• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 1 July - 2025
2

وظیفه جدید روابط‌عمومی در سال ۲۰۲۵: رهبری با بینش و هم‌راستایی برند و رفتار

  • کد خبر : 31012
  • 29 اردیبهشت 1404 - 10:13
وظیفه جدید روابط‌عمومی در سال ۲۰۲۵: رهبری با بینش و هم‌راستایی برند و رفتار

پرینت شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || ما در دنیایی پر از نوسانات و فرصت‌ها زندگی می‌کنیم. از بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی و بحران‌های اقتصادی گرفته تا تأثیرات ناشناخته هوش مصنوعی و اختلالات اقلیمی، دنیای امروز نه تنها پیچیده است، بلکه همواره در حال تغییر است. برای رهبران برندها و شرکای آنان، دیگر سوال این نیست که […]

پرینت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || ما در دنیایی پر از نوسانات و فرصت‌ها زندگی می‌کنیم. از بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی و بحران‌های اقتصادی گرفته تا تأثیرات ناشناخته هوش مصنوعی و اختلالات اقلیمی، دنیای امروز نه تنها پیچیده است، بلکه همواره در حال تغییر است. برای رهبران برندها و شرکای آنان، دیگر سوال این نیست که چگونه با تغییرات کنار بیایند، بلکه سوال این است که چگونه از این تحولات عبور کنند.

در این دوران عدم قطعیت، نقش روابط ‌عمومی تغییر کرده و به امری استراتژیک و حیاتی تبدیل شده است. امروز دیگر فقط وظیفه روابط‌عمومی‌ها پیام‌رسانی و حفظ اعتبار نیست، بلکه این شغل به تبدیل پیچیدگی‌ها، تحلیل داده‌ها، و پیوند دادن استراتژی‌ها با نتایج دنیای واقعی تبدیل شده است.

در دنیای امروز، فشارهای اقتصادی باعث شده که هم مصرف‌کنندگان و هم کسب‌وکارها نیاز به کارایی، شفافیت و ارزش بیشتری داشته باشند. همچنین، تغییرات ژئوپلیتیکی و شیوه‌های جدید کار پس از همه‌گیری باعث تغییر در انتظارات نیروی کار و نحوه تعامل با آن‌ها شده است. علاوه بر این، هوش مصنوعی و اتوماسیون در حال بازنویسی قوانین خلاقیت و بهره‌وری در دنیای کسب‌وکار هستند.

اما در این شرایط، به نظر می‌رسد که اعتماد به برندها شکننده‌تر از همیشه شده است. برای جلب اعتماد مخاطبان، برندها باید نه تنها در مورد آنچه که می‌گویند صادق باشند، بلکه باید اعمالشان نیز منعکس‌کننده این گفته‌ها باشد.

طبق شاخص اعتماد به کسب‌وکار پیج-هریس ۲۰۲۵، تنها ۲۶ درصد از مردم جهان به توانایی شرکت‌ها در ایجاد تأثیر مثبت بر مسائل اجتماعی اعتماد دارند. این نشان‌دهنده این است که برندها باید اقداماتشان را با سخنانشان هم‌راستا کنند تا بتوانند اعتماد عمومی را جلب کنند.

در این دنیای پیچیده و پر از تغییر، نقش ارتباطات به عنوان سیستم عصبی مرکزی برای برندها ضروری‌تر از گذشته شده است. ارتباط‌دهندگان باید این توانایی را داشته باشند که بینش‌های دقیقی ارائه دهند، فرهنگ‌های مقاوم بسازند و برندها را در دنیای پرتلاطم امروز هدایت کنند.

برای موفقیت در این شرایط، سه دستور اصلی برای روابط‌عمومی‌ها وجود دارد:

رهبری با بینش: ارتباط‌گران باید از داده‌ها و بینش‌های دقیق به جای احساسات شخصی استفاده کنند.

هم‌راستایی برند و رفتار: فاصله میان گفته‌ها و اعمال برندها باید حذف شود، چرا که تفاوت‌ها فوری مشاهده و مجازات می‌شوند.

ساخت روایت‌های مقاوم: روایت‌های برندها باید انعطاف‌پذیر و قابل انطباق با شرایط مختلف باشند تا برندها بتوانند در مواجهه با تغییرات محیطی ادامه دهند.

این تغییرات فرصت‌های جدیدی را برای روابط‌عمومی‌ها ایجاد کرده است. در این دوران عدم قطعیت، ارتباط‌گران باید از این فرصت‌ها برای تقویت نقش خود به عنوان رهبران استراتژیک برندها استفاده کنند.

نوشته‌ی استیو هالسی
چهارشنبه، ۱۴ مه ۲۰۲۵
منبع: اُدویر

#روابط_عمومی_در_متن

#سال_هوش_مصنوعی

انتهای پیام/

 


منبع خبر:
شارا
/ وظیفه جدید روابط‌عمومی در سال ۲۰۲۵: رهبری با بینش و هم‌راستایی برند و رفتار

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=31012

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.