• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 1 July - 2025
4

آیا یوتیوب به تلویزیون تبدیل شده است؟

  • کد خبر : 27628
  • 02 فروردین 1404 - 8:39
آیا یوتیوب به تلویزیون تبدیل شده است؟

آیا یوتیوب به تلویزیون تبدیل شده است؟ / این هفته در بررسی آینده تلویزیون، به سوال همیشگی پرداخته می‌شود که آیا یوتیوب به‌عنوان یک پلتفرم برای تبلیغ‌کنندگان و آژانس‌ها همانند تلویزیون و خدمات استریمینگ سنتی شناخته می‌شود یا خیر.

 آیا یوتیوب به تلویزیون تبدیل شده است؟ / از منظر تماشاگران، یوتیوب به‌عنوان تلویزیون شناخته می‌شود؛ چرا که طبق اندازه‌گیری‌های نیلسن، یوتیوب در ماه فوریه بیشترین زمان تماشا را در صفحه‌نمایش تلویزیون‌ها نسبت به سایر دستگاه‌ها ثبت کرده است. با این حال، برای تبلیغ‌کنندگان پاسخ کمی پیچیده‌تر است.

تعدادی از مقامات آژانس‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که با وجود پیشرفت‌هایی که یوتیوب در حوزه تبلیغات تلویزیونی (CTV) داشته است، هنوز فاصله زیادی تا پلتفرم‌هایی مانند هولو (Hulu) و نتفلیکس (Netflix) دارد. برخی مدیران اجرایی آژانس‌ها اذعان دارند که یوتیوب در حال حاضر به‌عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی مشابه با سایر خدمات استریمینگ اصلی مانند هولو و نتفلیکس در نظر گرفته نمی‌شود.

مشکل اصلی یوتیوب به عنوان یک پلتفرم تلویزیونی، محتوای آن است. علی‌رغم اینکه برخی تولیدکنندگان معروف یوتیوب مانند MrBeast (مستر بیست) و Michelle Khare برنامه‌هایی با کیفیت تلویزیونی تولید کرده‌اند، آژانس‌ها همچنان محتوای یوتیوب را بیشتر به‌عنوان محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC) می‌بینند تا محتوای تلویزیونی یا استریمینگ.

همچنین، یوتیوب در حال تلاش برای تطبیق تجربه مشاهده CTV خود با پلتفرم‌های سنتی است. به‌عنوان مثال، این پلتفرم در حال اضافه کردن آگهی‌های پاز (pause ads) و تنظیمات جدید برای نمایش آگهی‌ها به‌صورت گروهی در قالب پادهای چندگانه است.

یکی دیگر از ابتکارات یوتیوب، معرفی امکان ایجاد “شوها” توسط خالقان محتواست. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که ویدیوها را به‌صورت پیوسته و شبیه به سریال‌های تلویزیونی تماشا کنند. این مدل می‌تواند فرصت‌هایی مشابه با اسپانسری در تلویزیون‌های سنتی برای برندها ایجاد کند. با این حال، همچنان این سوال باقی می‌ماند که آیا یوتیوب قادر است تجربه‌ای مشابه تلویزیون را به‌طور کامل در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار دهد.

 به‌رغم تمام این تلاش‌ها، یوتیوب هنوز باید بیشتر در زمینه‌هایی مانند آگهی‌های پویا و سایر ابزارهای تبلیغاتی رقابتی خود پیشرفت کند تا بتواند خود را به‌عنوان یک پلتفرم تلویزیونی واقعی مطرح کند.

منبع خبر:
شارا
/ آیا یوتیوب به تلویزیون تبدیل شده است؟

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=27628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.