به گزارش شارا، بر این اساس، چین و اندونزی با ۷۵ درصد اعتماد عمومی به رسانه ها در صدر قرار دارند، در حالی که ژاپن با ۳۳ درصد پایینترین سطح اعتماد را ثبت کرده است.
میانگین اعتماد عمومی به رسانه ها در اغلب کشورها نسبت به سال گذشته رشد اندکی داشته است؛ تنها در پنج کشور (چین، تایلند، آلمان، استرالیا و امارات) کاهش اعتماد گزارش شده است. بیشترین جهش سالانه در آرژانتین (+۹ واحد درصد) و بیشترین افت در امارات (-۴ واحد درصد) مشاهده شد.
نگاهی به تغییرات پنجساله نیز نشان میدهد که عربستان سعودی (+۱۵) و امارات (+۶) بیشترین افزایش اعتماد عمومی به رسانه ها را داشتهاند؛ در مقابل، ژاپن، آلمان و ایالات متحده بیش از پنج واحد درصد کاهش را تجربه کردهاند.
کارشناسان دلایل بیاعتمادی به رسانهها را در سه عامل اصلی میدانند: سوگیری سیاسی در گزارشگری، کاهش استانداردهای روزنامهنگاری و گسترش منابع اطلاعاتی جایگزین که اغلب روایتهای متفاوت و ضد و نقیض ارائه میکنند.
منبع خبر:
شارا
/ اعتماد عمومی به رسانهها در جهان؛ اندونزی و چین در صدر و
ژاپن در قعر فهرست
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.