• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار: 1482اخبار امروز : 1
5

چهل و سومین شماره نشریه «سرو» منتشر شد

  • کد خبر : 2519
  • 02 شهریور 1401 - 11:39
چهل و سومین شماره نشریه «سرو» منتشر شد

چهل و سومین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «سرو» با عنوان و تیتر اصلی «گام به گام به سوی تمدن اسلامی» توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و سومین شماره ماهنامه فرهنگی و هنری «سرو» توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان «گام به گام به سوی تمدن اسلامی» منتشر شد.

نشریه سرو از بخش‌های مختلفی تحت عنوان «راهیان»، «یادمان»، «راویان»، «دیده‌بان»، «گفتمان»، «پرسمان»، «ترجمان» تشکیل شده که هر بخش شامل موضوعات متنوعی است. در این شماره از ماهنامه «سرو» سرمقاله‌ای به قلم دکتر علی اصغر جعفری با تیتر «اربعین شگفتی ساز» منتشر شده است.

در بخش یادمان سرو، در یادداشتی با عنوان «خانه پدری»، خانه موزه آیت الله طالقانی (ره) در شهر طالقان را معرفی کرده است. در قسمت دیگری از یادمان سرو، در یادداشتی به قلم علی بدرخانی، به معرفی موزه وقایع جنگ بزرگ (موزه پرون) پرداخته است.

در فصل راویان این شماره از نشریه سرو، در گفت وگویی با «فتاح غلامی»،از کارشناسان تاریخ معاصر ایران، نگاهی به چگونگی شکل گیری نهضت آزادیستان و ارتباط آن با نهضت مشروطه داشته است. در این بخش همچنین در مقاله‌ای با عنوان «جنایت و خیانت» مروری بر کارنامه منافقین در شهریور خونین سال ۶۰ دارد. نگاهی به نقش بانوان استان کرستان در دوران جنگ تحمیلی از دیگر بخش‌های راویان است.

در قسمت دیده‌بان، در گفت و گویی با «فرهاد قائمیان» بازیگر مطرح سینما به بررسی آثار ساخته شده در حوزه دفاع مقدس، خصوصاً کارهای مرحوم ملاقلی پور پرداخته است. نگاهی به فیلم تیرباران، اثر تحسین برانگیز در مورد زندگی مبارزاتی شهید اندرزگو و گذری بر شعر عاشورایی پس از انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های دیده بان است.

در ادامه این نشریه و در بخش‌های گفتمان سرو، پرسمان سرو، راهیان سرو و ترجمان سرو به موضوعاتی همچون بررسی پیاده روی اربعین «بزرگترین اجتماع مردمی جهان در مسیر سیدالشهدا (ع)»، ظرفیت‌های تمدنی اربعین، ناگفته‌هایی از روزهای نخستین جنگ تحمیلی، قدرت پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، چرایی حمله انگلیس و شوروی به ایران در زمان جنگ جهانی دوم و سرنوشت امام موسی صدر پرداخته شده است.

این‌نشریه با ۱۲۰ صفحه منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2519

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.