روزنامه نگاری مبتنی بر هوش مصنوعی / اوایل امسال، آژانس ما بیانیهای مطبوعاتی برای یک مشتری ارسال کرد مبنی بر اینکه سه رهبر جدید به شرکت پیوستهاند. هنگامی که کلیپهای خبری را بررسی میکردیم، سایت جدیدی در نتایج ما ظاهر شد. ما از وجود این سایت خبر نداشتیم و در ابتدا هیجانزده شدیم.
سپس تیتر را خواندیم. شرکت نه “تیم” جدید از رهبران را استخدام کرده بود بلکه “تریینی” از رهبران جدید را استخدام کرده بود. هیچ خبرنگار انسانی زندهای هرگز به این شکل به سه رهبر جدید تجاری اشاره نمیکند.
در واقع، این خبرنگار انسانی نبود. همه چیز در مورد مقاله توسط هوش مصنوعی تولید شده بود، از جمله “عکس” “شخصی” که “مقاله” را نوشته بود.
پدیده اخبار تولید شده توسط هوش مصنوعی جدید نیست، همانطور که رسوایی “اسپورتس ایلاستریتد” در اواخر سال گذشته نشان داد، زمانی که این نشریه که زمانی معتبر بود به انتشار مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی پرداخت و تلاش کرد تا آن را از دید عمومی پنهان کند.
بیشتر افراد موافقند که بهترین شیوههای روزنامهنگاری نشان میدهد که یک رسانه معتبر باید خواننده را از مسئولیت هوش مصنوعی برای مقالهای که میخواند آگاه کند. اما اگر تمام رسانه به وسیله هوش مصنوعی تولید شده باشد، چه؟
برای متخصصان روابط عمومی، ما تقریباً همیشه میخواهیم پوشش رسانهای برای مشتریان خود را گسترش دهیم و منابع بیشتر برای پوشش خبری خوب است. در مورد این مقاله خاص، هیچ چیزی اشتباه نبود، به جز استفاده عجیبی از کلمه “تریینی”. این مقاله در Google News ظاهر شد. در نظارت رسانهای ما ظاهر شد. هیچ چیز منفی وجود نداشت.
از یک طرف، به عنوان یک متخصص روابط عمومی باید خوشحال باشم. ما یک مقاله اضافی برای مشتری دریافت کردیم که به مردم در سراسر جهان ارسال شد. برای اکثریت عمومی، آنها نمیدانند که در حال خواندن یک مقاله تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند.
از طرف دیگر، احساس بیپناهی وجود دارد. یک داستان خبری تولید شده توسط هوش مصنوعی میتواند خوب باشد، اما اگر بد باشد چه؟ اگر شروع به اشتراکگذاری نادرست یا پوشش منفی به تودهها کند چه؟
با ورود به عصر رسانههای خبری مبتنی بر هوش مصنوعی، در اینجا چند نکته برای متخصصان روابط عمومی آورده شده است.
آموزش به مشتریان در مورد چشمانداز رسانهای هوش مصنوعی
حتی باهوشترین رهبر ارتباطات هم میتواند توسط یک مقاله قوی تولید شده توسط هوش مصنوعی فریب بخورد. اولین قدم در برخورد با اخبار تولید شده توسط هوش مصنوعی این است که همه افراد درگیر را در مورد آنچه در حال وقوع است آگاه کنید. اگرچه آنها ممکن است از مقالات خبری هوش مصنوعی آگاه باشند، ممکن است به طور شخصی با یکی از آنها مواجه نشده باشند.
برای بیشتر اخبار تولید شده توسط هوش مصنوعی، هیچ اقدام خاصی جز آموزش وجود ندارد. مقالهای در این نشریات در همان سطح با یک رسانه معتبر و شناخته شده ثبت نمیشود، اما خواننده معمولی که این مقالات را میخواند ممکن است ندانند. تا زمانی که اخبار صحیح است، این صرفاً پوشش اضافی است.
هر مقاله تولید شده توسط هوش مصنوعی را مرور کنید
با این حال، فقط به این دلیل که یک مقاله تولید شده توسط هوش مصنوعی خوب بود، به این معنا نیست که همه آنها اینطور خواهند بود. در حالی که همیشه بهترین عمل این است که مقالات را مرور کنید تا مطمئن شوید که اخبار مشتری به طور واقعبینانه و صحیح ارائه شده است، این موضوع در مورد مقالات هوش مصنوعی حتی بیشتر حیاتی است.
یک مورد مشابه در پاییز گذشته پیش آمد، زمانی که یک مقاله خبری تولید شده توسط هوش مصنوعی درباره گزارش سالانه پایداری مشتری ظاهر شد. متأسفانه، مقاله تولید شده توسط هوش مصنوعی، داستان گزارش سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد گویی که در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است.
این اصلاح آسان نبود، زیرا خبرنگاران هوش مصنوعی به طور مشهودی دشوار است که پیدا شوند. در عوض، تیم ما مجبور شد به چندین فروشنده در سایت مراجعه کند تا در نهایت به یک انسان برسد که قادر به حذف کامل مقاله باشد. در نهایت، موفق شدیم و تأثیر کمی از مقاله نادرست وجود داشت – اما این یک علامت هشدار بود.
با روندهای هوش مصنوعی بهروز بمانید
زمانی که این مقاله را میخوانید، ممکن است روند جدیدی در روزنامهنگاری هوش مصنوعی در حال ظهور باشد. ما تنها در حال شروع به خراشیدن سطح هوش مصنوعی تولیدی هستیم، با تصاویری تغییر یافته که بر کمپینهای ریاستجمهوری و معروفترین ستاره پاپ زمین تأثیر میگذارد.
سایتهای خبری تولید شده توسط هوش مصنوعی بیشتر خواهند شد، مقالات خبری تولید شده توسط هوش مصنوعی بیشتر خواهند شد و خبرنگاران خبری تولید شده توسط هوش مصنوعی بیشتر خواهند شد. این مقدار را میدانم. بقیه؟ مطمئن نیستم.
هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به طور کامل رسانههای خبری را دگرگون و مختل کند. برای روابط عمومی، این به معنای این است که صنعت ما نیز میتواند دچار اختلال و دگرگونی شود.
منبع خبر:
شارا
/ متخصصان روابط عمومی باید برای ظهور روزافزون روزنامهنگاری
مبتنی بر هوش مصنوعی آماده شوند
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.