• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1482اخبار امروز : 0
6

غلامرضا اصانلو: سینما جای تفریح نیست/ هیچ کس را تشویق نمی‌کنم وارد سینما و تلویزیون شود

  • کد خبر : 2743
  • 06 شهریور 1401 - 3:55
غلامرضا اصانلو: سینما جای تفریح نیست/ هیچ کس را تشویق نمی‌کنم وارد سینما و تلویزیون شود

تهران- ایرنا- بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این که سینما جای تفریح نیست، گفت: کسی را برای ورود به سینما و تلویزیون تشویق نمی‌کنم چون می‌دانم که آینده‌اش تامین و تضمین نمی‌شود.

غلامرضا اصانلو بازیگر آثار مطرحی چون کانی مانگا، گراند سینما و فریاد در شب است که از دهه ۶۰ در صنعت سینمای ایران شاهد نقش‌آفرینی‌های او بوده ایم.

او در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره روند تولیدات آثار سینمایی در کشور اظهار داشت: کار، زمانی کلید می‌خورد که سرمایه‌گذار داشته باشد. اگر سرمایه‌گذار برای تفریح آمده باشد، مسلما شکست خورده و بعد از چند کار، کنار زده می‌شود.

او ادامه داد: متولیان کار در وزارت ارشاد، سینما و تلویزیون موظفند از افرادی که در هر زمینه‌ای به صنعت فیلمسازی ورود کرده‌اند و سال‌های بسیاری است که فعالیت می‌کنند، حمایت کنند. برای این که جوانی و عمر خود را صرف فرهنگ کشور کرده اند.

اصانلو اضافه کرد: این افراد، دیگر مانند سال‌های جوانی خود نمی‌توانند پرکار باشند و لازم است متولیان امر از آنها حمایت کرده و توجه‌ ویژه‌ای به پیشکسوتان صنعت سینما و تلویزیون داشته باشند. چرا که دیگر کسی هم سراغی از آنها نمی‌گیرد.

بازیگر شاخ گاو، رنگ شب و دختری در قفس افزود: بسیاری از این افراد در گذشته، بسیار پرکار بودند و خانواده‌ها با تصویرشان زندگی می‌کردند، لذت می‌بردند و آنها را دوست داشتند. خیلی وقت است که دیگر از این‌ افراد کاری نمی‌بینید و این، خیلی سخت است.

او درباره دلایل انزوای برخی از بازیگران گفت: داستان افرادی مانند رضا رویگری که بسیار دوست داشتنی و بازیگر خیلی خوبی هم است، با افرادی که به سنی رسیده‌اند که کاری هم به آنها پیشنهاد نمی‌شود و هزینه زندگی هم بالاست، فرق دارد.
 

غلامرضا اصانلو: سینما جای تفریح نیست/ هیچ کس را تشویق نمی‌کنم وارد سینما و تلویزیون شود

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: حتی‌الامکان یکی دو صحنه (سکانس) از این بازیگران استفاده شود تا فکر نکنند که کنار گذاشته شده‌اند؛ حتی تلویزیون هم به سراغ این افراد نمی‌رود.

اصانلو اضافه کرد که کسی را برای ورود به سینما و تلویزیون تشویق نمی‌کند. چون می‌داند که آینده‌اش تامین و تضمین نمی‌شود.

او که از سال ۶۵ به عرصه سینما ورود کرده‌ و از سال ۶۸ به صورت حرفه‌ای به این حرفه پرداخته و بیش از صد مورد نقش اصلی فیلم‌های سینمایی و آثار تلویزیونی را داشته است، گفت: زندگی امروز با دیروز بسیار متفاوت است. آینده افرادی که سال‌های عمر خود را صرف سینما و تلویزیون کرده باید تامین باشد.

اصانلو درباره دلایل کم شدن مخاطبان تلویزیون گفت: بیننده، دوست دارد بازیگر مورد توجه خود را ببیند و وقتی این اتفاق نمی‌افتد، از آنجایی که این بازیگران برای بسیاری از بینندگان، خاطره‌ساز بودند، باعث شده که تلویزیون بسیاری از مخاطب‌های خود را از دست بدهد.

وی افزود: زمانی، تلویزیون تنها تفریح مردم بود و از سوی دیگر سینما هم به دلیل قیمت بالای بلیط برای خانواده‌ها صرف نمی‌کند. بنابراین سراغ نمایش خانگی می‌روند.

غلامرضا اصانلو: سینما جای تفریح نیست/ هیچ کس را تشویق نمی‌کنم وارد سینما و تلویزیون شود

او گفت: نمایش خانگی توانسته جای خالی آثار تلویزیونی که جذب مخاطب هم داشته را پر کند. البته نمایش خانگی نباید راه‌های خلاف را در تولیدات خود به جوانان نشان دهد.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون افزود: قصه‌های امروز، عاطفی نیست که خانواده‌ها را به سمت خود جذب کند. درد جامعه و گرفتاری، خانواده‌ها نیست.

او درباره ممنوع‌الکاری برخی بازیگران هم گفت: اگر این برای یک سری کارهای جزئی باشد سخت بوده و قابل تحمل نیست‌. بازیگران باید حرمت کار خود را نگه دارند و در کنار فرهنگ اجتماعی، فرهنگ سینمایی هم داشته باشند. مردم از هنرمندان، الگوبرداری می‌کنند. روند تولیدات در سال‌های اخیر کم شده اما در این میان افرادی را هم داشتیم که در اولین کار خود حتی موفق به کسب جایزه بین‌المللی هم شده‌اند.

اصانلو گفت: متولیان امر به خاطر چیزهای جزئی کسی را نرنجانند و دلسرد نکنند. این ها برای فرهنگ کشور زحمت می‌کشند. هیچ کسی بدون خطا نیست. می‌توان تذکر داد نه این که توبیخشان کرد.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2743

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.