شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || این هفته رسانههای اجتماعی بهروزرسانیهایی را ارائه دادهاند که برای بازاریابان، سازندگان و کاربران روزمره جالب است. از جمله این بهروزرسانیها میتوان به تغییرات در لینکدین، متا، یوتیوب و دیگر پلتفرمها اشاره کرد.
لینکدین ابزارهای تبلیغاتی جدید و مرکز استراتژی محتوا را معرفی کرده است. این ابزارها به کاربران کمک میکنند تا استراتژی محتوای خود را بهبود بخشند. صفحه جدید “ایجاد در لینکدین” شامل نکات عملی، بهترین شیوهها و نمونههایی برای ایجاد پستهای جذاب است. همچنین این ابزار شامل قالبهای جدید در کانوا (Canva) برای طراحی تبلیغات ویدیویی در لینکدین است.
در متا، امکان اشتراکگذاری فایلهای بزرگ در مسنجر فراهم شده است. کاربران میتوانند تا ۱۰۰ مگابایت فایل را بهراحتی به اشتراک بگذارند که قبلاً محدودیت آن تنها ۱۰ مگابایت بود. این بهروزرسانی همچنین از تمامی فرمتهای اصلی فایل مانند ورد، پیدیاف، اکسل، و فایلهای ویدئویی و تصویری پشتیبانی میکند.
متا همچنین محافظتهای جدیدی برای نوجوانان در اینستاگرام اعلام کرده است. از جمله این ویژگیها، نیاز به اجازه والدین برای نوجوانان زیر ۱۶ سال برای پخش زنده و غیرفعال کردن محافظتهای خاص مانند محو کردن تصاویر حساس در دایرکت (DM) است. این ویژگیها ابتدا در کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و کانادا عرضه خواهد شد.
در واتساپ، مجموعهای از بهروزرسانیها برای بهبود چتها، تماسها و دنبال کردن کانالها منتشر شده است. کاربران اکنون میتوانند یادداشتهای ویدیویی کوتاه تا ۶۰ ثانیه ارسال کنند، رونوشتهایی برای پیامهای صوتی بهطور خودکار ایجاد کنند و کدهای QR را به اشتراک بگذارند. همچنین، ویژگیهایی برای برنامهریزی رویدادها، مانند ایجاد رویداد در چتهای یکبهیک و دعوت از یک همراه، به پلتفرم اضافه شده است.
در ردیت (Reddit)، ویژگی جدیدی به نام “Partners” برای همکاری آسانتر با آژانسها و کسبوکارهای شریک راهاندازی شده است. این بهروزرسانی به برندها این امکان را میدهد که کمپینها را بهصورت مشترک اجرا کرده و اعتبارنامههای تبلیغاتی خود را به اشتراک بگذارند. ردیت همچنین قصد دارد بهزودی امکان اشتراکگذاری حسابهای تبلیغاتی و مخاطبان را فراهم کند.
اسنپچت همچنین با معرفی لنزهای تبلیغاتی هوش مصنوعی، تجربههای AR شخصیسازی شده و تعاملی را برای کاربران فراهم کرده است. این لنزها به کاربران این امکان را میدهند که ظاهر خود را تغییر دهند و با برندها تعامل کنند. بهعنوان مثال، تیندر (Tinder) از این تکنولوژی برای ایجاد لنز “My 2025 Dating Vibe” استفاده کرده است.
در تیکتاک (TikTok)، برنامه جدیدی به نام پاداشهای تخصصی (Specialized Rewards Program) برای تولیدکنندگان و سازندگان منتخب راهاندازی شده است. این برنامه به تولیدکنندگان در زمینههای مختلف مانند فیلم، تلویزیون، خودرو، آموزش و ورزش، درآمد اضافی ارائه میدهد. این اقدام بخشی از استراتژی تیکتاک برای حفظ استعدادهای برتر در برابر رقابت فزاینده از سوی متا و تهدید احتمالی ممنوعیت در ایالات متحده است.
ایکس (X) در حال آزمایش ویژگیهای جدیدی برای پیامرسانی مستقیم است که شامل رمزگذاری پیامها، گسترش قابلیتهای اشتراکگذاری فایل، حالت ناپدید شدن، و حذف پیامها برای فرستنده و گیرنده میشود.
یوتیوب (YouTube) نیز بهروزرسانیهای جدیدی برای تولیدکنندگان خود ارائه کرده است. پلتفرم ویدیویی اکنون به تولیدکنندگان این امکان را میدهد که آهنگهای هوش مصنوعی سفارشی برای ویدیوهای خود ایجاد کنند. همچنین، یوتیوب در حال آزمایش ویژگی تطبیقی جدید برای شورتز (Shorts) است که بهطور خودکار ویدیوها را با موسیقی انتخابی همگامسازی میکند.
نویسنده: کیسی ولدون (Casey Weldon)
تاریخ انتشار: ۱۵ آوریل ۲۰۲۵
منبع انگلیسی: PR Daily
منبع فارسی: شارا
رسانههای اجتماعی، بهروزرسانیهای رسانه اجتماعی، لینکدین، واتساپ، متا، یوتیوب
انتهای پیام/
منبع خبر:
شارا
/ ویژگیها و بهروزرسانیهای جدید رسانههای اجتماعی که
باید این هفته بدانید
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.