به گزارش روابط عمومی سیتِکس، روز سهشنبه ششم خردادماه، نشست تخصصی «فناوریهای نوین و ارتباطات» با محوریت بررسی کاربرد فناوری بلاکچین در رسانه، تبلیغات و روابط عمومی، در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد. این رویداد با حضور جمعی از فعالان حوزه فناوری، اقتصاد دیجیتال و ارتباطات، نمایندگان مجلس و اعضای دفتر تبلیغات اسلامی وزارت ارشاد به همت انجمن صنفی روابط عمومی استان تهران برگزار شد.
در نشست تخصصی، مهندس حسین قریب، تحلیلگر اقتصاد دیجیتال و مدیرعامل سیتکس، با اشاره به پیشینه اقتصاد رسانه، به موضوع «تأثیر بلاکچین بر آینده اقتصاد رسانه» پرداخت.
او با تاکید بر اینکه با بهرهگیری از بلاکچین میتوان فناوری را به خدمت اعتماد مخاطبان در اورد و ساختار سنتی تبلیغات و رسانه را متحول کند، گفت:« بلاکچین به علت بهرهگیری از مکانیزم اجماع، کمک میکند تا یک پایگاه داده امن و شفاف برای پرداختهای خرد، پرداخت حقالزحمهها، حفظ حق امتیاز هنرمندان و شفافیت در تبلیغات دیجیتال ایجاد شود. در بخش رسانه نیز میتوان در جهت مقابله با اخبار جعلی و حفظ اصالت خبر از این قناوری استفاده کرد»
دکتر عطاالله ابطحی، استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی، نیز در این نشست تخصصی با تمرکز بر موضوع «اهمیت فناوریهای نوین در ارتباطات و روابط عمومی»، به اهمیت فهم مفاهیم و مفهومسازی در روابط عمومی و نقش فناوریهای چون بلاکچین در تقویت و بازتعریف تعامل سازمانها با مخاطبان پرداخت.
همچنین دکتر رضا نویدینکو، مدیرعامل شرکت تحقیقات بازار نکسلوکس، در سخنرانی خود تحت عنوان «تأثیر فناوریهای نوین بر تحقیقات بازار و تبلیغات»، با بیان اینکه هر ایرانی روزانه به طور متوسط ۴۲دقیقه در معرض تبلیغات است، بر اهمیت بهرهگیری از هوش مصنوعی و ابزارهای نوین دادهکاوی برای تولید تبلیغات و تحلیل رفتار مصرفکنندگان تأکید کرد.
در بخش پایانی نشست تخصصی، دکتر ندا سلیمانی، پژوهشگر حوزه رسانه و استادیار دانشگاه آزاد، موضوع «نقش بلاکچین و هوش مصنوعی در توسعه اثربخشی تبلیغات» را مورد بررسی قرار داد. وی با معرفی تبلیغات، به عنوان قله ارتباطات، توضیح داد:« ارزیابی اثربخشی تبلیغات بسیار مهم است و از انجا که تبلیغات دیجیتال ردپا به جا میگذارند، این ارزیابی را آسانتر کردند. در گام بعدی نیز بلاکچین و امکان توکنایز کردن، شفافیت تراکنشها، حذف واسطهها و مبارزه با تقلب تبلیغاتی را به ارمغان اورد».
علاوه بر چهار سخنران اصلی رویداد، میلاد زارعی، رئیس انجمن صنفی روابط عمومی استان تهران و سوفیا صوفی، نائب رئیس و سخنگوی این انجمن نیز در بخشی از برنامه به سخنرانی درباره اهمیت روابط عمومی در کشور و عضویت در این انجمن پرداختند.
در نهایت، هلدینگ سیتکس به عنوان حامی معنوی نشست، از ابتکار تازهای رونمایی کرد: تبدیل لوگوی انجمن صنفی روابط عمومی استان تهران به یک توکن NFT. این اقدام نمادین، گامی در راستای پیوند مفهومی روابط عمومی و فناوریهای نوین و تأکیدی بر نقش آیندهساز بلاکچین در هویتسازی سازمانی و ثبت داراییهای دیجیتال است.