• امروز : جمعه - ۱ فروردین - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 21 March - 2025
10

استفاده از هوش مصنوعی مولد برای مقاصد روابط عمومی؟ از این اشتباهات رایج اجتناب کنید

  • کد خبر : 26293
  • 16 اسفند 1403 - 15:39
استفاده از هوش مصنوعی مولد برای مقاصد روابط عمومی؟ از این اشتباهات رایج اجتناب کنید

استفاده از هوش مصنوعی / در سال ۲۰۲۳، انجمن جهانی ارتباطات، جیسون ماد را به‌عنوان بهترین رهبر روابط عمومی در آمریکای شمالی برای سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. او مدیر عامل Axia PR است.

نکات اخلاقی و حقوقی در استفاده از هوش مصنوعی مولددر روابط عمومی

مهم است که متخصصان روابط عمومی توجه کامل به نکات اخلاقی و قانونی استفاده از هوش مصنوعی در روابط ‌عمومی داشته باشند. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است به‌طور تصادفی حق تکثیر یا مالکیت معنوی کسی را نقض کند یا نتواند از قوانین افشا پیروی کند و خطرات حریم خصوصی به همراه داشته باشد. این مسائل می‌تواند به اعتبار برندها آسیب بزند و آن‌ها را وارد مشکلات قانونی کند.

اشتباهات محتوا و عدم یکپارچگی استراتژیک

همچنین، برخی تیم‌های ارتباطی ممکن است راه‌حل‌های هوش مصنوعی را به‌طور جداگانه پیاده‌سازی کنند و آن‌ها را به‌عنوان افزونه در نظر بگیرند نه اینکه بخشی از استراتژی کلی روابط عمومی سازمان خود در نظر بگیرند. این رویکرد می‌تواند منجر به پیام‌های ناسازگار شود که مخاطبان را گیج کرده و موجب نارضایتی آن‌ها گردد.

مراحل پیشگیری از اشتباهات در روابط عمومی

سیاست‌ها، فرآیندها و نظارت‌ها می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا از اشتباهات مربوط به هوش مصنوعی مولد جلوگیری کنند. در ابتدا، متخصصان روابط عمومی باید هوش مصنوعی مولد را به‌عنوان یک ابزار پشتیبانی در روابط عمومی در نظر بگیرند، نه جایگزینی برای نیروی انسانی. هوش مصنوعی مولد می‌تواند به انجام کارهای تکراری کمک کند، اما نمی‌تواند جای تفکر انتقادی و استراتژی را بگیرد.

پیشنهادها برای بهبود استفاده از هوش مصنوعی مولد

سیاست‌های داخلی و دستورالعمل‌های اخلاقی: شرکت‌ها باید سیاست‌ها و دستورالعمل‌های داخلی را تنظیم کنند تا مشخص شود که اعضای تیم کجا و چگونه می‌توانند از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند. همچنین باید اطمینان حاصل کنند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مطابق با استانداردهای صنعتی و قوانین رعایت شده باشد.

فرآیندهای تأیید و بازبینی: فردی باید همیشه محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را قبل از انتشار یا توزیع بررسی و تأیید کند.

برطرف کردن تجربیات منفی اولیه با هوش مصنوعی مولد

وقتی که متخصصان ارتباطات شروع به استفاده از هوش مصنوعی مولد می‌کنند، ممکن است تجربیات منفی داشته باشند و بخواهند استفاده از آن را متوقف کنند. اما با گسترش هوش مصنوعی مولد در دنیای کسب‌وکار، ضروری است که متخصصان ارتباطات به آن عادت کرده و جنبه‌های مفید آن را پذیرش کنند. نادیده گرفتن هوش مصنوعی مولد به نظر من ریسک بزرگی برای متخصصان روابط عمومی و بازاریابی است.


نتیجه‌گیری

متخصصان روابط عمومی نباید اجازه دهند که تجربیات منفی آن‌ها را از استفاده کامل از هوش مصنوعی مولد بازدارد. هر تجربه چالش‌برانگیز فرصتی برای اصلاح رویکرد است. هرچه بیشتر از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند، بهتر می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند و خدمات بهتری به سازمان‌های خود ارائه دهند.


منبع خبر:
شارا
/ استفاده از هوش مصنوعی مولد برای مقاصد روابط عمومی؟ از این
اشتباهات رایج اجتناب کنید

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=26293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.