• امروز : یکشنبه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 18 May - 2025
0

غبار فراموشی بر پیکره روابط عمومی‌ها

  • کد خبر : 30870
  • 27 اردیبهشت 1404 - 10:13
غبار فراموشی بر پیکره روابط عمومی‌ها

پرینت شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || گذر سال‌ها و تجارب در حوزه روابط‌عمومی باید به سوی ارتقا و تعالی هدایت شود. اما متأسفانه به‌دلیل برخی سیاست‌گذاری‌های ناآگاهانه و نه‌چندان دلسوزانه، این حوزه به حاشیه رانده شده و گاه به ورطه فراموشی سپرده شده است. در این میان، نقش مدیران ارشد در بازگرداندن اقتدار و […]

پرینت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || گذر سال‌ها و تجارب در حوزه روابط‌عمومی باید به سوی ارتقا و تعالی هدایت شود. اما متأسفانه به‌دلیل برخی سیاست‌گذاری‌های ناآگاهانه و نه‌چندان دلسوزانه، این حوزه به حاشیه رانده شده و گاه به ورطه فراموشی سپرده شده است. در این میان، نقش مدیران ارشد در بازگرداندن اقتدار و جایگاه حقیقی روابط‌عمومی، نقشی کلیدی و بی‌بدیل است.

روزی نه‌چندان دور، مدیران بر این باور بودند که «روابط‌ عمومی قلب تپنده یک سازمان است»؛ با این حال، در عمل آن را به ویترینی زیبا ولی خالی از حمایت و عمق اجرایی تبدیل کرده‌اند.

سال‌هاست که روابط‌عمومی‌ها در مسیر پرچالش و گاه طاقت‌فرسا حرکت کرده‌اند. آفتاب سوزان بایدها و نبایدها بر جان بی‌رمق‌شان تاخته، و ایده‌های درخشان آنان گاه در شعله‌های بی‌توجهی سوخته‌اند. با این حال، همچنان ایستاده‌اند تا شاید روزنه‌ای از امید، چشمان و جان آنان را زنده کند.

شایسته نیست که این مجموعه پرکار، حساس و اثرگذار، در اداره‌کل‌ها بی‌جایگاه بماند و اندیشه‌ها و ظرفیت‌هایشان مجال بروز نیابد. متأسفانه در برخی سازمان‌ها، هنوز مفاهیم پایه‌ای روابط‌عمومی درک نشده و سختی‌ها و ویژگی‌های حرفه‌ای آن نادیده گرفته می‌شود.

ویژگی‌هایی نظیر مهارت فنی، تخصص، سوابق موفق، توانایی در تحلیل مسائل، قدرت سخنوری و نگارش، اخلاق حرفه‌ای و تعهد به سازمان و جامعه، بخشی از توانمندی‌های نیروی روابط‌عمومی است. اما آیا برای چنین افرادی بستر بروز ایده‌ها فراهم شده است؟

روابط‌عمومی باید در متن مدیریت جای گیرد، نه در حاشیه. پویشی که بر محور اهمیت این حوزه شکل گیرد، می‌تواند بخش بزرگی از زحمات این قشر را بازنمایی کرده و در فرآیند تصمیم‌سازی و تحول سازمانی مؤثر واقع شود.

در دورانی که هوش مصنوعی گام‌های بزرگی در حوزه ارتباط انسانی برداشته، روابط‌عمومی‌ها هنوز با ابتدایی‌ترین نیازها مواجه‌اند؛ از نبود دوربین با کیفیت و ابزار حرفه‌ای گرفته تا کمبود نیروی متخصص، ابزارهای پایش رسانه و حتی زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی مدرن.

روابط‌عمومی باید خود را با تحولات فناورانه همگام سازد. دنیای ارتباطات دستخوش تغییرات عمیق و پرشتابی شده و اگر این حوزه با نوآوری و پویایی پیش نرود، با بحران جدی مواجه خواهد شد. برای مدرن شدن، نخستین گام، داشتن نگاه آگاهانه و شناخت کارکرد واقعی روابط‌عمومی است.

۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز پاسداشت تلاشگران بی‌ادعای روابط‌عمومی گرامی باد؛ آنان که هیچ طوفان و گردبادی نمی‌تواند شاخه‌های تنومند باور و ایمان‌شان را بلرزاند. امید آن‌که غبار فراموشی از سیمای این حوزه پاک شود.

انتهای پیام/


منبع خبر:
شارا
/ غبار فراموشی بر پیکره روابط عمومی‌ها

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=30870

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.