• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار: 1483اخبار امروز : 0
5

نشست تخصصی «پدافند غیر عامل و امنیت اقتصادی» برگزار می‌شود

  • کد خبر : 2879
  • 07 شهریور 1401 - 12:00
نشست تخصصی «پدافند غیر عامل و امنیت اقتصادی» برگزار می‌شود

نشست تخصصی «پدافند غیر عامل و امنیت اقتصادی» با هدف بررسی نقش و جایگاه پدافند غیرعامل در تأمین امنیت اقتصادی کشور چهارشنبه نهم شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران با همکاری سازمان بسیج رسانه و فرهنگسرای رسانه، نشست تخصصی «پدافند غیر عامل و امنیت اقتصادی» را روز چهارشنبه ۹ شهریور برگزار می‌کند.

عابد اکبری، مدیرعامل مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران در رابطه با چرایی اهمیت برگزاری نشست تخصصی «پدافند غیر عامل و امنیت اقتصادی» اظهار داشت: در عصر حاضر امنیت اقتصادی چهره جدید و مهم امنیت می‌باشد چرا که این نوع امنیت در همه سطوح فردی، اجتماعی و ملی جوامع بشری را تحت تأثیر خود قرار داده و از همین رو پژوهشگران و صاحب نظران عرصه امنیت ملی، به شکل ویژه این موضوع و مفهوم جدید را از جنبه‌های اقتصادی، جامعه شناسی و روابط بین الملل مورد توجه قرار داده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه ابرار معاصر با تاکید بر نقش امنیت اقتصادی در توسعه ملی افزود: اقتصاد مقاومتی و توسعه ملی در گرو امنیت اقتصادی است، برای تأمین و تضمین امنیت اقتصادی نیز نیاز به راهکارهایی از جمله پدافند غیرعامل است چرا که این نوع پدافند یکی از مهمترین و کم هزینه ترین راهکارهای تأمین امنیت اقتصادی محسوب می‌شود لذا در این نشست تخصصی با حضور متخصصان و صاحب نظران برجسته کشور به دنبال بررسی نقش پدافند غیر عامل در تأمین امنیت اقتصادی هستیم.

همچنین اشکان پیرزاده، مدیر گروه مطالعاتی اقتصاد بین‌الملل مؤسسه ابرار معاصر نیز در این رابطه اظهار داشت: امنیت اقتصادی، در همه نظام‌های اقتصادی یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه است. البته باید توجه داشت که مکاتب مختلف اقتصادی نظریات و راهکارهای مختلفی در زمینه توسعه اقتصادی ارائه کرده‌اند اما نقش امنیت اقتصادی در توسعه یک کشور غیر قابل انکار بوده و در همه مکاتب نیز به آن اشاره شده است، از این رو لازم است که در فضای علمی و نخبگانی کشور بیش از پیش به حوزه امنیت اقتصادی پرداخته شود.

این نشست چهارشنبه نهم شهریورماه توسط گروه مطالعاتی اقتصاد بین الملل مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران با همکاری سازمان بسیج رسانه کشور و فرهنگسرای رسانه در محل سالن نشست‌های تخصصی سازمان بسیج رسانه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=2879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.