• امروز : پنج شنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 29 May - 2025
0

رسانه؛ شتاب‌زده در بیان، جامانده از کلام…

  • کد خبر : 31300
  • 04 خرداد 1404 - 22:13
رسانه؛ شتاب‌زده در بیان، جامانده از کلام…

پرینت شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در گذر پرهیاهوی هفته گرامیداشت «ارتباطات و روابط‌عمومی»، سخن‌ گفتن از چرایی، میزان و کیفیت پرداختن به آن، سال‌هاست به پرسشی تکراری بدل شده؛ تکراری که ادامه‌ آن، جفایی است به مخاطبی که تشنه‌ی تازگی است. پس ما نیز که در حاشیه‌ایم، به تبریک ساده‌ای به این قشر […]

پرینت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در گذر پرهیاهوی هفته گرامیداشت «ارتباطات و روابط‌عمومی»، سخن‌ گفتن از چرایی، میزان و کیفیت پرداختن به آن، سال‌هاست به پرسشی تکراری بدل شده؛ تکراری که ادامه‌ آن، جفایی است به مخاطبی که تشنه‌ی تازگی است. پس ما نیز که در حاشیه‌ایم، به تبریک ساده‌ای به این قشر فرهیخته، اما ناکام در بهره‌مندی از درک شایسته‌ای از آنچه عرضه می‌کنند، بسنده می‌کنیم؛ امیدوار که در سال‌های آینده، آن‌گونه دیده شوند که شایسته‌ی تلاش و اندیشه پنهان‌شان است؛ آن‌چه حاصلِ نیت آنان است و ثمره‌ عنایت‌شان به روشنی‌بخشیِ دیگران. و اما بعد…

در این روزها، دو چالش بنیادین در کانون توجه جامعه قرار گرفته‌اند؛ گویی امید آن است که از درون این دو، روزنی گشوده شود بر طراوتی تازه که حالِ رنج‌کشیده‌ی مردمان را اندکی تسکین بخشد. آن‌چنان که طلوع هر روز، لبخند آورد و غروب هر شب، شکر بر لب نشاند و امیدی روشن در دل بنشاند برای گام نهادن به سوی زیستی آگاهانه و رستگارانه.

یکی از این چالش‌ها، ناترازی است؛ واژه‌ای آشنا اما پرمعنا. هرچند در باب آن بسیار گفته شده، اما مسأله اینجاست که رسانه‌ها، به‌ویژه در مسیر شتاب‌زده‌ی رقابت، کمتر به بُعد تحلیلی و ریشه‌ای آن پرداخته‌اند. بسیاری، بی‌آنکه زمینه‌های بروز یا شیوه‌های اصلاح آن را بشناسند، تنها در پی آنند که جلوتر از دیگری باشند و به‌ظاهر آگاه‌تر جلوه کنند. نتیجه آنکه رسانه، به‌جای خدمت به مخاطب، به ابزاری بدل شده برای اثبات برتری گوینده در برابر دیگران.

در میانه این غوغای درونی، جامعه چشم به مذاکراتی دوخته که سرنوشت آرامش روانی خود را با آن گره زده است. اما رسانه‌ها، یا با شدت، یا با کاستی در بیان، گاه با واکنش‌های احساسی و گاه با اطلاعات ناقص، تصویری نادرست و گمراه‌کننده ترسیم می‌کنند. اینجاست که رسانه، اگر از حقیقت فاصله گیرد، نه‌تنها از کلام، که از اعتماد مخاطب نیز جا می‌ماند.

رسانه امروز باید دریابد که با شتاب‌زدگی نمی‌توان بر ذهن و دل جامعه چیره شد، و با جاماندن از حقیقت نیز نمی‌توان جایگاه اجتماعی خود را حفظ کرد. رسانه باید با درک واقعیت و تفسیر دقیق آن، مخاطب را در لحظه‌ای مناسب قرار دهد تا پیام، نه از او پیشی گیرد و نه از او عقب بماند. چنین رسانه‌ای است که می‌تواند به رسالت خود در اطلاع‌رسانی شفاف، به‌موقع و مسئولانه عمل کند.

زیرا جامعه، از هر روایت صادقانه، استقبال می‌کند و در برابر هر تصویر تحریف‌شده، واکنشی سخت خواهد داشت.

#روابط_عمومی_در_متن

#سال_هوش_مصنوعی

انتهای پیام/


منبع خبر:
شارا
/ رسانه؛ شتاب‌زده در بیان، جامانده از کلام…

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=31300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.