• امروز : دوشنبه - ۱۲ خرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 2 June - 2025
0

چگونه مزارع ربات در رسانه‌های اجتماعی بازاریابی دیجیتال را به چالش کشیده‌اند؟

  • کد خبر : 31783
  • 10 خرداد 1404 - 16:13
چگونه مزارع ربات در رسانه‌های اجتماعی بازاریابی دیجیتال را به چالش کشیده‌اند؟

پرینت شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || پادکست «بالون سربی» با میزبانی داستی ویس، رئیس Podcamp Media، در قسمت جدید خود به موضوعی بسیار مهم و نگران‌کننده در حوزه بازاریابی دیجیتال می‌پردازد: نفوذ مزارع ربات‌ها در رسانه‌های اجتماعی که تعاملات آنلاین را به صورت هماهنگ و غیرواقعی شکل می‌دهند و موجی از فریب و بی‌اعتمادی […]

پرینت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || پادکست «بالون سربی» با میزبانی داستی ویس، رئیس Podcamp Media، در قسمت جدید خود به موضوعی بسیار مهم و نگران‌کننده در حوزه بازاریابی دیجیتال می‌پردازد: نفوذ مزارع ربات‌ها در رسانه‌های اجتماعی که تعاملات آنلاین را به صورت هماهنگ و غیرواقعی شکل می‌دهند و موجی از فریب و بی‌اعتمادی به راه انداخته‌اند.

این برنامه با مصاحبه اختصاصی با اریک شوارتزمن، استراتژیست روابط عمومی دیجیتال و نویسنده مقاله‌ای پرخواننده در Fast Company، دلایل و پیامدهای گسترش این مزارع رباتی را بررسی می‌کند. شوارتزمن توضیح می‌دهد که مزارع ربات به کمک فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی و پروکسی‌های موبایلی، رفتار انسانی را به گونه‌ای تقلید می‌کنند که تشخیص آن برای سیستم‌های پیشرفته ضدکلاهبرداری بسیار دشوار شده است.

امروزه بازارهایی در پلتفرم‌هایی مانند Fiverr و Upwork وجود دارد که با هزینه‌های کم تعاملات مصنوعی ارائه می‌دهند. این تعاملات، الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی را فریب می‌دهد و باعث تقویت پست‌ها و ایجاد توهم ویروسی شدن می‌شود. این تاکتیک‌ها نه تنها توسط بازیگران مخرب بلکه توسط کسب‌وکارهای قانونی نیز برای رقابت در یک سیستم معیوب به کار گرفته می‌شوند.

شوارتزمن هشدار می‌دهد که بازاریابان در مواجهه با این شرایط در یک دوراهی اخلاقی قرار دارند؛ مشارکت در این تعاملات مصنوعی آنها را بخشی از مشکل می‌کند، اما عدم مشارکت باعث می‌شود در دنیای پر سر و صدای دیجیتال دیده نشوند.

این موضوع تأثیر عمیقی بر شاخص‌های کلیدی عملکرد در روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال دارد. معیارهای تعامل مانند لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری که سال‌ها به عنوان شاخص‌های موفقیت شناخته می‌شدند، اکنون به شدت غیرقابل اعتماد شده‌اند.

پادکست «بالون سربی» زنگ هشداری برای برندها، مشاوران ارتباطات، روزنامه‌نگاران و سیاست‌گذاران است؛ چرا که مبهم شدن مرز میان تعاملات واقعی و مصنوعی، سوالات بنیادین درباره اعتماد، نفوذ و آینده آزادی بیان در فضای دیجیتال را پیش می‌کشد.

تاریخ: ۲۹ مه ۲۰۲۵
منبع: گلوب‌نیوزوایر / پادکست Lead Balloon

#روابط_عمومی_در_متن

#سال_هوش_مصنوعی

انتهای پیام/


منبع خبر:
شارا
/ چگونه مزارع ربات در رسانه‌های اجتماعی بازاریابی دیجیتال را به چالش کشیده‌اند؟

تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی برای مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://ertebatatoresaneha.ir/?p=31783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.