• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار: 1503اخبار امروز : 0
5

گریم بازیگر نقش آیت‌الله رفسنجانی از همه سخت‌تر بود

  • کد خبر : 2534
  • 02 شهریور 1401 - 20:09
گریم بازیگر نقش آیت‌الله رفسنجانی از همه سخت‌تر بود

طراح گریم سریال «راز ناتمام» با بیان اینکه شباهت بازیگر به شخصیت تاریخی مورد نظر در اجرایی شدن بهتر گریم اهمیت بسیاری دارد، گریم بازیگر نقش آیت‌الله رفسنجانی را دشوارترین در سریال «راز ناتمام» دانست.

سریال «راز ناتمام» به کارگردانی و تهیه کنندگی امین امانی و نویسندگی سید جلال الدین دری کاری از معاونت امور استانهای سازمان صداوسیماست که هرشب از شبکه یک سیما ساعت ۲۲ به روی آنتن می رود.

در این مجموعه فرهاد جم نقش شهید باهنر، رامین راستاد در نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی، سید جواد هاشمی در نقش شهید رجایی، علیرضا مهران در نقش آیت الله خامنه ای و مسعود رحیم پور در نقش شهید بهشتی بازی دارند.

محسن دارسنج ـ طراح گریم سریال «راز ناتمام» ـ  درباره بزرگترین چالشی که در پروسه طراحی گریم شخصیت‌های سریال «راز نا تمام» با آن مواجه بوده‌است، به ایسنا گفت: بحث انتخاب بازیگر برای این شخصیت‌ها بزرگترین چالش است. شخص مورد نظر باید هم بازیگر باشد و هم شباهت جزیی به  شخصیتی که می‌خواهد نقشش را ایفا کند داشته باشد تا ما بتوانیم روی چهره او کار کنیم و در نهایت کاراکتری ارائه دهیم که بیننده بتواند آن بازیگر را در نقش شخصیت تاریخی قبول کند.

او با بیان اینکه تعداد شخصیت‌هایی که برای سریال «راز ناتمام» گریم شدند زیاد بودند، سخت ترین گریم را مربوط به شخصیت آیت‌الله رفسنجانی با بازی رامین راستاد و راحت ترین گریم را مربوط به شخصیت شهید باهنر با بازی فرهاد جم عنوان کرد.

دارسنج درباره اینکه پیش از این هم تجربه گریم شخصیت‌های تاریخ معاصر را داشته است یا نه؟ گفت: در فیلم‌ سینمایی «ماجرای نیمروز» شخصیت شهید بهشتی را شبیه سازی کردیم و در فیلم «لباس شخصی» که آن هم برای همان مقطع تاریخی بود، باز هم شخصیت ‌هایی داشت که باید شبیه سازی می‌شدند اما بیشترین تعداد شخصیت‌ تاریخ معاصر را در همین سریال «راز ناتمام» داشتیم.

او به این سوال که با توجه به اینکه برخی از شخصیت‌های سریال «راز ناتمام» از بزرگان نظام و انقلاب هستند، آیا طی پروسه ی گریم این شخصیت‌ها، نهاد یا سازمانی قصد نظارت یا مداخله در کار آن‌ها را داشته است؟ پاسخ منفی داد و گفت: هیچکس دخالت نمی‌کرد. ما خودمان هرطور صلاح می‌دانستیم عمل می‌کردیم. ولی سعی می‌کردیم اتفاقی بیفتد که خدایی ناکرده به کسی برنخورد. تا جای ممکن کاری کردیم که همه و خصوصا خانواده های آن شهدا یا بزرگان مملکت هم دوست داشته باشند.

گریم بازیگر نقش آیت‌الله رفسنجانی از همه سخت‌تر بود
رامین راستاد و فرهادجم در نقش آیت الله رفسنجانی و شهید باهنر

این گریمور در پاسخ به اینکه برای رسیدن به طراحی نهایی بر روی هر بازیگر چند بار تست گریم انجام شد هم یادآور شد: برای هر شخصیت فرق می‌کرد. شخصیت شهید باهنر را دو بار طراحی کردیم. شهید بهشتی را یک بار، چون قبلا هم گریم شهید بهشتی را کار کرده بودم. گریم رامین راستاد در نقش مرحوم آیت‌الله رفسنجانی را فکر می‌کنم یک بار زدیم. برای گریم مقام معظم رهبری هم دو سه تا گزینه داشتیم که در نهایت یکی انتخاب شد.

این هنرمند چهره پرداز با تاکید بر اینکه وقتی بازیگری قرار است در نقش یک شخصیت تاریخ معاصر بازی کند باید ته مایه‌ای از ویژگی‌های ظاهری آن شخصیت را داشته باشد، بیان کرد: خود بازیگر باید ته مایه‌ای داشته باشد که ما روی او کار کنیم؛ مثلا اگر بینی اش کوچک باشد می‌توانیم برایش بینی بگذاریم اما اگر بینی‌اش بزرگ باشد که ما نمی‌توانیم بینی‌اش را کوچک کنیم. بر این اساس بازیگر باید یکسری ویژگی هایی داشته باشد، از سوی ما هم چیزهایی اضافه می‌شود و در نهایت شبیه آن شخصیت مورد نظر می‌شود.

گریم بازیگر نقش آیت‌الله رفسنجانی از همه سخت‌تر بود

دارسنج در پایان در پاسخ به اینکه معیار و منبعش برای طراحی گریم شخصیت‌های اوایل انقلاب اسلامی چه بوده است؟ گفت: خودم این شخصیت‌ها را از نزدیک ندیدم. ما معیارمان عکس‌هایی بود که از این شخصیت‌ها داشتیم. عکس‌هایی که خیلی واضح بود و به آن چیزی که می‌خواستیم رهنمونمان می کرد و طبق آن عکس‌ها جلو رفتیم.

به گزارش ایسنا، سریال «راز ناتمام» با مضمونی تاریخی‌ ـ سیاسی و روایتی از کش و قوس یک ماجرای امنیتی، به زندگی پرفراز و نشیب شهید محمدجواد باهنر می‌پردازد.

«راز ناتمام» در ۲۵ قسمت در صدا و سیمای مرکز کرمان و به سفارش مرکز سیمای استان‌ها تولید شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.