شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || هوش مصنوعی در چند سال اخیر به یکی از موضوعات اصلی در صنایع مختلف تبدیل شده است. در حالی که برخی افراد آن را فقط یک ابزار برای تسهیل کارها میدانند، نگرانیها و بحثهایی در مورد اثرات آن بر فرآیندهای خلاقانه و طراحی به وجود آمده است. این مقاله به بررسی دیدگاههای مختلف پیرامون جایگاه هوش مصنوعی در طراحی و تأثیرات آن بر این حوزه میپردازد.
به گزارش شارا به نقل از فست کمپانی، در سال ۲۰۲۳، طراحان Caspar Lam و Yujune Park در مقالهای نوشتند که تولید تصویر هوش مصنوعی میتواند ابزاری جدید برای بیان خلاقانه باشد. جاش کامپو، مدیر عامل Razorfish، نیز معتقد است که هوش مصنوعی علاوه بر افزایش کارایی، امکانات جدیدی را برای تیمهای خلاق فراهم میکند، اما همچنان به یاد میآورد که هوش مصنوعی تنها یک ابزار است.
نیکولا همیلتون، رئیس انجمن طراحان گرافیک کانادا، اظهار میکند که بسیاری از طراحان همچنان بر این باورند که هوش مصنوعی “فقط یک ابزار” است. او اشاره میکند که برخورد با فناوریهای جدید، برای طراحان چیزی غیرعادی نیست.
پیتر اسکیلمن، رئیس جهانی طراحی فیلیپس، نیز این ایده را تکرار کرده و با پرسشی در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر طراحی انسانمحور، به بحث دعوت میکند.
اما آیا این دیدگاهها تمام حقیقت را بازگو میکنند؟ به نظر میرسد که پیامدهای گستردهتری در پیش است، چرا که استفاده از هوش مصنوعی میتواند به تدریج مرزهای خلاقیت انسانی را تغییر دهد و تهدیدهایی برای اصالت کارهای طراحی ایجاد کند.
انتهای پیام/
منبع خبر:
شارا
/ هوش مصنوعی: “فقط یک ابزار” یا چیزی فراتر؟
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.