• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 1 July - 2025
3

روابط‌عمومی، یک قاب هفت در بیست‌وچهار است؟!

  • کد خبر : 31020
  • 29 اردیبهشت 1404 - 10:13
روابط‌عمومی، یک قاب هفت در بیست‌وچهار است؟!

پرینت شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || شاید تنها واحد سازمانی که هفت روز هفته و تمام بیست‌وچهار ساعت شبانه‌روز بیدار و مشغول به کار است و تعطیلی نمی‌شناسد، روابط‌عمومی باشد. شاید تنها واحدی که از پیش از تولد تا پس از مرگ با شما سروکار دارد، روابط‌عمومی است. شاید تنها بخشی از سازمان که […]

پرینت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || شاید تنها واحد سازمانی که هفت روز هفته و تمام بیست‌وچهار ساعت شبانه‌روز بیدار و مشغول به کار است و تعطیلی نمی‌شناسد، روابط‌عمومی باشد.
شاید تنها واحدی که از پیش از تولد تا پس از مرگ با شما سروکار دارد، روابط‌عمومی است.
شاید تنها بخشی از سازمان که می‌تواند سپر بلای آن باشد، روابط‌عمومی است.
شاید تنها واحدی که خیلی‌ها فکر می‌کنند وجودش اضافی است و آن را پارکینگ نیروهای بی‌کیفیت، مسئله‌دار و بی‌خاصیت می‌دانند، روابط‌عمومی باشد.
شاید تنها واحدی باشد که یک ساعت قبل به آن دستور می‌دهند «پهن کن»، و یک ساعت بعد دستور می‌رسد که «جمع کن»؛ روابط‌عمومی است.
شاید تنها جایی در سازمان باشد که هیچ خط‌کشی برای آغاز و پایان کارش ندارد و حتی نمی‌داند فردا صبح چه نقشی خواهد داشت؛ روابط‌عمومی است.
شاید تنها واحدی باشد که نمی‌توان عملکردش را در هیچ جدولی سنجید و نمره‌ای دقیق برایش تعیین کرد؛ روابط‌عمومی است.

روابط‌عمومی یک واحد فوریت‌های اورژانسی است که خواب و خوراک و آرامش نمی‌شناسد. روابط‌عمومی همیشه در حالت آماده‌باش است.
روابط‌عمومی باید سنگ همه را به سینه بزند، اما نمی‌دانم چرا مدام به سینه‌اش سنگ می‌زنند و روح لطیفش را می‌آزارند.

من جمله‌ای معروف دارم که حتماً شنیده‌اید: «روابط‌عمومی، رهبر ارکستر سازمان است.» واقعاً همین‌طور است.
روابط‌عمومی مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان است. به باور من، هیچ اقدامی نباید بدون هماهنگی با روابط‌عمومی انجام شود.
هر برنامه‌ای باید پیوست روابط‌عمومی داشته باشد. روابط‌عمومی باید در بطن جزئیات و کلیات سازمان حضور داشته باشد.
همه واحدها باید چون موم در دستان روابط‌عمومی باشند تا خوب ورز یابند و هماهنگ عمل کنند، چرا که روابط‌عمومی رهبر ارکستر است و باید همه صداها را کوک کند تا هارمونی پدید آید.

مردم کاری به این ندارند که روابط‌عمومی چند نفر نیرو دارد، چقدر بودجه دارد یا چند اتاق در اختیار دارد.
مردم از روابط‌عمومی، اطلاع‌رسانی درست، مستند و به‌موقع می‌خواهند.
آن‌ها از روابط‌عمومی، صداقت، پاسخ‌گویی، شفافیت، تنویر افکار عمومی، مردم‌داری و اعتمادسازی می‌خواهند.
انتظار دارند صدای اعتراض و انتقاد و شکایتشان بدون دستکاری به گوش مدیران برسد و روابط‌عمومی پیگیر خواسته‌های به‌حق آن‌ها باشد.
اینجاست که روابط‌عمومی هویتی متمایز از سایر بخش‌های سازمان پیدا می‌کند.

به باور من، روابط‌عمومی نخود و نمک هر آش است. آشی که حتی با بهترین مواد هم، بدون نخود و نمک، آش نیست.
روابط‌عمومی، واحدی است با کار شبانه‌روزی که باید چشم بینای سازمان باشد.
روابط‌عمومی دار و ندار یک سازمان است و واقعاً جای تعجب است که هنوز بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات کوچک و بزرگ، فاقد روابط‌عمومی هستند.
واقعاً که؟!

روابط‌عمومی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است، اما در عین حال سرشار از بالندگی، نوآوری، خلاقیت و پویایی است.
روابط‌عمومی را باید از نو شناخت تا به اهمیت، جایگاه، نقش و کارکردهای آن آگاه شد.

بیایید هرکدام از ما به سهم خود، با راه‌اندازی یک نهضت همگانی، تلاش کنیم تا روابط‌عمومی به جایگاهی که شایسته آن است، برسد.

هفته روابط‌عمومی ۱۴۰۴

#روابط_عمومی_در_متن

#سال_هوش_مصنوعی

انتهای پیام/

 


منبع خبر:
شارا
/ روابط‌عمومی، یک قاب هفت در بیست‌وچهار است؟!

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=31020

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.