در این مقاله ۵ نکته مهم برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی همه کاناله آورده شده است.
۱) استفاده از هوش مصنوعی برای کسب بینشهای دادهمحور از مشتریان
جمعآوری دادههای مشتریان به شما کمک میکند تا نیازها و انتظارات آنها را شناسایی کنید. بهترین روش برای جمعآوری این دادهها استفاده از دادههای صفر – طرف (zero-party data) و اول – طرف (first-party data) است. ابزارهایی مانند آنالیز سایت یا نظارت بر رسانههای اجتماعی میتوانند به شما در جمعآوری و تحلیل این دادهها در زمان واقعی کمک کنند.
۲) شخصیسازی سفر مشتری با یادگیری ماشین
بازاریابی شخصیسازیشده کلید جذب مخاطبان است. هوش مصنوعی میتواند به شما در طراحی تجربههای شخصیسازیشده کمک کند تا هر تعامل با مشتری به کل تجربه متصل باشد. ابزارهایی مانند CRM هوش مصنوعی میتوانند دادهها را تحلیل کرده و پیشنهادات و تبلیغات مناسب با رفتار مشتریان ارسال کنند.
۳) اتوماسیون کمپینهای بازاریابی برای تعامل مستمر
مدیریت کمپینهای بازاریابی در چندین کانال میتواند موجب سردرگمی شود. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای اتوماسیون تعاملات باعث میشود که شما کمپینهایی مانند ایمیلهای خوشآمدگویی یا یادآوری سبد خرید رها شده را بهطور خودکار ارسال کنید.
۴) بهینهسازی استراتژیهای بازاریابی با استفاده از تحلیل پیشبینی
هوش مصنوعی میتواند به شما در پیشبینی تغییرات نیازهای مشتریان و زمان مناسب برای ارسال محتوای بازاریابی کمک کند. ابزارهای تحلیل پیشبینی میتوانند زمانهای بهینه برای ارسال ایمیلها، تبلیغات و نوتیفیکیشنها را شناسایی کنند و به شما کمک کنند تا کمپینهای خود را بر اساس این اطلاعات تنظیم کنید.
۵) استفاده از رباتهای چت هوش مصنوعی برای پشتیبانی مشتریان بهصورت یکپارچه
امروزه مشتریان انتظار دارند که رباتهای چت در تمامی کانالها از جمله وبسایتها، اپلیکیشنها و رسانههای اجتماعی بهصورت ۲۴ ساعته در دسترس باشند. با استفاده از رباتهای چت هوش مصنوعی میتوانید پشتیبانی فوری و جمعآوری دادهها برای شخصیسازی بیشتر را فراهم کنید.
استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی همه کاناله میتواند به شما کمک کند تا تجربه مشتریان را به طور مداوم بهبود بخشید، تبلیغات مرتبط ارسال کنید و بازخوردهای مشتریان را به طور مؤثر تجزیه و تحلیل کنید. با استفاده از این فناوری میتوانید بهطور مؤثری با تغییرات سریع نیازهای مشتریان روبهرو شوید و کمپینهای بازاریابی خود را در تمامی کانالها هماهنگ نگه دارید.
منبع خبر:
شارا
/ ۵ نکته قوی برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی
همهکاناله
تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.