• امروز : پنج شنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 29 May - 2025
1

موالی‌زاده: روابط‌عمومی‌ها پرچم‌دار گفتمان دولت وفاق ملی در خوزستان باشند

  • کد خبر : 31290
  • 04 خرداد 1404 - 16:14
موالی‌زاده: روابط‌عمومی‌ها پرچم‌دار گفتمان دولت وفاق ملی در خوزستان باشند

پرینت شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه روابط‌عمومی‌ها باید گفتمان دولت وفاق ملی را ترویج دهند بیان کرد: گفتمان سلام، محور دولت وفاق ملی است؛ ما خادم مردم هستیم و به همین جهت باید تواضع و احترام واقعی را در برابر آنها رعایت کنیم. به گزارش ایرنا، سید محمدرضا […]

پرینت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه روابط‌عمومی‌ها باید گفتمان دولت وفاق ملی را ترویج دهند بیان کرد: گفتمان سلام، محور دولت وفاق ملی است؛ ما خادم مردم هستیم و به همین جهت باید تواضع و احترام واقعی را در برابر آنها رعایت کنیم.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا موالی‌زاده در آیین اختتامیه جشنواره «سلام خوزستان» بر لزوم ترویج گفتمان سلام در ابعاد فردی و اجتماعی، تقویت اقتصاد مردمی و همبستگی میان اقوام استان تاکید کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان به سلامت اندیشه، گفتار و رفتار در عرصه‌های فردی و اجتماعی نیاز داریم.

وی با اشاره به احیای مجدد جشنواره سلام خوزستان پس از چند سال توقف افزود: این رویداد توانسته پیوند مناسبی بین مسئولان و جامعه برقرار کند.

استاندار خوزستان اقتصاد دولتی را چالشی بزرگ در استان دانست و تصریح کرد: وابستگی طولانی‌مدت دولت به نفت، فرصت را از بخش خصوصی گرفته است؛ امسال تاکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت اقتصاد مردمی، ضرورت واگذاری امور به مردم را پررنگ‌تر کرده است.

تاکید بر نقش بخش خصوصی و بانوان
وی با انتقاد از ناکامی در اجرای کامل سیاست‌های واگذاری به بخش خصوصی گفت: رشد کشور در گرو توانمندسازی این بخش است.

موالی زاده همچنین از برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از ظرفیت بانوان در مدیریت استان خبر داد و افزود: نیمی از جامعه را زنان خلاق تشکیل می‌دهند بنابراین باید از مشارکت آنان در عرصه‌ها و حوزه‌های اجرایی، بیشتر استفاده کنیم.

همبستگی اقوام؛ رمز توسعه خوزستان
وی با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام مختلف در خوزستان بیان کرد: نخبگان و مسئولان باید همگرایی و همبستگی میان گروه‌های قومی را تقویت کنند و مردم این استان همواره در کنار یکدیگر بوده‌اند و این ظرفیت بزرگی برای پیشرفت است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: دولت مدرن و نفت در خوزستان تاریخچه‌ای مشترک دارند، اما برای کاهش وابستگی به نفت، باید عرصه را برای فعالیت‌های مردمی گسترش دهیم.

ارتباطات ولید کشف ظرفیت های جدید در شرایط فرو بسته است
استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، در نشست تخصصی روابط عمومی‌ها با تأکید بر لزوم مدیریت اخبار بحرانی و مقابله با بی‌اعتمادی اجتماعی گفت: روابط‌عمومی‌ها باید با ایجاد گفت‌وگوی مؤثر و تقویت سواد رسانه‌ای، نقش تسهیلگر را در شرایط بحران ایفا کنند.

هادی خانیکی افزود: در شرایط بحران، همکاری نهادهای مدنی، مذهبی و مردمی در کنار روابط عمومی‌ها حیاتی است و حضور مستمر این نهادها در میدان، امکان ارتباط منظومه‌ای با جامعه را فراهم می‌کند.

استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی خوزستان را نمادی از تمدن، دفاع مقدس و فرهنگ ارتباطی دانست و تاکید کرد: روابط عمومی باید در میانه فرهنگ و فرامتن یک تمدن تعریف شود.

چالش بی‌اعتمادی و فرسایش همبستگی اجتماعی
وی با هشدار درباره پیامدهای زندگی در بحران گفت: بالا رفتن دیوار بی‌اعتنایی و کاهش سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی را تضعیف می‌کند. در سیل گذشته، برخی مناطق به دلیل بی‌اعتمادی به نهادهای حاکمیتی، حاضر به تخلیه نشدند، این بی‌اعتمادی ریشه در تبعیض‌های قومیتی و نابرابری‌ها دارد.

خانیکی یادآور شد: روابط عمومی‌ها باید قدرت مواجهه با این فرسایش همبستگی را داشته باشند و با ایجاد گفت‌وگو (نه تبلیغات یکسویه) اعتماد را بازسازی کنند.


ضرورت تحول در روابط عمومی‌ها: از پیام‌رسانی تا تسهیل‌گری
وی با انتقاد از اختلالات ارتباطی در جامعه تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی و افزایش ابزارهای ارتباطی به کاهش شکاف‌های فرهنگی و اجتماعی منجر نشده است، امروز به روابط عمومی نوآورانه نیاز داریم که به جای تمرکز بر پیام‌های ازپیش‌ساخته، نقش تسهیل‌گر ایفا کند.

استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی همچنین به سوءبرداشت از سواد رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: سواد رسانه‌ای به معنای آموزشِ باورپذیری به مردم نیست، بلکه باید قدرت گزینش و نقد مخاطب را افزایش دهیم. مخاطب فعال، روابط عمومی را به سمت شفافیت و پاسخگویی سوق می‌دهد.

خوزستان؛ بحران آب و مسئولیت روابط عمومی‌ها
وی با اشاره به چالش‌های خاص خوزستان بیان کرد: پس از معیشت و اقتصاد، بی‌آبی دومین نگرانی مردم این استان است بنابراین روابط عمومی‌ها مسئولند با افزایش تاب‌آوری جامعه، امید و اعتماد را در شرایط سخت زنده نگه دارند.

خانیکی خاطرنشان کرد: تقویت کنش ارتباطی و گوش‌دادن به صدای مردم، تنها راه عبور از بحران‌های پیچیده امروز است، جشنواره‌هایی مانند “سلام خوزستان” فرصتی برای بازتعریف نقش روابط عمومی در ایجاد همبستگی اجتماعی است.

احیای جشنواره “سلام” در خوزستان با استقبال چشمگیر روابط‌عمومی‌ها
همچنین سرپرست روابط عمومی استانداری خوزستان گفت: با پشتیبانی استاندار وقت خوزستان، جشنواره “سلام” پس از سال‌ها وقفه احیا شد و با وجود زمان محدود، نزدیک به ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و حضور دستگاه‌های مختلف بسیار چشمگیر و قابل توجه بود.

نعیم حمیدی افزود: این مشارکت نشان‌دهنده توانمندی خانواده روابط‌عمومی استان است که همواره پویا، فعال و پیگیر رویدادهای جامعه بوده و ارتباط مؤثری با افکار عمومی دارند.

وی بیان کرد: اگر روابط‌عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی جایگاه مناسب داشته باشند و مورد حمایت قرار گیرند، می‌توانند نقش پررنگ‌تری در حوزه ارتباطات ایفا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با تقویت چنین رویدادهایی، روابط‌عمومی‌های استان بتوانند در عرصه‌های مختلف موقعیت‌سازی کنند.

سرپرست روابط عمومی استانداری خوزستان همچنین از شورای سیاست‌گذاری، دبیران اجرایی و علمی جشنواره و همچنین شرکت‌های نفت و نیشکر به‌خاطر همکاری و پشتیبانی‌شان تقدیر و تاکید کرد که این جشنواره پس از احیا، باید تداوم یابد که مستلزم همراهی مدیران و فعالان این حوزه است.

انتخاب ۷۵۳ اثر برتر روابط‌عمومی‌ها در جشنواره سلام
همچنین دبیر جشنواره سلام خوزستان گفت: جشنواره “سلام” تاکنون چهار دوره برگزار شده و این دوره با استقبال بی‌سابقه‌ای مواجه شد؛ در این دوره، ۷۵ روابط‌عمومی مشارکت داشتند که رکوردی قابل توجه محسوب می‌شود.

شهرام ملکی‌نیا ادامه داد: از میان یک هزار و ۱۷۰ اثر دریافت‌شده، پس از پایش، ۷۵۳ اثر در ۱۰ محور مختلف انتخاب شدند؛ تلاش بر این است که این جشنواره دبیرخانه دائمی داشته باشد تا روابط‌عمومی‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را گسترش دهند و نقش موثرتری در عرصه ارتباطات ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، جشنواره سلام خوزستان پس از سال‌ها وقفه، با مشارکت ۷۵ روابط عمومی و دریافت یک هزار و ۱۷۰ اثر در اختتامیه‌ای پرشور به کار خود پایان داد.

#روابط_عمومی_در_متن

#سال_هوش_مصنوعی

انتهای پیام/


منبع خبر:
شارا
/ موالی‌زاده: روابط‌عمومی‌ها پرچم‌دار گفتمان دولت وفاق ملی در خوزستان باشند

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=31290

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.