• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار: 1511اخبار امروز : 2
4

عصر اندیشه از قحطی ایدئولوگ‌ها می‌گوید

  • کد خبر : 2740
  • 06 شهریور 1401 - 5:38
عصر اندیشه از قحطی ایدئولوگ‌ها می‌گوید

شماره ۲۹ مجله فرهنگ و علوم انسانی با محوریت موضوع قحطی ایدئولوگ‌ها بر پیشخان مطبوعات قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله فرهنگ و علوم انسانی عصر اندیشه شماره بیست و نهم خود را روانه پیشخان مطبوعات کشور کرده است. موضوع پرونده اصلی این شماره که در طرح جلد مجله نیز انعکاس یافته، به ضرورتِ گریزناپذیرِ بازتولید ایدئولوگ‌هایی همچون شهید بهشتی برای حراست از گفتمان انقلاب اسلامی اختصاص دارد. گفت‌وگوهایی با علی ذوعلم، سید جواد ورعی و محمدرضا تاجیک و سید جواد حسینی در این پرونده منتشر شده است.

عصر اندیشه در بخش اقتصادی خود به سراغ ربا در سیستم بانک‌داری رفته و این موضوع چالش‌برانگیز را با سید مصطفی موسوی اصفهانی، احمد مبلغی، حسین عبده تبریزی و علی‌اشرف افخمی به بحث گذاشته است. پرونده جامعه‌شناسی مجله نیز به نوجوانان دهه هشتادی و مسائل آن‌ها توجه نشان داده و با سید بشیر حسینی و اشکان خطیبی باب گفت‌وگو گشوده است.

در بخش بین‌الملل، عصر اندیشه دغدغه بررسی نظم جهانی پس از بحران اوکراین را داشته و گفت‌وگوی کوتاه با رابرت کوهین، دانشمند سرشناس روابط بین‌الملل و مصاحبه تفصیلی با کیهان برزگر از مطالب شاخص این بخش مجله به شمار می‌آیند.

در بخش کتاب، گفت‌وگو با هدایت‌الله بهبودی نویسنده کتاب «رضانام تا رضاخان» و برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی می‌تواند جالب توجه باشد. علاوه بر این‌ها چند تک‌نگاری نیز در موضوعات مختلف در صفحه‌های آغازین مجله به چشم می‌خورد.

نسخه مکتوب عصر اندیشه ۲۹ را می‌توانید از کیوسک‌های مطبوعاتی و کتابفروشی‌های منتخب تهران و شهرستان‌ها و نسخه الکترونیک آن از درگاه‌هایی چون کتابراه، جار، طاقچه، فیدیبو و مگیران قابل تهیه است.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2740

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.