• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار: 1503اخبار امروز : 0
3

بازخوانی «سفرنامه اربعین» با همکاری علیرضا قزوه و بهروز رضوی

  • کد خبر : 3160
  • 12 شهریور 1401 - 7:43
بازخوانی «سفرنامه اربعین» با همکاری علیرضا قزوه و بهروز رضوی

تهران- ایرنا- سفرنامه اربعینی شاعر معاصر علیرضا قزوه که با عنوان «پیاده تا خورشید» در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده، در برنامه کتاب شب رادیو تهران بازخوانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سفرنامه اربعینی با عنوان پیاده تا خورشید، در ۱۰ قسمتِ ۲۵ دقیقه‌ای و با صدای گوینده‌ پیشکسوت رادیو بهروز رضوی بازخوانی می شود.

زمان دقیقِ پخش این بازخوانی، از روز شنبه نوزدهم تا چهارشنبه سی ام شهریور، مطابق با سیزدهم تا بیست و چهارم ماه صفر است.

در یادداشت نویسنده برنامه کتاب شب درباره این سفرنامه آمده است:  قزوه در کتاب پیاده تا خورشید با نثری قابل توجه و جوان پسند، ماجراهای جذابی از لحظه‌های سفر به کربلا و پیاده رویِ اربعین را شرح داده است.

توصیف های او از این حرکتِ عظیمِ زیارتی، ارادتی و عقیدتی، کاملا خاص و متفاوت از دیگر سفرنامه‌هاست.

قزوه با صراحت و شجاعتی ویژه، مسایلی در ارتباط با برخی آدم‌ها را در لا به لای مطالبِ این سفرنامه مطرح کرده که خواندن و شنیدنشان، لذت می‌دهد و دلِ مخاطب را خنک می‌کند.

همه‌ این نوشته ها را شنونده‌های برنامه کتاب شب، با تلخیص و تنظیم رادیوییِ محمدباقر رضایی خواهند شنید.

تهیه کننده رضا قربانی و راوی کتاب، بهروز رضوی، تولید این روایت رادیویی از کتاب پیاده تا خورشید را با صدابرداری محسن فراهانی در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران انجام خواهند داد.

پخش برنامه کتاب شب، هر هفته از شنبه تا چهارشنبه، بینِ ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳ است.

رادیو ایران در سوگ شهادت امام حسن مجتبی (ع)
یکشنبه سیزدهم شهریور، مصادف با هفتم ماه صفر به روایتی شهادت امام حسن مجتبی (ع) است. به همین مناسبت رادیو ایران ویژه برنامه های مختلفی را به شرح زیر تقدیم می کند.

باغ ارغوان دوازدهم و سیزدهم شهریور، نواها و آیین‌های مناسبتی را با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ پخش می‌کند.

خانه دوست اینجاست نیز در همین ایام به بررسی درایت از منظر امام حسن مجتبی(ع) می پردازد.

این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی و با اجرای مینا صفایی و با حضور سید مرتضی جوادی بعد از خبر ساعت ۱۹:۰۰ پخش می شود.

سرچشمه نیز در روزهای ذکر شده به تهیه کنندگی زینب برومند با موضوع توکل به خدا و راستگویی با اجرای حسن همایی ساعت ۲۱:۴۵ پخش می شود.

آه از غربیت بهار ویژه برنامه دیگری است که شنبه ۱۲ شهریور با موضوع بررسی صفت جود و بخشندگی حضرت امام حسن مجتبی (ع) همراه با پخش مداحی و نوحه ساعت ۲۳:۰۰ پخش می‌شود. 

«غریب مدینه» ویژه شهادت امام حسن مجتبی (ع) از رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ در شب  هفتم صفر  که طبق برخی روایت مصادف با شهادت امام حسن مجتبی (ع) است  ویژه برنامه غریب مدینه را روانه آنتن می کند.

ویژه برنامه غریب مدینه به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ شنبه دوازدهم شهریورماه  پخش می شود. 

حجت الاسلام محمدرضا دهدست (کارشناس مذهبی ) در این برنامه درباره حوادث تاریخی سیاسی زمان امام دوم شیعیان و همچنین صلح آن امام بزرگوار با معاویه و از بعد دیگر سجایای اخلاقی و رفتاری امام حسن (ع) صحبت می کند.

تحلیل و بررسی کارشناسی سیره زندگی امام حسن مجتبی (ع) و همچنین ابعاد تاریخیِ حیات و شهادت آن حضرت (ع)از جمله محورهای موضوعی برنامه غریب مدینه است.

این برنامه را به تهیه کنندگی هادی موسوی نژاد و با اجرای مشترک حامد عباسی و سکینه ارجمندی ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو فرهنگ بشنوید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=3160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.