شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در سالهای اخیر، رسانههای خردهفروشی بهعنوان یک فرصت بزرگ تبلیغاتی در صنعت تبلیغات شناخته شدهاند که با استفاده از دادههای خردهفروشی شخص اول، امکان ارائه تبلیغات هدفمند را فراهم میآورند. با این حال، در حال حاضر شکافهایی در این حوزه در حال شکلگیری است. این شکافها نه تنها در نحوه استخدام استراتژیستها، خریداران و کارشناسان رسانهای، بلکه در چگونگی مدیریت و اندازهگیری کمپینها نیز به چشم میخورد.
طبق پیشبینیها، رسانههای خردهفروشی قرار است یکی از کانالهای تبلیغاتی با رشد سریع در سال جاری باشند، اما هنوز مشخص نیست که چه کسانی بر هزینههای این رسانهها نظارت خواهند کرد. برای مثال، بسیاری از شرکتها هنوز در حال تلاش برای تعیین اینکه چه کسی مسئول مخارج رسانههای خردهفروشی در تبلیغات برند خواهد بود، هستند. این شرایط پیچیدگیهایی را در فرآیند استخدام ایجاد کرده و بحران هویت این رسانهها را برجستهتر میکند.
در این میان، شبکههای رسانهای خردهفروشی همچنان به توسعه خود ادامه میدهند. یکی از این شرکتها، CVS Media Exchange (CMX)، اعلام کرده است که قصد دارد نیروی کار خود را به میزان ۲۵٪ تا ۳۰٪ افزایش دهد. از سوی دیگر، آژانسها به دنبال جذب استعدادهایی هستند که تجربه گستردهای در زمینههای مختلف مانند فروشگاههای خردهفروشی، بازاریابی دیجیتال و برنامهریزی رسانهای داشته باشند. دیوید سانگ، بنیانگذار شرکت مشاوره استراتژیک Song and Dance Partners، بیان کرده است که “در حال حاضر، شکاف بزرگی در زمینه استعدادهای رسانهای خردهفروشی وجود دارد که هنوز به نیازهای فناوری نرسیدهاند.”
بحران هویت رسانههای خردهفروشی به وضوح نشاندهنده ناتوانی در تعریف صحیح نقشها و نیازهای بازار است. این شکافها در تمامی سطوح از استخدام استراتژیستها تا تعیین استانداردها برای اندازهگیری کمپینها و مخارج تبلیغاتی ادامه دارد. مدیران تبلیغاتی از وضعیت فعلی نارضایتی دارند و به این نکته اشاره میکنند که یافتن نامزدهایی که تمام ویژگیهای مورد نظر را داشته باشند، کار دشواری است.
از دیگر جنبههای این بحران، مشکلات شغلی و انتظارات غیرواقعی در بازار کار است. جویندگان کار بهویژه از انتظارات شغلی غیرمنطقی، حقوق پایین و فرآیندهای طولانی مصاحبه شکایت دارند. لاریسا دومیترو، رئیس بازرگانی گروه GroupM در اروپا، اشاره کرده است که در حال حاضر هیچ کس نمیتواند ۲۰ سال تجربه رسانهای خردهفروشی داشته باشد، چرا که این حوزه تنها به تازگی در چند سال گذشته شکل گرفته است.
در نهایت، بهنظر میرسد که مسئله اصلی این نیست که استعدادها در دسترس نیستند، بلکه نحوه تعریف نیازهای استخدام و ارزیابی مهارتهاست. در شرایطی که رسانههای خردهفروشی هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارند، ممکن است راهحل در آموزش مهارتهای خاص رسانهای و شغلی نهفته باشد.
نویسنده: Kimeko McCoy
تاریخ: ۱۴ آوریل ۲۰۲۵
منبع: Digiday
انتهای پیام/
منبع خبر:
شارا
/ بحران هویت رسانههای خردهفروشی و تاثیر آن بر بحران
استعدادها
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.