصرگاهی به یکی از شبکه‌های تلویزیونی بزرگ می‌نشستند یا روزنامه‌ای را در دست می‌گرفتند، به گذشته‌ای دور تبدیل شده است.

عصر تأثیرگذاران / اکنون ۲۱ درصد از آمریکایی‌ها حداقل بخشی از اخبار خود را از تأثیرگذاران خبری دریافت می‌کنند؛ این افراد کسانی هستند که فالوورهای زیادی دارند و به‌طور منظم درباره اخبار و سیاست‌ها پست می‌کنند. در میان افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله، این رقم به ۳۷ درصد افزایش می‌یابد، که نشان‌دهنده ادامه این روند با پیر شدن نسل مصرف‌کنندگان اخبار است.

اما اینکه این مصرف‌کنندگان به کدام تأثیرگذار خبری مراجعه می‌کنند، به‌شدت متنوع است و اتفاق‌نظر کمی در مورد تأثیرگذارترین آنها وجود دارد. طبق تحقیق Pew Research، ۴۲ درصد از کسانی که حداقل بخشی از اخبار خود را از تأثیرگذاران خبری دریافت می‌کنند، نمی‌توانند نام یک تأثیرگذار خبری خاص را ذکر کنند. این نشان می‌دهد که حتی اگر مفهوم تأثیرگذاران خبری در حال رشد است، هنوز هم بسیاری از افراد ممکن است از نام آنها بی‌اطلاع باشند. این موضوع به‌ویژه به‌خاطر پلتفرم‌های الگوریتمی مانند TikTok است که کاربران حتی زمانی که محتوای خبری مشاهده می‌کنند، ممکن است اسامی تأثیرگذاران را دنبال یا به خاطر نسپارند.


در میان کسانی که نام تأثیرگذاران خبری را ذکر کرده‌اند، اجماع بسیار کمی در مورد کسانی که بیشترین تأثیر را دارند وجود دارد. Pew Research فقط تأثیرگذاران خبری را گزارش کرده است که حداقل ۱٪ از پاسخ‌دهندگان آنها را نام برده‌اند. این به این معنی است که بسیاری از تأثیرگذاران در بازار خود نفوذ زیادی دارند، اما در خارج از آن شناخته‌شده نیستند.

این وضعیت چالش‌هایی را برای متخصصان روابط ‌عمومی ایجاد می‌کند. جذابیت یک تأثیرگذار خبری که در گذشته در رسانه‌های اصلی وجود داشت، اکنون دیگر در سال ۲۰۲۵ وجود ندارد. اما این وضعیت اهمیت شناسایی مخاطبان خاص را افزایش داده است. به عنوان مثال، به‌جای هدف قرار دادن کلی مخاطبان مرد، ممکن است نیاز باشد که مخاطبان خاصی مانند مردان سفیدپوست ۱۸ تا ۲۴ ساله که به اتومبیل علاقه دارند، هدف قرار گیرند.

چند نمونه از تأثیرگذاران خبری که در تحقیقات پیو ذکر شده‌اند عبارتند از:
فیلیپ دیفرانکو: یوتیوبر با تمرکز بر اخبار و فرهنگ پاپ.
تاکر کارلسون: مجری سابق فاکس نیوز که امپراتوری رسانه‌ای خود را راه‌اندازی کرده است.
بن شاپیرو: وکیل محافظه‌کار و کارشناس سیاسی.
کارلوس ادواردو اسپینا: آمریکایی اروگوئه‌ای با طرفداران زیادی در رسانه‌های اجتماعی که بیشتر به مسائل مهاجرت می‌پردازد.
دونالد ترامپ: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا.
جو روگان: میزبان پادکست تأثیرگذار.
MrBeast: محبوب‌ترین یوتیوبر که به‌طور مشخص در مورد اخبار یا سیاست‌ها پست نمی‌گذارد.

فهرست تأثیرگذاران خبری همچنان برای متخصصان روابط عمومی چالش‌هایی ایجاد می‌کند. بسیاری از این افراد وابسته به جناح‌های سیاسی خاص هستند و از برندها می‌خواهند که برای مشارکت در کانال‌های آنها وفاداری خود را نشان دهند. همچنین برخی از آنها مانند MrBeast اصلاً در حوزه خبری فعال نیستند و بیشتر در زمینه سرگرمی و بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کنند.

متخصصان روابط عمومی باید در انتخاب تأثیرگذاران برای سازمان خود تحقیق کنند و دقت داشته باشند که هیچ تأثیرگذاری یکسانی وجود ندارد. آنها باید مخاطبان خود را به‌دقت شناسایی کرده و استراتژی‌های خود را مطابق با آن‌ها تنظیم کنند. موفقیت در این عرصه نیازمند تحلیل دقیق بازار و شناسایی دقیق نیازهای مخاطبان است.


منبع خبر:
شارا
/ چشم‌انداز رسانه‌ای پراکنده: چالش‌ها و فرصت‌های روابط عمومی
در عصر تأثیرگذاران

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=24972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.