• امروز : یکشنبه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 18 May - 2025
0

 بحران روایتگری و اعتماد عمومی در روابط‌عمومی؛ دانشگاه آزاد به سراغ راه‌حل حرفه‌ای می‌رود

  • کد خبر : 30812
  • 26 اردیبهشت 1404 - 22:13
 بحران روایتگری و اعتماد عمومی در روابط‌عمومی؛ دانشگاه آزاد به سراغ راه‌حل حرفه‌ای می‌رود

پرینت  شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || رئیس دانشکده جامعه و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر نقش راهبردی روابط‌عمومی‌ها در هدایت افکار عمومی و مقابله با جنگ‌شناختی، از برنامه‌ریزی برای تأسیس دانشکده تخصصی روابط‌عمومی خبر داد. دکتر اکبر نصراللهی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط‌عمومی، با اشاره به اجرای […]

پرینت

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || رئیس دانشکده جامعه و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر نقش راهبردی روابط‌عمومی‌ها در هدایت افکار عمومی و مقابله با جنگ‌شناختی، از برنامه‌ریزی برای تأسیس دانشکده تخصصی روابط‌عمومی خبر داد.

دکتر اکبر نصراللهی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط‌عمومی، با اشاره به اجرای «نظام‌نامه جدید دانشی» و طرح تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس رویکرد تحولی ریاست دانشگاه، ساختار دانشگاه باید پاسخ‌گوی مسائل و چالش‌های کشور باشد. در این راستا، اعضای هیئت‌علمی علاوه بر ایفای نقش آموزشی، ملزم به فعالیت پژوهشی و فناورانه در قالب دانشکده‌های مأموریت‌مدار هستند؛ دانشکده‌هایی که بر حل مسائل پیچیده، چندوجهی و آینده‌نگر جامعه متمرکز خواهند بود.

وی با اشاره به یکی از چالش‌های اصلی کشور، اظهار داشت: «ناکارآمدی روابط‌عمومی‌ها به یک بحران تبدیل شده است و برای مقابله با این بحران، تأسیس دانشکده روابط‌عمومی در دستور کار دانشکدگان جامعه و رسانه قرار دارد که در صورت تأسیس آن، شناسایی و حل چالش‌های و مشکلات روابط‌عمومی‌ها و توانمندسازی مدیران و کارکنان آن در سراسر کشور به‌صورت شبکه‌های، مشارکتی و هم‌افزا در یک دانشکده موضوعی و تخصصی در یکی از واحدهای دانشگاهی پیگیری و اجرایی خواهد شد.»

نصراللهی با بیان اینکه تحولات جهانی، تحول در نظام آموزش عالی را اجتناب‌ناپذیر کرده است، از استادان و دانشجویان خواست با درک دقیق ابعاد این تحول، در اجرای نظام‌نامه جدید دانشگاه همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه‌های حرفه‌ای همچنین بحران روایتگری را از مهم‌ترین مشکلات فعلی روابط‌عمومی‌ها دانست و گفت: «روابط‌عمومی‌ها اگر روایتگر واقعیات و پاسخ‌گوی نیازهای مردم باشند، می‌توانند به معماران اعتماد و امید تبدیل شوند. اعتماد ساختنی است، نه دادنی؛ و این مهم تنها با عملکرد حرفه‌ای و روایت‌های به‌موقع، صادقانه و دقیق محقق می‌شود.»

وی افزود: «رسانه‌ها در زمین روابط‌عمومی‌ها بازی می‌کنند. خاستگاه و منبع اصلی خبر، روابط‌عمومی‌ها هستند و ضعف در روایتگری درست، یکی از دلایل آسیب‌های جدی رسانه‌ای در کشور به شمار می‌رود.»

نصراللهی روایتگری صحیح، سریع و متناسب با نیاز مخاطب را اساس ایجاد اعتماد دانست و هشدار داد: «روابط‌عمومی‌ها می‌توانند اعتبارزا یا اعتبارزدا، امیدساز یا امیدزدا، تسهیلگر ارتباط یا مخرب آن باشند.»

او با اشاره به ضعف‌های موجود گفت: «فقدان روایت، روایت‌های تأخیری، یک‌جانبه، شعاری و بدون شناخت مخاطب، آسیب جدی به اعتماد عمومی زده است. در مقابل، روایت‌هایی صادقانه، شفاف، تعاملی، جامع و مسئله‌محور، راه‌حل بسیاری از بحران‌ها خواهند بود.»

وی ریشه‌های بحران روایتگری در روابط‌عمومی کشور را ناشی از مجموعه‌ای از مشکلات قانونی، مدیریتی، فرهنگی، آموزشی و حرفه‌ای دانست و تأکید کرد: این وضعیت باعث آسیب‌پذیری کشور در برابر موج اخبار منفی و جنگ‌شناختی رسانه‌های معارض شده است.

این مراسم با حضور جمعی از استادان، کارشناسان و پیش‌کسوتان روابط‌عمومی در دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.


انتهای پیام/


منبع خبر:
شارا
/  بحران روایتگری و اعتماد عمومی در روابط‌عمومی؛ دانشگاه آزاد به سراغ راه‌حل حرفه‌ای می‌رود

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=30812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.