• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار: 1503اخبار امروز : 0
5

تلویزیون به خانه تکانی اساسی نیاز دارد

  • کد خبر : 3012
  • 08 شهریور 1401 - 20:03
تلویزیون به خانه تکانی اساسی نیاز دارد

اکبر منصورفلاح، کارگردان علیرغم کارنامه پربارش در دهه های ۷۰ و ۸۰، چند سالی است که از این ساختار فاصله گرفته است. حضور در اولین تئاترتلویزیونی بعد از انقلاب «حصار در حصار» (به کارگردانی محمدرضا هنرمند) در کارنامه هنری منصورفلاح به چشم می خورد. آخرین حضور او اما در تلویزیون با سریال «اینجا خانه من است» به سال ۹۷ بازمی گردد و تا قبل از آن هم بیش از ۱۰ سال بود که سریال نمی ساخت.

آژانس دوستی (۱۳۷۸)، فقط به خاطر تو (۱۳۸۲)، فصل دوم آقای گرفتار (۱۳۸۴)، برای آخرین بار (۱۳۸۴)، به خاطر من (۱۳۸۵) و حس مادری عناوین سریال هایی است که از این کارگردان به جا مانده است و همچنان برخی از آنها خصوصا «آژانس دوستی» که آن را همراه با عده ای دیگر از کارگردان ها ساخت، بازپخش می شود.

اما چرا این کارگردان باسابقه این روزها کم کار شده است؟

اکبر منصور فلاح در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به این پرسش چنین اظهار کرد: متاسفانه شرایط تلویزیون تغییر کرده است. ما دوست داریم کار کنیم و البته تلویزیون و سینما برایمان فرقی ندارد.

او افزود: من به این دلیل وارد حیطه تلویزیون نشدم چون بسیار تغییر کرده است و متاسفانه مدام در حال تغییر است و از آن جایی که من با این دوستان (مدیران جدید) برخوردی نداشتم، برنامه‌هایشان را نمی‌دانم. اینکه قرار است چه اتفاقی بیفتد تا تلویزیون از این رکود فعلی خارج شود را هم نمی‌دانم.

در این زمینه بخوانید:

کنارگذاشته شده های صداوسیما  ـ مجتبی یاسینی

منصورفلاح درباره ارزیابی اش از وضعیت فعلی تلویزیون، هم چنین بیان کرد: احساس می‌کنم تلویزیون به یک خانه تکانی اساسی احتیاج دارد تا جو تلویزیون به سمت فیلم ها و فیلمنامه‌های درست برود. باید سریال‌های درست تولید شود تا تلویزیون بتواند از این موجی که در این سال‌ها گرفتار آن شده، رد شود.

این کارگردان ادامه داد: تلویزیون در دهه‌های گذشته، وضعیت قابل قبولی داشت و پرمخاطب بود. اما کمبودهای فعلی باعث روی آوردن مردم به تولیدات سایر پلتفرم‌ها می شود و رقابت برای تلویزیون سنگین خواهد شد.

او با اشاره به اینکه برخی کارگردان‌های جدید یا افرادی که وارد ساختار تلویزیون شدند تجربه کافی ندارند، گفت: در این سال‌ها خیلی از دوستان مثل من تجربه‌هایی را جمع آوری کردند که الان به اوج خودش رسیده است اما از آن استفاده‌ای نمی شود.

فلاح با بیان این که در این سال‌ها پیشنهادی از طرف تلویزیون نداشته است، تصریح کرد: در این سال ها تنها یک پیشنهاد از طرف تلویزیون داشتم که ساخت آن در شهرستان انجام می‌شد و من به دلیل مشکلات خاص آن را رد کردم.

این کارگردان در ارتباط با حضور مجددش در تلویزیون گفت: سعی ما بر این است تا با برقرار کردن ارتباط دوباره بتوانیم با تلویزیون کار کنیم. در حال حاضر با یک تهیه کننده در جهت ساخت یک سریال تلویزیونی صحبت کردیم اما هنوز خبر قطعی از آن نداریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.