درآمد سالانه تبلیغات / جاسمین انبرگ، تحلیلگر ارشد در Emarketer، اظهار داشت: «بخشی از رشد امسال ناشی از فشار یا ترس است. بسیاری از تبلیغکنندگان ممکن است هزینهای را که در پلتفرم ایکس انجام میدهند، بهعنوان هزینه اجتنابناپذیر برای تجارت خود تلقی کنند تا از پیامدهای احتمالی حقوقی یا مالی جلوگیری کنند.»
وی همچنین افزود که ایکس توانسته است شرکتهای کوچک و متوسط را جذب کند؛ موضوعی که در گذشته همواره چالشبرانگیز بوده است.
ایکس در مسیر گزارش رشد درآمد تبلیغاتی در سال ۲۰۲۵
سایر پلتفرمهای اجتماعی، از جمله اینستاگرام متعلق به متا پلتفرمز (META.O) و اپلیکیشن ویدیویی کوتاه تیکتاک، در حال افزایش سهم خود از بازار تبلیغات هستند؛ بازاری که ممکن است تحت تأثیر تعرفههای ایالات متحده و عدم قطعیتهای اقتصادی قرار گیرد.
شرکت تحلیلی Moffett Nathanson روز دوشنبه پیشبینی خود را از رشد تبلیغات در ایالات متحده برای سال جاری، از بیش از ۶.۹ درصد به حدود ۵.۸ درصد کاهش داد. در گزارش این کارگزاری آمده است:«تصاویر مربوط به احتمال اعلام تعرفهها و کاهش مشاغل فدرال، باعث افزایش عدم اطمینان برای کسبوکارها و بازارها شده است.»
دادههای Emarketer نشان میدهد که علیرغم افزایش هزینههای تبلیغاتی پیشبینی شده، کسبوکار تبلیغات در ایکس همچنان کوچکتر از دورانی است که ماسک این شرکت را در اواخر سال ۲۰۲۲ به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید.
ایکس بهعنوان یک شرکت خصوصی، اطلاعات مالی خود را بهصورت عمومی منتشر نمیکند. در سال ۲۰۲۱، زمانی که هنوز بهصورت یک شرکت سهامی عام فعالیت میکرد، درآمد تبلیغاتی خود را ۴.۵۱ میلیارد دلار گزارش کرده بود.
درخواستی که رویترز برای دریافت نظر رسمی از ایکس ارسال کرده بود، تا لحظه انتشار این گزارش بیپاسخ مانده است.
در سال ۲۰۲۳، ایکس با استخدام لیندا یاکارینو (مدیر تبلیغات NBCUniversal) بهعنوان مدیرعامل، گام مهمی در جهت تقویت بخش تبلیغات خود برداشت.
منبع خبر:
شارا
/ دادهها نشان میدهد که ایکس برای اولین بار رشد درآمد سالانه
تبلیغات را از زمان تصاحب ماسک گزارش میدهد
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.