ارتباطات در عصر جدید / اگر شما در حال بازنگری در استراتژی روابط عمومی خود هستید، در اینجا پنج پیشنهاد برای موفقیت در دوران عدم قطعیت آورده شده است:
پیامهای خود را بازنگری کنید: در دوران عدم قطعیت، درک عمومی از مسائل تغییر میکند. برای مثال، پس از انفجار داتکام در اوایل دهه ۲۰۰۰، تغییرات زیادی در نحوه نگرش به فناوری و مدلهای تجاری اتفاق افتاد. امروزه، تیمهای روابط عمومی باید به این تغییرات توجه کنند و پیامهای برندها را بهگونهای تنظیم کنند که همسو با این تغییرات باشد. بهعنوان مثال، اگر شما نماینده برندی هستید که در صنعت فناوری فعالیت دارد، باید به نقش کنونی ایلان ماسک در سیاستها و دولت توجه کنید.
هوش را در اولویت قرار دهید: استفاده از ابزارهای گوش دادن برای تجزیه و تحلیل رسانهها و رفتار مخاطبان ضروری است. اگر از این ابزارها استفاده نمیکنید، سرمایهگذاری در آنها بسیار مفید خواهد بود. استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل رسانهها میتواند بهطور چشمگیری کارایی استراتژیهای روابط عمومی را افزایش دهد.
دفترچه راهنما و برنامه اطلاعرسانی بحران خود را بهروز کنید: در دورههای عدم اطمینان، باید بهطور منظم طرح بحران خود را بازنگری کنید. در نظر بگیرید که چگونه میتوانید در مواقع بحران به سرعت واکنش نشان دهید، از تغییرات ناگهانی در نیروی کار یا زیرساختها پیشبینی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که سخنگویان از پس شرایط مختلف برآیند.
مخاطبان شما در حال تغییر هستند: در دوران عدم قطعیت، مخاطبان شما ممکن است تغییر کنند و به دستههای خاصتری تقسیم شوند. برای رسیدن به این مخاطبان، نیاز دارید تا استراتژیهای ارتباطی خود را بر اساس نیازهای خاص آنها تنظیم کنید. به عنوان مثال، ممکن است نیاز باشد از روشهای مختلفی مانند پادکستها، بیانیههای مطبوعاتی یا جلسات زنده لینکدین استفاده کنید.
به اصول خود پایبند باشید: در دوران عدم اطمینان، بسیار مهم است که اصول و ارزشهای برند خود را حفظ کنید. برای مثال، تنوع و شمول همچنان برای بسیاری از برندها ارزشمند هستند و نباید بهخاطر فشارهای بیرونی از آن دست کشید. اگر برند شما بر اساس این اصول بنا شده است، باید از آنها دفاع کنید و در عین حال به تغییرات و نیازهای جدید در زمینه روابط عمومی توجه داشته باشید.
در نهایت، متخصصان روابط عمومی باید خود را با تغییرات جدید وفق دهند و در عین حال به اصول و ارزشهای برند خود پایبند بمانند.
منبع خبر:
شارا
/ ارتباطات در عصر جدید عدم قطعیت
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.